RSS
Galerie

Cat sa dai pe o masina second hand

Hei salut

Am facut un filmulet despre subiectul costului unei masini second hand la achizitie. Cat sa coste.
Si iti spun direct.
In plus filmuletul e scurt 🙂

Reclame
 
Scrie un comentariu

Scris de pe iunie 16, 2019 în Uncategorized

 
Galerie

DIFERENTELE DINTRE CUTIILE TIP-TRONIC, MULTI-TRONIC SI S-TRONIC

Salutare tuturor.
Am facut recent un material despre cutii automate Audi: Tiptronic, Multitronic si Stronic. Am inlcus si Steptronic de la BMW doar pentru comparatie scurta, dar despre cutiile BMW voi discuta in alt episod.
Deocamdata va las filmuletul aici.

Practic aceste denumiri: Tiptronic, Multitronic, Stronic sunt doar nume inventate de Audi pentru categorii de cutii automate: Tiptronic = cutie automata clasica cu convertizor de cuplu, S-Tronic = cutie DSG, dublu ambreiaj, iar Multi-Tronic = cutie CVT cu un multiplate clutch, adica un set ambreiaj cu 6 sau 7 discuri de ambreiaj. Adica o combinatie putin ciudata, dar care functioneaza bine.

Cum stii ce cutie de viteze ai pe masina ta second hand?
S-Tronic = schimba precis si foarte rapid. O gasesti pe masini cu motor pana in 2.0 litri
Multi- Tronic = schimba fara absolut nicio bruscare – de fapt nu schimba – este ca la scuter. Totodata poti trece in modul manula si datorita ambreiajelor integrate se simte ca o cutie Tip- Tronic. Desigur ca daca faci asta des se uzeaza si ambreiajele alea. Ideea aici deste e confort si nu de spotrivitate.
Tip- Tronic = este intre cele doua cutii. E clasica, e veche, dar si asta este foarte complexa. De obicei vine fie pe modele cu quattro fie pe modele cu motoare mai mari, de 3.0 litri. Asta din cauza ca este singura cutie care face fata la cuplu mare.

De prin 2015 Audi a renuntat la Multi-Tronic.

Intretinere:
Tip Tronic odata la 100.000 – 120.000 km. Costa 1800 – 2000 RON.

Multi Tronic 60.000 km. Costa 1500 RON

S Tronic 60.000 km. Costa 1500 RON
* Preturi de reprezentanta.
Daca eu as avea un Audi cu orice cutie automata as face schimbul de ulei la reprezentanta.
Am testat multe multe masini pana acum. Si Sa stiti ca pot sa simt care masini au avut intretinerea la Audi si care nu. Asta dupa cum schimba cutia de viteze.

Personal recomand ulei de la reprezentanta. ATF pentru unele cutii si ZF pentru Tiptronic. Asta din cauza aditivilor care sunt un secret comercial si nu pot fi reprodusi de producatori de uleiuri after – market. Apropo: stiati ca uleiurile ZF sunt produse doar de ZF? Nu mai exista niciun alt producator de ulei pentru cutiile ZF decat… ZF.

Sper ca va uitati si la filmulet.

Toate cele bune
Dan

 
Scrie un comentariu

Scris de pe iunie 14, 2019 în Uncategorized

 
Galerie

Merita un BMW pe benzina?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe iunie 5, 2019 în Uncategorized

 
Galerie

Merita un BMW second hand? Dar cu motorul nou de 190 cp?

Am filmat un nou episod, pe care il puteti vedea mai jos.

Enjoy.

 
Un comentariu

Scris de pe mai 2, 2019 în Uncategorized

 
Galerie

RAR a lansat aplicația „ISTORIC VEHICUL”!

Da fratilor, e oficial
Aici linkurile catre situl rar: http://www.rarom.ro si direct in aplicatie: http://pro.rarom.ro:8080/dosar_vehicul.aspx

De azi poti introduce seria de sasiu  sau VIN (numar de identificare) pe situl RAR, primesti pe mail un cod, apoi introduci codul in aplicatie si voila: un raport despre masina, norma de poluare, si… KM.

Exaaaaacct.
Si e GRATIS.
Sunt curios cum isi vor vinde samsarii masinile manariete acum 🙂

Ma bucur cand se intampla chestii bune si neasteptate 🙂

Spor la cumparaturi 🙂

 

 
12 comentarii

Scris de pe martie 21, 2019 în Uncategorized

 
Galerie

Ce trebuie sa stii despre mine

Salut, eu sunt Dan.
De-a  lungul carierei mele  am verificat peste 4000 de masini. La momentul la care scriu postarea asta sunt aproximativ 4254 de masini. In 8 ani. Calcule sunt cam inutile pentru ca am avut zile cu 14 masini sau zile cu 40 de masini (cu echipa) dar si zile cu 0 masini.

E mult de munca. Jobul acesta nu este de 8 ore pe zi, in ultimii 2 ani as spune cam o medie de 11 ore pe zi.  Dar am avut zile si cu 14 ore. Si in primii ani am avut luni cu cate o masina pe luna. 44300669_2130422120609656_225077038907079363_n
Si prin verificare inteleg ca m-am uitat la acte, am evaluat vanzatorului, am condus aceste masini, m-am bagat pe sub ele, am facut rapoarte pentru clientii mei, am cautat coduri de erori, am cautat preturi pentru piese de schimb, m-am gandit daca masinile sunt potrivite sau nu, cand nu am stiut ceva am cautat informatii, am sunat oameni si mi-am dat interesul astfel incat clientii mei sa castige, indiferent daca voi castiga si eu sau nu.

Ce ma face asta?
Nu stiu exact. Specialist sau expert, sau pur si simplu un om muncitor care si-a vazut de treaba lui si nu este prost. Cand iti vezi de treaba ta, pui pasiune in ce faci, esti mandru de munca ta, tii la oameni, esti integru, iti aloci cel putin 1 ora pe zi ca sa te dezvolti si nu esti prost este IMPOSIBIL sa nu devii foarte bun in ce faci.
10.000 de ore – cam dupa cifra asta esti considerat  expert in domeniul tau.  10.000 de ore in care faci acelasi lucru, cu perspective diferite, vezi problematici diferite, oameni diferiti, situatii diferite. Cred ca am trecut acum vreo 2-3 ani de astea 10.000 de ore.

Sunt pasionat de oameni.
Incerc ca prin munca mea sa inspir pe altii, sa dau speranta. Sa vada oamenii ca in tara asta in care toti fura, toti fac nu stiu ce… ei bine e unu care nu face. Poate sunt mai multi si nimeni nu stie de ei. Si nici nu tace despre asta.

Empatizez cu oamenii care au muncit si au strans si ei banutii cu greu, sau usor. Nu conteaza. Ei isi pun increderea in mine si depind de mine. As vrea sa le mearga bine. Cand un client de-al meu isi cumpara o masina mai buna ca a mea ( se inampla des) eu ma bucur.

Sunt pasionat de competenta.
M-am saturat de mentalitatea romaneasca „merge oricum” „timpul trece leafa merge”. Si in business-ul meu investesc sa invat, sa fiu mai bun, sa ma documentez.  Estimez ca am investit cel putin o ora pe zi sa invat.
Sunt extrem de mandru de munca mea. De mizeria de pe hainele mele cand ma bag pe sub o masina sau alta ca sa vad nu stiu ce surubel.
Sunt mandru (nu mandru si prost), port munca asta a mea ca pe o haina scumpa.
Si daca stiu ca nu pot face o treaba buna refuz clientii. Nu vreau sa fac treburi pe jumatate. Nu vreau si gata!

Sunt pasionat de dreptate. 
Nu pot sa suport nedreptatea. Uneori reactionez neasteptat. Asa am fost toata viata. M-am batut cu hoti prin troleibuze si tramvaie in facultate. Si nici macar nu furau de la mine. Eu sunt ala care „face ceva”.
In fond- asa a inceput masinapotrivita.

Sunt pasionat de integritate
Asta nu ma face prost. Integritatea e scumpa, m-a costat mult.  Insa port urmele ei pe mine, le port cu mandrie, cu bucurie imi amintesc de durerea aceea.
Nu imi e frica, stau drept pentru ceva in ce cred.
Nu imi e rusine, imi bag nasul unde fierbe oala clientilor mei si nu numai. eu

Si sunt credincios. Printre aia mai de jos. Printre aia cu dubii, printre aia cu indoieli.  Cu haine murdare. Dar sunt multumitor lui Dumnezeu pentru tot.

Daca nu eu, atunci cine?
Daca nu acum (si prin acum inteleg si trecutul) atunci cand?

 

 
3 comentarii

Scris de pe februarie 18, 2019 în Uncategorized

 
Galerie

Interviu cu MasinaPotrivita

Salutare tuturor
STACS TV mi-a luat un interviu si am discutat despre masini second hand.
Asa ca vi-l las aici. Vedeti ca este destul de lung, dar interesant. L-am vazut si eu odata cand faceam curat prin casa si trebuie sa spun ca merge 🙂

Enjoy

 
Scrie un comentariu

Scris de pe februarie 1, 2019 în Uncategorized

 
 
%d blogeri au apreciat asta: