RSS
Galerie

Teapa cu un Audi Q3 la Autoklass Pipera? Voi decideti!

audi-1277957_1280

Sursa foto: Pixabay

UPDATE: Vineri seara, la o ora dupa ce am postat articolul pe facebook, m-a sunat directorul general Autoklass Romania ca sa isi ceara scuze. Luni dimineata m-am intalnit cu directorul Autoklass Pipera si la fel a facut si el. Cu el m-am si intalnit si pot spune ca a avut o atitudine deschisa. Este onorabil ca cineva isi cere scuze, isi asuma o greseala. Dar e remarcabil, laudabil ca omul de luni (azi) a incercat sa inteleaga cum ar putea remedia greseala, cum ar putea preveni sa se intample o greseala. Pentru asta ii felicit!! Well done.
Simt ca omul de azi m-a inspirat si pe mine prin atitudinea lui.

Voteaza mai jos!

Va amintiti poll-ul nostru de pe Facebook in legatura cu teapa data de o mare reprezentanta din Bucuresti? Pentru ca am terminat investigatiile, asa cum v-am promis, vom relata in continuare intreaga poveste.

Pentru a vota in cunostinta de cauza, vom face un nou poll, in care sa decideti daca metoda de vanzare a acestui dealer este sau nu pacaleala.

Acum o luna am fost sa vad un Audi Q3 la o reprezentanta Mercedes din Pipera, Autoklass Pipera. Ma asteptam sa fie o verificare normala, mai ales ca era o reprezentanta si stabilisem la telefon cu ei ca sunt de acord cu testele mele. Realitatea a fost diferita, iar visul meu de a avea un final de zi linistit s-a naruit.
Despre masina: Audi Q3, din 2014, 121.000 km parcursi, motor 2.0 cu140 CP, cutie automata S-tronic, quattro, 17.900 EUR, redusa brusc la 16.000 EUR. Numarul de inmatriculare era B-788-CAM, iar seria de sasiu WAUZZZ8U2ER046986.

1. Prima vizita la reprezentanta

M-am dus imbracat cu pantaloni scurti cargo, un tricou polo si adidasi. Culori neutre. Clientul meu fusese sa vada masina deja, asa cum ii recomandasem. Pe mine m-a primit un domn imbracat cu un costum frumos. Domnul era tare politicos. Cam asa e la reprezentante – costume frumoase, nu neaparat si servicii de calitate. Asta urma sa mi se confirme in urmatoarele minute.

2. Accident sau… accidente?

Inainte de verificare, omul mi-a spus ca masina a avut zgarieturi si a fost vopsita pe CASCO.
Din verificarile mele, a rezultat ca hayonul era nou, capota motor noua, faruri noi, radiatoare noi, punte fata noua. Asadar, aveam indicii ca avusese un accident major.
In plus, existau si diferente de culoare pe masina, fapt pentru care am presupus ca au fost multiple „incidente”, nu doar unul.
Totodata, cauciucurile fata erau foarte uzate in interior, iar rotile fata stateau putin stramb.

3. Schimbare de atitudine

Le-am spus ca am gasit defectele respective, iar atitudinea lor s-a schimbat brusc. Mi-au spus ca pentru orice voi posta despre ei ma vor actiona in instanta, orice poza voi face in curtea lor este pentru uz personal, nu am voie sa o postez nicaieri.

Am vrut sa conduc masina, insa m-au lasat sa merg doar 10 metri in curte, dupa multe insistente din partea mea. Nu mi-au dat voie sa ma conectez cu testerul la masina lor, cu toate ca initial au spus ca e ok, atat acolo, cat si la telefon.

4. Discutia cu managerul de vanzari

Pentru ca e imoral sa vanda o masina lovita, fara sa comunice asta, am cerut sa vorbesc cu managerul de vanzari. Speram sa imi spuna ca nu au stiut, ca le-a scapat, ca e inadmisibil sa faca asta, ca vor face cercetari etc. M-as fi bucurat de orice explicatie, doar sa vad o atitudine buna si dorinta de a schimba ceva.

M-as fi asteptat de la un samsar sa faca asta, sa zica „boSS, am si io familie, tre’ sa traiesc”. Dar nu de la o reprezentanta Mercedes.

Managerul de vanzari a fost agresiv verbal. Eu eram calm, incercam sa inteleg. Cel care mi-a prezentat masina a vorbit cu seful lui si cred ca a omis sa ii spuna marea mea descoperire. Iata cum a decurs discutia mea cu el (redau din memorie):

Eu: Buna ziua, sunt de la MasinaPotrivita si…
El: Nu conteaza cine esti tu, spune ce vrei!
Eu: … am venit sa verific…
El: Ce sa verifici, noi dam garantie, daca vrei sa verifici du-te in Targ la Vitan, masinile noastre sunt verificate si sunt bune.
Eu: Masina voastra verificata de mine a avut un impact frontal major. Stiati despre asta?
El: In ce calitate spui tu asta? Cum ai ajuns la concluzia asta?
Eu: Pai.. – aici am explicat toate neconcordantele.
El: Mecanicii nostri au verificat masina si avem un raport, iar in raport nu scrie asta.
Eu: Probabil mecanicii vostri au omis acest detaliu.
El: Noi avem un raport…
Eu: Pot sa vad si eu raportul?
El: Nu, e un raport intern pentru noi. Daca masina a fost lovita si reparata conform, pe noi nu ne intereseaza.
Eu: Rotile sunt inca strambe.
El: Cum ai determinat asta?
Eu: M-am uitat la ele si uite: erau strambe.

Pe masura ce avansau discutiile, incercam sa imi dau seama daca oamenii erau incompetenti sau erau pur si simplu rauvoitori si ascundeau un accident cu buna stiinta.
In apararea lor – ei sustineau – si sunt de acord cu acest lucru – ca in cazul in care o masina este reparata foarte foarte bine, cel care o verifica nu isi poate da seama daca a fost lovita sau nu.

Doar ca la masina asta puteai sa iti dai seama. Aici era problema mea. Cumparatorul are dreptul sa stie: fie ca nu ai verificat masina, fie ca a avut accident si a fost reparat bine. El trebuie sa ia decizia in cunstinta de cauza. Daca el cumpara ceva, crezand ca a cumparat altceva… cum se numeste asta?

6. Investigatia proprie

Le-am spus ca voi investiga situatia. Ceea ce am si facut. In scurt timp aveam istoricul complet de la Audi. Ultima dauna a fost de 8.000 EUR, la o masina de 20.000 EUR. Deci nu era dauna totala. Zece pagini de piese schimbate. Zece pagini!

Iată daunele:

Accident 1: In 2016 a avut un accident important. Masina a fost demontata complet, avand lonjeroanele strambe si a fost indreptata pe un „cal de tras” – nu explic acum ce inseamna, dar a fost pocnita serios. Centuri, pretensionere, bord, ambele airbaguri declansate, trager, componente de pe puntea fata, radiatoare, bara fata, spoiler fata, faruri, grila, proiectoare, capota motor, aripi fata – toate noi.

Daca o masina are bordul nou, cu airbaguri si calculator de airbaguri noi, iar piesele sunt montate exemplar la o reprezentanta, nici eu nu pot sa imi dau seama. Dar ma duce capul sa imi dau seama din alte zone (asa cum am facut) si ma duce capul sa investighez (ceea ce am si facut). 

Accident 2: In 2016 a avut un nou accident, de data aceasta in spate. A fost indreptata in spate, i s-au schimbat bara si hayonul.

Accident 3: In 2017 a fost din nou lovita in spate.

Accident 4: In 2018 a fost lovita in lateral si in spate.

7. Sondajul de Facebook si confruntarea

Imediat cum am aflat despre dauna le-am spus si i-am rugat fie sa treaca in anunt pe site ca masina a avut accident, fie sa o scoata de la vanzare. S-au enervat, au amanat procesul. I-am tot sunat, dar nu au vrut sa modifice anuntul.
Le-am spus ca nu este corect fata de posibilii cumparatori, dar ei tot insistau ca oameni accepta asta si nimeni nu ar avea nimic impotriva.

Asadar, am facut un sondaj pe Facebook, ca sa il vada si ei. Intr-o singura zi am primit 1.300 de raspunsuri.  Un procent de 97% dintre oameni au considerat ca nu este ok ce fac ei, doar 3% au considerat ca este ok. Pe cei din urma nu ii intereseaza daca dauna a fost mare, atata timp cat a fost reparata conform.

Reactia lor a fost in continuare una urata. Cand am fost sa vorbim fata in fata, aproape m-au dat afara.

Concluzie
In final, dupa ce au vandut masina, au admis ca trebuia sa faca un job mai bun, sa faca rost de informatii. Dar totusi au vandut masina si sunt sigur ca nu au spus despre accidente.

Ca sa investighez practicile acestea, am contactat alte trei reprezentante Mercedes, o reprezentanta Toyota si doua reprezentante Audi. Toti oamenii de la reprezentante mi-au spus ca este inadmisibila treaba asta, ca li s-a intamplat si lor sa primeasca o astfel de masina, dar ca au scos-o imediat de la vanzare. Ei sustin ca prefera sa vanda propriile marci, insa, daca un client cu bani vrea sa dea la buy-back o masina scumpa, nu il refuza, insa toti cunosc pe cineva la cealalta reprezentanta. Asadar, se pare ca doar Mercedes Autoklass Pipera este izolata.

Va las pe voi sa decideti. Cum vi se pare atitudinea lor? Cum v-ati simti daca ati fi cumparat acest Audi Q3 si ati citi acum articolul acesta?

P.S. Daca ai cumparat in luna mai – iunie 2018 un Audi Q3 de la Mercedes Autoklass Piepra, sa stii ca asta e. Daca nu te deranjaza ca masina sa fie lovita si reparata bine, atunci totul e ok. Insa daca ai o problema cu asta… ar fi o idee sa mergi pana la Audi sa intrebi.

P.P.S. Daca esti de la Autoklass Pipera si citesti articolul asta: ti se pare ca este nedrept?
Scrie-ne! A
rticolul contine doar date publice despre voi, pozele sunt facute de pe spatiu public, am descris doar functii, fara sa dau nume. Nu am folosit niciuna dintre pozele facute de mine in incinta voastra. (Dar le am, impreuna cu fiecare mic detaliu al investigatiei mele)
Cu totii gresim, asa ca daca tot vedeti articolul asta – ar fi bine sa recunoasteti ca ati gresit si sa va cereti scuze, macar din motive ce tin de marketing.

 
8 comentarii

Scris de pe iulie 1, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Cum sa verifici o masina second hand

Salutare prieteni

Nu stiu daca stiti sau nu stiti despre canalul youtube „MasinaPotrivita”. Daca va abonati la canalul acesta veti putea intelege mai usor lucruri noi despre masini second hand, despre cum se prezinta dealerii pe siteuri si cum arata la ei in curte in realitate, despre cum arata o masina pe un site si ce poveste gasim la fata locului.

Totodata exista un Playlist intitulata „CUM SA..” Acolo sunt filmulete informative depre cum poti verifica si TU daca o masina are defecte majore sau nu.

Daca ai nelamuriri, nedumeriri, intrebari, critici, aprecieri scrie-ne pe masinapotrivita@gmail.com

 
Scrie un comentariu

Scris de pe martie 20, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Teapa de 6999 EUR cu masina second hand de la Auto Office Pipera.

Salutare tuturor.
Este februarie 2018 iar eu ma declar pretentios. Sunt pretentios la tzepe, asta e. Adica nu ma uit la orice tzeapa, nu scriu despre orice tzeapa, caut ceva iesit din comun, ceva special 🙂
Si am gasit ce cautam.

Auto Office Pipera vinde o masina. Un Ford Focus din 2013, 98.000 km, 1.6 diesel, fara accident. Pun aici linkurile relevante, asa, ca sa avem pe ce discuta
Anuntul in pdf: click aici  anuntul pe site: https://www.autovit.ro/anunt/ford-focus-ID7Gq3y8.html (sigur exista in webcache dupa ce il vor vinde unui „fraier”)
Pe site au urmatoarea descriere in textul anuntului „Aututurismele noastre sunt verificate tehnic, electric si caroserie inainte de expunerea in spre vanzare.

Istoria mea cu ei

In sectiunea de „Reveiw Dealeri” am povestit care au fost interactiunile cu ei, insa mai scriu pe scurt aici:
1. Demult, prin 2012 am fost sa vad un Audi A8. Era revopsit, cu accident, cu km dati inapoi, vai mama lui. L-am verificat iar oamenii de acolo au fost agresivi verbal, ca nu ma pricep, ca cine sunt eu, ca nu vad bine.
2. Apoi am fost sa vad un VW Golf, vai de maica si maiculitza lui. https://masinapotrivita.wordpress.com/2012/03/14/jurnal-de-potrivitor-de-masini/
3. Cu diferite ocazii am mai ajuns pe la ei de-a lungul anilor, ba chiar ultima masina verificata – un Seat Leon mi s-a parut destul de bun, insa clientul meu de Search and Find nu l-a cumparat, pentru ca nu i-a placut.
4. Povestea de acum

Miezul

Am sunat de vreo 3-4 ori la ei si mi-au spus ca nu le-a venit masina, le-am spus cine sunt si cum verific, au spus ca ma stiu si ca este ok sa merg. Clientul meu a cautat singur masina si a tot sunat si el intreband daca este ok sa ma trimita pe mine, sau sa mergem impreuna. A fost ok. PANA AM AJUNS ACOLO.

Am intrat in curte si am fost politicos cum sunt de obicei. Am sperat sa fie o masina buna. Baiatul de acolo fie a mancat ceva stricat in ziua aceea sau nu a dormit bine – cert este ca m-a luat la „suturi verbale”. Redau putin din discutie:

Dupa o scurta discutie imi vad de treaba uitandu-ma la masina si intreband daca imi da voie sa deschid usile, sa imi las geanta in masina, sa ma uit la vopsea, sa ma uit la motor. Adica nu m-am comportat ca un stapan, ci ca un oaspete.
Clientul meu: Pe site scrie ca ati verificat masina tehnic… cum ati verificat mai exact?
El: da ce te intereseaza pe tine
Clientul meu: vreau sa stiu – e doar o intrebare simpla
El: nu-ti spun eu tie secretele mele de 18 ani de verificat masini
Clientul meu (nu se lasa): Am inteles, dar sunt curios – ce inseamna verificarea asta
El: M-am saturat de din astia ca voi – veniti sa verificati masinile, stati 7 ore….
Eu: nu, verificarea mea nu dureaza 7 ore
El: stiu cum verifici tu masinile, din cate masini ai verificat nu MI-AI vandut niciodata nimic.
Eu: Cred ca ma confunzi, eu nu lucrez la tine si nici nu vand masini. Am venit sa le verific.
El: Stiu cum verifici tu – habar nu ai – nu stii nimic – nu mi-ai vandut nimic.

Intre timp a venit si colegul/ seful lui. Parea ca este un om ok, cumsecade. La inceput a stat linistit
Eu eram gata sa trec peste tot stilul asta al lor… sa te umileasca, ca pana la urma daca masina este buna o cumparam. Speram sa fie buna, ca in sfarsit – dupa 7 ani de activitate- sa cumpar ceva de la ei.

Accidentul

Surpriza: masina lovita

 

In spate, lovita in fata. Chit pe aripa dreapta spate, chit pe pragul dreapta sub usa soferului, si chit in interior sub bancheta spate. Adica accident cu bum si poc. In timp ce verificam masina ma uitam sa vad daca se prind ca am observat, daca spun ceva sau nu. NU AU SPUS NIMIC. Eu am trecut mai departe si am tacut.
Apoi am deschis capota motor si m-am uitat in fata. Acolo surpriza si mai mare: lonjeronul dr fata era inca indoit, capul de lonjeron schimbat, iar peste zona indoita era pus un fel e mastic. Cum sa spun: o reparatie taraneasca.
Pe langa asta masina avea bara fata de la alta masina, iar orificiul pentru spalare de faruri (doar pentru faruri cu xenon) parea taiat cu un cutit.
Stateau oamenii si se uitau ba la mine, ba il mai bruscau verbal pe clientul meu.

 

Eu (pe un ton calm): mda… lonjeronul dr fata este indoit, ia uite, se vede de aici
El: se uita, nu zice nimic
Eu: stiati de asta? Intrebam pentru ca uneori dealerii nu sunt atenti la ce cumpara si mai iau si ei tzeapa.
El: noi asa am luat masina, nu are nimic  – si deodata intervine colegul/seful lui
Seful/Colegul (catre clientul meu): ia iesit ba afara din curte, ia plecati voi, iesit baaaaa aaaafarraaa
Eu: ok, plecam, o zi faina sa aveti.

De afara am facut un scurt filmulet pe care il uploadez si pe facebook si youtube.

Sapaturi

Sper ca ati citit pana aici, ca mai e putin 🙂
Pentru ca noi suntem pe piata auto de 7 ani deja, facand fix acelasi lucru (evaluari) ii cunoastem pe aproape toti care vand si cumpara masini, firme, dealeri, samsari. Ii stim bine si pe cei din afara si pe cei din Romania. Asa ca am investigat 5 minute ce e cu masina asta.

  1. O firma de leasing a dat unei firme din Romania acest Focus in leasing operational. Firma respectiva a decis sa nu faca CASCO cu ei.
  2. CASCO a expirat la un moment dat iar angajatul a facut un accident. Nu stiu prea multe despre accident. Cert este ca nu apare in nicio baza de date a asigurarilor.
  3. Angajatul – din nu stiu ce motiv – a ales sa nu declare accidentul si sa „repare” masina la unii, undeva, cu costuri minime, pe cheltuiala lui.
  4. Contractul de leasing s-a terminat, iar firma a returnat masina firmei de leasing, fara sa stie ce a facut angajatul.
  5. La o verificare firma de leasing a observat accidentul, reparatia rudimentara iar la vanzarea masinii la un pret cu mult sub pretul pietei a scris pe site „masna are reparatii ale unui accident, reparatii facute neconform”.
  6. Auto Offie a cumparat masina in cunostinta de cauza.

Conlcuzie

Felicitari ca ai citit pana aici.
Am stat sa ma gandesc daca sunt rautacios, rau, rau intentionat ca scriu articolul asta. Dar nu sunt. La MasinaPOtrivita suntem oameni integri, de treaba, cinstiti si faini, dar nu suntem prosti. Eu nu pot tolera cand cineva isi bate joc si umileste un client de-al meu. Om de buna credinta, care a venit sa cumpere o masina. Chiar daca nu ar fi fost  client de-al meu tot nu puteam sa tolerez. Si simt ca trebuie sa fac ceva.
Totodata: masina e proasta frate, reprezinta un risc, are daune ascunse iar prin articolul acesta incerc sa spun viitorului cumparator: frate ai grija la ce te bagi!
Cu Auto Office nu am nimic personal, nici cu sefii, nici cu angajatii.

Nu uitati: nu va lasati pacaliti – verificati atent masina inainte de cumparare fie cu noi, MasinaPotrivita, sau cu altcineva. Dar nu va lasati pacaliti.

Mai pun aici o poza cu un mesaj de la un samsar care tot asa: a tipat, a avut o iesire ciudata, dar apoi mi-a spus despre problemele cu familia. SI-A CERUT SCUZE.
Auto Office… astept sa va cereti scuze de la clientul meu!

HOME | EVALUARE MASINA | REVIEW DEALERI | VIDEO | CLIENTI♥ | DESPRE NOI

 
13 comentarii

Scris de pe ianuarie 31, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Opel Astra second hand cu accident ascuns. Oare merita?

Salutare tuturor si La multi ani pe 2018. 

Anul asta m-am gandit sa postez mai multe filmulete pe youtube si pe blog. Deasemenea pe FACEBOOK gasiti postari zilnice cu diferite sfaturi, dileme, patanii cu masini.

Am fost recent sa verific un Opel Astra 1.4 benzina @100 cp la un dealer pe care il respect. Masina din 2014, 60.000 km, 7000 EUR.
A fost o verificare GO TO TARGET pentru un client  – adica clientul a gasit masina si pe noi ne-a trimis a doua zi sa o verificam. Toata verificarea a durat o ora si am descoperit si ceva ascuns: masina a fost lovita in spate… hmm…
L-am sunat pe dealer si omul mi-a spus ca nu stia, a a cumparat masinile la pachet fara sa le verifice. Era suparat destul de rau pe cei de la care le cumparase.

Am facut filmuletul asta scurt ca sa vedeti cam cum arata o reparatie, sa va intreb daca totusi merita masina si sa va explic riscurile.

1. Lovitura in spate nu este chiar asa de nasoala

Majoritatea masinilor nu mai au un sasiu separat de caroserie, unde, daca se stramba sasiul toata masina merge stramb. Doar anumite masini mai mari au asa ceva (Toyota Land Cruiser spre exemplu). La cele mai multe turisme sasiu si caroseria sunt 2 in 1. De obicei exista in spate niste lonjeroane si o bara (in spatele spoilerului spate – cea din plastic). De la punctul impactului in spate si pana la puntea spate este de obice o distanta de cel putin 40 -60 cm. Chiar daca caroseria este deformata puntea spate ramane de obicei intacta.
Ok… cand spun „de obicei” nu ma referi la accidnete dauna totala.

Cel mai mare risc este ca accidentul sa fie reparat prost si sa se infiltreze apa, sa rugineasca (ca in cazul Opelului din filmulet). In plus arata si urat cu masticul acela imprastiat peste tot si lasa impresia unui accident mult mai grav.

2. O sa fie mai greu sa vinzi masina

Cam asta este riscul financiar. Cine vrea sa cumpere o masina „lovita” la pretul pietei? Nimeni.
Si tocmai de aceea daca cumva descoperi un accident mic TREBUIE sa tragi de pretu mult in jos.

Conlcuzie

Ai cumpara masina asta?

 
3 comentarii

Scris de pe ianuarie 13, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Teapa auto: Dacia Dokker second hand cu accident si km dati inapoi

Ho Ho Ho… Sarbatori Fericite dragilor. Nu prea am scris prea des pentru ca parca a fost mai facil sa postez pe facebook. In caz ca nu stiati… aici e facebook-ul masinapotrivita, de obicei postam zilnic live-uri sau tot felul de articole utile https://web.facebook.com/masinapotrivita

Povestea Zilele trecute un client de Go To Target m-a trimis sa evaluez o Dacia Dokker 2013, 1.5 dci @ 90 cp, 155.000 km. Am ajuns la masina si omul a fost foarte de treaba. El luase masina de la un intermediar cu scopul de a o folosi intr-un busiess de transport. Omul a refuzat sa dea spagi, asa ca business-ul lui nu a mers, motiv pentru care vinde masina. M-am uitat atent la motor si am inceput sa vad urme de accident in fata, un lonjeron tras si diferite alte urme. In filmulet o sa explic mai bine 🙂 El asa a luat masina de la samsar. Apoi am intrebat de cartea service, omul a zis sa nu are. Totusi am cotrobait in torpedou si hopa: cartea service! Ultima revizie la 200.000 km in ianuarie 2017. Interesant. Apoi m-am conectat cu testerul nostru la ECU masinii si am mai identificat niste erori pe la 215.000 km si 216.000 km prin vara. Am estimat ca masina are putin sub 230.000 km. Este sau nu este o tzeapa? O intrebare grea: masina merge foarte bine, are distributia schimbata si carte de service pana la 200.000 km. Se pare ca a rulat mult in afara localitatii. In plus este 6000 EUR, are bluetooth, navigatie, pilot automat si senzori de parcare. Accidentul a fost reparat tehnic bine, dar estetic cam prost. So… ai da banutii astia pe masina asta?

HOME | EVALUARE MASINA | REVIEW DEALERI | VIDEO | CLIENTI♥ | DESPRE NOI

 
2 comentarii

Scris de pe decembrie 26, 2017 în Uncategorized

 
Galerie

BMW seria 7 condusa de un domn in varsta

Salutare tuturor
„BMW seria 7 de vanzare, primul proprietar.
Niciodata lovita sau indoita, a fost condusa de domn in varsta cu piciorul drept mai scurt, astfel incat nu putea apasa acceleratia pana la capat.
Impecabila, masina pentru pretentiosi. ”

Pe langa asta se pare ca nu e chiar asa de usor sa repari o masina lovita rau, iar tipul asta se pricepe extrem e bine. Imi placa ca masoara destul de des sa vada ce face si foloseste si un device laser.

Ma uitam aseara pe canalul lui si … este cam addictive 🙂

Doar asa, un mic dialog fictiv cu noi:
Q: Daca as vrea sa cumpar o masina de la rusul asta voi v-ati putea da seama de cat de grav a fost lovita?
A: Da, clar! Am putea sa iti si spunem chiar si unde a folosit piese noi si unde piese second hand de la dezmembrari, de unde a taiat, ce a sudat. Cam asta facem zilnic 🙂

HOME    |  CUM TE AJUT  |   REVIEW DEALERI    |    VIDEO    |   CLIENTI♥    |   DESPRE NOI 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe noiembrie 22, 2017 în Uncategorized

 

Carte de service falsa la o masina second hand.

Carte de service falsa la o masina second hand.

Audi A7 2012 cu aproximativ 450.000km  reali.

Vara asta am tot dat peste tzepe in valoare medie de cateva mii de EUR bazate pe carti de service falsificate. Unele facute mai bine, altele facute mai prost. Am mai scris despre subiectul acesta aici, facand referire la cartile service de la Ford.  Aici am descris si lucruri generale despre cartile de service, asa ca este util de citit!

De ce sunt eu in masura sa va spun ce e fals si ce e real? 

Pe cand lucram in multinationala am avut un proiect de audit de tiraje la BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor). Asa am intrat in contact cu multe tipografii, ziare, reviste si am vazut cum se tiparesc toate cele. Am intalnit oameni pasionati de munca lor care mi-au umplut capul cu tot felul de detali inutile (asa credeam eu pe atunci) despre hartie, carton, cerneala, ghiotina, tiraje si asa mai departe. Practic am petrecut 6 luni printre cerneli si hartii. De acolo stiu. Am aplicat ce am invatat acolo cu privire la cartile service falsificate.
Acum pot sa spun si in cate exemplare s-au tiparit cartile de service, ce imprimante au folosit, ce ghilotine au folosit, cat au costat…. ati prins ideea.

Carti de service de la VW

1. Cu cotor: sunt destul de greu de falsificat pentru ca sunt lipite paginile. De obicei se cumpara o carte noua (100 – 150 EUR). Merita daca se dau km inapoi de pe la 450.000 km la 123.000 km.
2. Cu capse: sunt cele mai comune de falsificat pentru ca nu necesita asa de multa munca. (100 RON una mai proasta, 200 RON una mai buna). Merita pentru samsarul de rand.  Vorba aceea „Vazut, placut, luat… tzeapa”
Ambele variante au coperta groasa, cartonata.

VWuri mai vechi cartile de service vin cu o coperta lucioasa din carton, cu niste gauri. Hartia este mai lucioasa, facuta la tipografie (arata ca hartia de revista). Unii samsari lasa coperta, dar pun pagini de harite normala inauntru si le prind cu capse. Pentru mine treaba este vizibila de la o posta, dar multi nu isi dau seama.

In interior, pe prima pagina apare un „sticker”. Acesta are cateva particularitati.
1. Are Fontul VW dedicat pentru stickere din astea.
2. Are colturile perfect rotunde
3. Hartia are o culoare pala
4. Textul este uniform si are o culoare gri deschis.

Acum o sa va arat poze, ca sa fie mai usor de inteles, apoi trecem la Audi.

Carte originala

Facatura ieftina, dar pe hartie de calitate.

Tiparire digitala – a reusit sa pacaleasca pe unul care nu stie.

Carti de service de la Audi

Asa, acum Audi (sper ca nu v-ati plictisit)

dav

dav

dav

Concluzie  

  1. Cand mergi sa vezi o masina pe care vrei sa o cumperi si nu esti sigur pe tine poti sa ne trimiti un mail la masinapotrivita@gmail.com, sau sa ne scrii pe facebook.
  2. Ai doua servicii la care poti apela „Go to Target” sau „Search and Find” si desigur ca poti afla mai multe pe mail sau aici https://masinapotrivita.wordpress.com/cum-te-pot-ajuta-2/

In principiu noi te sfatuim sa testezi riguros o masina INAINTE sa o cumperi si sa nu te lasi pacalit.

Toate cele bune,

Dan

 

Etichete: , , , ,

 
%d blogeri au apreciat asta: