RSS
Galerie

Honda Forza 350, the golden middle

Honda-i Honda!

Asta este al treilea scuter pe care il testez anul asta. Bine, daca punem la socoteala si Honda Forza 750 atunci e al patrulea.
Am avut acuterele astea in teste cate o saptamana. Yamaha Xmax 300, Bmw C400 GT si Honda Forza 350. Hai sa va zic de ce ar merge banii mei la Honda si ce rezerve am.

Ce face bine?

+ are multe optiuni. Parbriz ajustabil electric, usb, cutie din aceea urata in spate (care costa extra ceva)
+ are mai multa putere decat Xmax 300
+ farurile vad ca ca yahama, dar mai prost ca BMWul
+ are spatiu bun si mare, cred ca cel mai mare din clasa asta.
+ are 3 pozitii pentru picioare (vs xmax 300 care are doar 2)
+ ai garantie 4 ani sau 200.000 km. Babaiatule – cand faci tu cu scuterul 200.000 km?
+ am tot stat sa ma gandesc si mi-am dat seama ca cel mai bine sunt protejati genunchii mei de frig si vant la Honda asta. Similar cu BMW C400 GT si mai bine ca la Yamaha Xmax 300.

Ce nu face bine?

/ are suspensii moi, sunt cam prea moi pentru gustul meu, dar te poti obisnui
/ nu vine cu chestii incalzite (ghidon, sa). BMWul are
/ franele sunt mediocre – asta daca compar cu BMWul care are 2 discuri pe fata, iar Honda are unul singur

Ce ma enerveaza maxim!

– oglinzile. Nu le suport! Sunt pozitionate dubios, pe carena, nu pe ghidon
– pretul – dar stai ca de fapt asta nu ma enerveaza asa de tare. Ma enerveaza ideea ca dau 6750 de EUR pe un scuter. In fond nu e masina, nu e motocicleta.
– as fi vrut sa fie putin mai rigida, putin mai dinamica
– cauciucurile: ea vine echipata cu cauciucuri Scorpion, din pacate inferioare fata de un City Grip de la Michelin.

Concluzie

Buy it!

 
Scrie un comentariu

Scris de pe noiembrie 17, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

BMW seria 5 second hand

BMW e39 cu engine swap

Bun – asta este clipul cu un BMW seria 5 de ocazie, sau rulat.
Nu doar ca este second hand, ci este mama masinilor second hand.

Mie chiar mi-a placut de proprietar – un om super pasionat de masina lui. I-a facut engine swap cum s-a priceput, nu era la primul schimb, iar asta s-a vazut.

Va las pe voi sa decideti daca credeti ca masinuta asta este un cazan sau o comoara. Si cu ocazia asta lansam o noua rubrica pe blog, pe youtube, pe facebook si pe insta: CAZAN sau COMOARA?

V-ati lua asa o masina?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe noiembrie 4, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

Cum verificam noi, de fapt o masina second hand?

Neata.
Poate va intrebati cum verificam noi, specific si clar explicat, o auto de ocazie, adica masina second hand?
Ei bine – asteptarea a luat sfarsit.

Echipa #masinapotrivita este in actiune dupa cum urmeaza.
1. Colegul meu in rosu intra si fragezeste masina verificata cu un cantec. Pe acest ritm bine ales chitul de pe masina vibreaza pe o frecventa anume putand fi mai usor reperat de senzorii ultrasonici.
2. Urmez eu – stiu: arat mai tanar decat sunt (multumesc) si putin mai grasun. Aparatura este scumpa – ceea ce seamana cu o crenguta de fapt este un alt aparat care masoara frecventa sinronica a rezonantei cosmice intrinseci oricarei masini – fie ea masina de tuns, de spalat, autoturism sau chiar camion.
In urma rezonantei putem depista orice problema ar avea, nu doar la motor.
3. Concomitent cu restul etapelor colegul in galben insereaza o substanta de contrast – da, fix ca la RMN. Aceasta ne permite sa vedem EXACT toate daunele, problemele tehnice dar si km dati inapoi. Practic masina nu mai are secrete pentru noi.
4. Procedura se face doar in grup, necesitand eforturile noastre cumulate.
5. In final colegul in rosu „stropeste” – daca imi permiteti sa spun asa- motorul diagnosticat cu succes, intocmai ca un vapor nou lansat pe mare. Acolo se folosete rudimentar o sticla de sampanie, noi folosim o substanta speciala preincalzita de motor pe tot parcursul verificarii.

Hiuh… inca o verificare inchieata cu succes!


 
Scrie un comentariu

Scris de pe noiembrie 1, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

De ce sunt unele mașini mai fiabile decât altele

Salutare

În articolul de azi încerc sa explic, din perspectiva mea de ce cred eu ca unele mașini sunt mai fiabile decât altele, ce e aia FIABILITATE (în accepțiunea mea) și care este diferența între fiabilitate subiectiva și obiectiva.

Sper sa fie interesant pentru voi, iar dacă aveți idei o sa le citesc în comentarii pe Facebook și instagram.

Totodata: sunteți de acord cu mine sau nu. Și dacă da de ce, dacă nu de ce.
Cum ai defini tu FIABILITATEA într-o propoziție?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe octombrie 31, 2021 în fiabilitate

 

Etichete:

Galerie

Cum am folosit CarVertical si m-a ajutat

Neata, Dan aici.
De curand am fost impreuna cu Liviu – va zic imediat cine e Liviu – sa cumparam o duba mare.
Liviu e client vechi MP: prima data si-a luat acum nu stiu cat ani un Opel Zafira cu noi, apoi prin 2018 am fost la Covasna sa luam un VW Caravelle pentru asociatia lor, iar anul asta lui Liviu i s-a pus pata pe convertirea unei dube de marfa in garsoniera mobila.

Liviu este implicat in Alianta Romania Fara Orfani (ARFO) – https://www.romaniafaraorfani.ro/ Imi place la Liviu faptul ca el nu doar „predica” ce ar fi bine de facut, ci face.

Si de asta isi ia duba – sa mearga cu familia lui pe ici – colo si sa poata lucra remote.

Rolul meu a fost de „consultant” in prima ipostaza, sa ne consultam cu privire la ce duba e buna. Bine – treaba asta a fost usoara pentru ca doar 2 dube sunt extrem de patrate in partea de sus ca sa poti pune paturi supraetajate – Citroen Jumper 2.0 HDI cu SCR, 130 cp sau Fiat Ducato Maxi 2.3 diesel fara SCR. Liviu a mers pe Fiat.

Am folosit CarVertical, avem o reducere de la ei de care ne bucuram, o dam mai departe fix cum o primim. Asta-i linku’

Liviu a cautat, cateva Fiaturi din Romania mi-a trimis anunturi, m-a intrebat una, alta. Au ramas in „shortlist” urmatoarele.
1. Fiat din Oradea – 2016, 175.000 km in anunt, 12400 EUR, totul schimbat inclusiv distributie, ulei, placute, cauciucuri.
2. Fiat din Focsani – 2018, 359.000 km in anunt, 12500 EUR – trebuie cauciucuri si in rest totul schimbat.
3. Fiat din Ploiesti – 2017, 71.000 km in anunt, 15400 EUR – nu trebuie nimic.

Concluzia mea este ca daca iti iei o masina de genul asta, mai bagi 15.000 EUR in ea pentru convertire masina trebuie sa aiba km putini. Pentru ca daca o vinzi nimeni nu plateste aproape 30.000 EUR pe o duba cu 500.000 km, fie ea si cu paturi de aur.

1. Fiatul din Oradea. 175k peste 350k km

Noi suntem in Bucuresti, trebuia sa plecam cu avionul la Oradea dus – intors in caz ca masina e proasta si sa avem planuri de back-up. Puteam merge doar eu ca alternativa.

Am fost inspirat sa verific masina inainte. Ok – 175.000 km pe bord da?
Pe CarVertical apare insa asa:
– in 05.2017 avea 62.000 km
– in 05.2018 avea 218.000 km. Adica omul a facut 150.000 km pe an.
– in 06.2020 avea 175.000 km.
Din aceste informatii am extrapolat conservator ca masina are acum peste 350.000 km. Masinile merg diferiti km in ani diferiti, dar nu cred ca in cei doi ani lipsa din inregistrari masina ar fi stat.
https://www.carvertical.com/ro/raport?id=df330e1a-c2e4-4e99-b785-8bc8c99764e5&vin=ZFA25000002C07770

Am zis pas.
Si da- CarVertical uneori nu are date si te miri ca ce-i asta.
Dar pe noi ne-a salavat de un drum de Oradea.
PS: Nu omul din Oradea daduse Km inapoi, ci cei din Franta, de unde luase masina.

2. Fiatul din Focsani. 358k peste 434k km

Fraieri am fost ca nu am verificat pe CarVertical INAINTE sa plecam la drum. Am fi descoperit o anomalie si ne-ar fi dat de gandit.
Pe CarVertical apare asa: februarie 2021: 387.000 km, in conditiile in care masina era pusa in anunt cu 358.000 km, iar in aprilie 2021 avea 320.000 km. Desigur ca am coroborat si cu informatiile de la RAR.
Acum – cine ar dat km inapoi asa de putin in conditiile in care duba precedenta avea de la peste 350k dati inapoi la 175k?
Nu are sens.

Masina asta am si vazut-o fizic, arata si mergea super fain insa pe tester mi-au dat 434.000 km. De la 359.000 km in anunt si 387.000 km pe CarVertical.
Bine – a fost si mai ieftina – de la 12500 EUR am reusit sa ajungem la 11700 EUR si primeam si 2 scaune rotative in valoare de aprox 800 EUR.

Se pare ca vanzatorul (patronul firmei de transport marfa) avea un sofer care lua curse si pentru el – apoi, ca sa nu apara in fata sefului ca face asta- dadea km inapoi la masina.

Totusi am zis pas pentru ca e una sa bagi 15.000 EUR intr-o masina cu 358k km, alta cu 434k km. Fizic nu e diferenta, insa psihologic este. Plus ca in 2-3 ani vei ajunge la 500.000 km si atunci cum mai vinzi duba ta de livestyle?
https://www.carvertical.com/ro/raport?id=10f386d0-984f-4a1d-9f61-84011b5f4b2c&vin=ZFA25000002F47502

3. Fiatul din Ploiesti. 71k = 71k km

Pe asta l-am si filmat dar avem o masina cu 71.000 km reali, carte de service si cauciucuri bune, mici incidente minore. Daca bagi 15.000 EUR in masina asta si mergi cu ea 2 ani sigur o sa fie mai usor de vandut decat una cu 434.000 km.

Duba asta avea mici daune: bara fata, parbriz, grila fata si un far, care cred ca valoreaza maxim 6000 RON, deci nimic de care sa fugi.
Am considerat ca diferenta de la 71.000 km la 434.000 km valoreaza minim 3600 EUR, daca calculezi 1000 EUR per 100.000 km. Asa ca merita sa platesti in plus 3300 EUR. https://www.carvertical.com/ro/raport?id=c9a0632b-212a-4919-9166-5b3852efd629&vin=ZFA25000002B91504

Asta este si filmat si o sa introduc aici linkul dupa ce il postez 🙂

Concluzie generala

Dubele astea de marfa sunt masini de produs bani din transport. Ele ar trebui sa mearga cam 100.000 – 150.000 km pe an ca sa fie rentabile. Stiu asta din multe surse, de la oameni care au companii de transport, de la soferi. Faptul ca o masina are multi km nu inseamna ca e proasta sau merge rau – dar depinde pentru ce o iei.

Daca un business de transport merge foarte bine atunci dubele astea fac aproape 700.000 km in 4 ani. Da, se merge mult.

Articolul asta este un mic exemplu practic de cum am folosit eu CarVertical si cum ne-a ajutat pe noi sa nu batem drumuri de pomana si sa pierdem timp. Nu este un tool exclusiv – adica nu m-as baza pe Carvertical cand cumpar o masina, ci as verifica eu, insa ca prim instrument de filtrare este excelent.

Uite si un link cu 15% discount de la noi. Link aici.

PS: nimic nu bate o verificare fizica si amanuntita. Am auzit de foarte multi oameni care atunci cand isi iau o masina second hand cauta pe RAR informatii, pe CarVertical sau alte Vin-checkere si apoi gata, merg sa cumpere masina. Eu nu as face asta, nu as lua ceva fara sa verific.


 
Scrie un comentariu

Scris de pe octombrie 25, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

Rechemare in service BMW

 
Scrie un comentariu

Scris de pe septembrie 29, 2021 în carte de service, Uncategorized

 

Etichete: , , , ,

Galerie

De ce cresc preturile la masini second hand?

Salutare!
Eu sunt Dan iar in postarea de astazi o sa iti explic de ce preturile la masini second hand cresc, nu scad.
Fii atent ca articolul e scris cam laborios, folosesc si exemple cat de cat proaste, dar sper ca ma fac inteles.
Scriu articolul din perspectiva profesionala, nu ca o parere al unuia care nu stia ce sa faca in dupa amiaza asta 🙂

Stiu, stiu – era bine sa scriu mai corect: de ce cresc preturile masinilor second hand, dau de ce creste pretul unei masini second hand, dar atat am putut cu gramatica mea rudimentara.


Modul normal de functionare al pietei auto

Istoric vorbind cumperi o masina noua, dai 30.000 EUR pe ea, o iei in leasing, faci credit sau poate furi banii respectivi.
Cert este ca masina se devalorizeaza atat fizic, prin utilizare, cat si moral – apar noi modele facelift-uri, editii speciale, mega speciale.

Si mai este cert ca peste 4 ani pretul masinii o sa fie mai mic decat atunci cand ai cumparat-o.


Problema se complica

La un moment dat pe piata nu esti doar TU, singurul cu o masina de vanzare. Mai sunt si altii, iar notinuea de PRET e foarte diferita de notiunea de VALOARE. Ma mai intreaba oamenii ” Vreau sa iau un Audi A4 B9 … se merita”.
Pai de unde sa stiu eu daca merita PENTRU TINE?

Poate te-au prins niste rusi si te tin captiv ca ai jucat la jocuri de noroc, ai facut rost de cheie si vrei sa fugi. Se merita sa cumperi pe loc un A4? Pai da – evident, viata ta depinde de masina. Si ai da pe masina cat iti cer eu, fara incercari de negociere.

Poate nu te-au prins rusii si poate mai ai 2 masini acasa, si parca ai cumpara un A4, dar nu neaparat. Adica esti mega relaxat. Nu ai o nevoie stringenta, asa ca vei vrea sa negociezi puternic si poate, maybe, poate o sa o cumperi.
Ai inteles


Pandemia & firmele de leasing.

Firmele de leasing fac pretul masinilor second hand in lume.
Companii iau masini in leasing si le tin 3-4 ani. Fac aproximativ 150k – 200k km in anii astia de utilizare, apoi le vand.

Cu pandemia multe companii au intrat in insolventa, chiar si acum viitorul este incert.
Stii tu ce val o sa vina peste noi in 6 luni? Nu. Nici eu.

Nici companiile nu stiu, nu se grabesc sa reinoiasca parcul auto la 3-4 ani, asa ca vor mai tine masinile 5-6 ani.

Dealerii auto care cumparau masini second hand de la licitatii din Germania, Olanda, Belgia, Franta s-au trezit deocata ca ar vrea sa cumpere, dar nu mai au de unde. Iar vanzatorii s-au trezit deodata ca negocierea nu merge in jos, ci in sus.

E ca si cand eu am o bicicleta, iar voi sunteti 10 oameni care ar vrea sa o cumpere, ca au nevoie de ea. Degeaba am dat eu 100 Lei pe bicicleta noua, ca acum se trezeste unul sa imi dea 110 Lei pe ea doar sa o ia. Ca nu mai are de unde lua.

Fix asa functioneaza si editiile limitate Porsche, Ferrari. Sunt putine pe piata, nu vin altele, pretul creste.

Tu vrei sa platesti mai putin, dar sunt 10 ca tine care vor asta si la un moment dat unu zice ca imi da pretul cerut, fara negociere. Iar eu, smart, ii zic – babaiatule pretul a crescut cu 5%. Dai mai mult. Daca nu iti convine mai sunt 9 ca tine la rand. Si unul tot da.

Un motiv secundar

Pe langa asta, dar ca motiv secundar – preturile masinilor noi au crescut, disponibilitatea lor a scazut, livrarea nu se mai face de pe stoc, ci astepti 6 luni.
Materiale au devenit mai scumpe din 2 motive.
1. La pretul materialelor se adauga pretul cu stocarea, care a crescut enorm, avand in vedere restrictiile de munca/ angajati ale depozitelor, operatorilor portuari, transportatorilor.
2. Sistemul JiT (Just in Time) nu mai are cum sa functioneze impecabil cu noua „ordine mondiala” generata de pandemie.
Totodata furnizori de subansamble au avut perioade de stagnare (compresoare de AC de exemplu) si acum trebuie sa vanda mai scump ca sa nu intre in faliment. Si tot asa.
Si sa nu uitam materialele rare pentru cipuri. Dar asta ar explica o intarziere in livrarea masinilor, nu o crestere de preturi.

In concluzie

1. Daca esti vanzator de masina second hand poti cere in medie mai mult pe masina ta cu aproximativ 15%-20%. Dar daca vrei sa iti schimbi masina vei da castigul asta in plus pe alta masina. Cu alte cuvinte daca iti tii masina acum cel mai probabil nu se va devaloriza in urmatorul an. Indiferent de numarul de km.

2. Daca esti cumparator va trebui sa scoti in plus din buzunar aproape 20% in plus pentru o masina similara pe care puteai sa o cumperi anul trecut. Vorbeste cu orice samsar, dealer auto si o sa iti spuna ca nu mai gaseste masini de cumparat in primul rand iar in al doilea rand sunt mult mai scumpe masinile. Atat de la persoane fizice, cat si de la licitatii.

Singura sansa sa cumperi o masina ieftina este sa o iei de la cineva care nu stie cum merg lucrurile cu cerere, oferta, piata auto.

PS: Nu, dieselul nu dispare, mai ales avand in vedere ca „progresul” pietei auto deocamdata sta fix pe loc, indiferent ce statistici aberante folosesc „electricii” sau canalele de stiri.


 
Scrie un comentariu

Scris de pe septembrie 7, 2021 în Uncategorized

 

Etichete: , , , , , ,

Galerie

Yamaha Xmax 300

Da, la Masina Potrivita – chiar daca noi ne ocupam de verificari masini second hand – mergem cu scuterul prin oras.

Timpul NU egal bani.
Timpul egal timp. Mai putin stres.

Fii atent putin.

Ai 24 de ore pe zi – ore care trec si nu le mai poti lua inapoi. Si realitatea urbana este ca stai in trafic. Petreci mult din timpul tau la volan. Daca verific intr-o zi 5 masini second hand si am o medie de 40 de minute de traseu intre masini asta inseamna un total de 40 minute x 6 = 240 minute = 4 ORE In astea 40 de minute includ si parcarea, cautatul locului de parcare si tot dichisul.

Cu scuterul fac un traseu de 40 de minute in aprox 26 de minute. 26 x 6 = 156 minute = 2 ore 46. Adica scutesc 1 ora 14 minute. Hai sa zicem o ora pe zi.

Treaba e ca si pe scuter e greu toata ziua, adica nu e chiar floare la ureche, dar ora aia face toti banii.

Xmax 300
Asta e scuterul. 27.6 cp, 6200 EUR, are keyless go, spatiu de depozitare mare, turometru si oglinzi pe ghidon.

The good:
+ Merge lejer 130 km/h, mai greu 140 si la limita atinge 150 km/h. Si da, e stabil la viteza asta.
+ E super manevrabil in oras, oblinzile pe ghidon ajuta
+ are spatiu de depozitare pentru 2 casti
+ saua e moale, suspensia e ferma. Imi place asta.
+ arata bine – imi place agresivitatea liniilor.
+ e distractiv (fun)
+ are suspensie buna si sta bine pe curbe.
+ are led-uri puternice, ABS, ESP, impozit mic, intretinere mica.

The bad
/ protectia la vant nu e prea buna, asa ca iti trebuie un parbriz mai mare din start.
/ materiale proaste – plasticele sunt „indoibile”. Yamaha o sa zica ca a facut xmaxul asta asa ca sa nu se sparga carenele in caz de impact usor. Dar cred ca doar au vrut sa faca profit mai mare per unitate vanduta.
/ franele sunt mediocre.
/ ti se vede burta. Pe Motor nu e asa de rau ca esti mai aplecat, ascunzi burta dupa rezervor. In masina ti se vede doar capul si nu stie nimeni daca esti slab sau gras. Dar pe scuter… mno…. se vede. Deci daca iti iei scuter incepi sa slabesti ca sa arati mai bine 🙂

The ugly
– Xmax e menit sa fie condus cu picioarele lungite – adica pozitia aia de T Max. Mie nu imi place asta. Sa zic ca ajuta la drum lung, dar nu te apuci sa faci drumuri lungi cu scuterul asta. Mai e pozitia cu talpile plate, fix ca pe scaun. Si pur si simplu ma enerveaza ca nu poti tine picioarele sub tine cumva.
– Nu se aude. Toba aia e o gluma proasta.

Concluzie

Ia-ti un scuter, sa vezi ce bine e cu el.
Cu alte cuvinte: dai 6200 EUR si primesti ceva frumos, care merge bine, te ajuta in viata sa nu pierzi timp si e si distractiv. DAR imediat dupa achizitie trebuie sa ii schimbi parbrizul si neaparat, neaparat TOBA.

Daca esti mai inalt – peste 1.85 inaltime sau ai picioarele lungi atunci Xmax nu e pentru tine.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe august 26, 2021 în Uncategorized

 

Etichete: , , , , , ,

Galerie

Ford Eco sport second hand – HATEREALA!

Salutare dragilor
In postarea de astazi va prezint subiectiv (opiniile mele incluse) un Ford Eco Sport, masina pe care am verificat-o prin primavara pentru un client.

Ce trebuie sa stiti despre mine

1. Sunt fan Ford – si cand spun asta simt nevoia sa nuantez. Sunt fan FORDUL MEU.
Nu sunt fan al companiei Ford.

2. Noi (aka MasinaPotrivita) verificam masini second hand. Acolo parerile mele subiective (da stiu – parerile sunt subiective, dar am vrut sa subliniez) nu le mentionez. Eu trebuie sa fiu obiectiv, sa masor, sa exprim o parere specializata. Nu am voie sa spun clientulului meu ” masina este hidoasa – nu o cumpara”.
Pana la urma cine sunt eu sa judec preferintele clientului meu in materie de masini, masini second hand sau orice altceva.

3. Pe youtube exprim parerile mele (subiective) si trebuie sa marturisesc ca uneori ma simt usurat.
Cand nu fac asta mai mult timp atunci acumulez frustrare si o descarc pe vreo nenoricita de masina – cum este Fordul asta eco sport.

Bun. Disclaimere date la o parte, asa ca acum pot incepe.

Ce face prost masina asta

Mie nu imi place masina asta.
Prin aceasta masinuta Ford (compania) efectiv si-a batut joc de clienti. In video explic mai clar ce vreau sa spun cu asta, dar in acest articol pot si scrie motivele mai clar.

1. Masina este reciclata.
Toate companiile auto recicleaza materiale, butoane, platforme (Audi A4 – Seat Exeo, Renault Clio – Sandero… ) dar Ford recicleaza si butoanele si manetele si toate cele. Si nu recicleaza lucruri vechi de 5 ani ci si pe cele de 15 sau 20 de ani.
Cum este maneta cutiei de viteze. Din anii 2000.

2. Masina nu are spatii de depozitare,
iar cele existente sunt prost gandite si nu functioneaza bine.
Locasul pentru cartea de service de exemplu.

3. Suspensie si spatiu.
Fordurile se conduc bine in general. Asta si datorita suspensiei independente de pe puntea spate. Suspensia independenta ocupa mai mult loc in general fata de o suspensie semi-rigida sau semi-independenta. Si cam asta este rationamentul: bai, punem semi independenta ca sa facem rost de spatiu, in plus ne mai raman si bani in buzunar. O suspensie semi-independenta este mai ieftina deca una independenta.

Dar unde e spatiu acela?
Unde e folosit?
Nicaieri!

4. Design – din nou spun – nu imi place, pare ca o masina neterminata. Pare ca directorul Ford are un fiu si ii zice fiului de liceu – ia mai baiete si fa si tu o masina, asa cum stii, asa cum te pricepi. Si pare ca fiul are niste prieteni si se intalnesc intr-o sambata si fac un brainstorming. Ca sa nu supere pe nimeni fiul spune” toate ideile sunt bune, nicio idee nu e proasta”. Si uite asa a iesit ce a iesit.

Ce face bine masina asta?

In opinia mea (subiectiva) o masina trebuie sa faca UN lucru foarte bine, iar pe celelalte trebuie sa le faca mediu spre bine. Fordul asta- pe cat de mult hate a primit – trebuie sa primeasca si ceva dragoste acum 🙂

1. Vezi bine din el. Exact – este o masina second hand potrivita pentru un incepator. Pur si simplu stii unde incepe masina si unde se termina.

2. Inaltime – da, e inalta, e „pentru jungla urbana.

3. Te pune in evidenta. Indiferent cum arati tu fizic masina asta te pune in evidenta. Nu doar ca se vede bine din interior in exeterior ci si invers. Pentru ca masina nu este foarte frumoasa, era sa zic urata… bine… am zis, TU poti sa stralucesti in ea.

4. Merge bine. Da, stiu, ma enerveaza si pe bine treaba asta, dar obiectiv vorbind se misca decent. Fordurile au directie foarte buna, sasiu foarte bun, suspensie decenta. Motorizari bune (am o parere obiectiva buna despre motoarele Ford) si cutii de viteze decente.

Concluzie

Cam asta este masina. Una calda, una rece.
Face cateva lucruri bine, multe sub medie si cateva (importante) prost.
Ce parere aveti voi despre ce am scris. Este doar hatereala gratuita sau meritata?
Ar mai fi de adaugat ceva? De bine sau de rau?

Si nu uitati – indiferent ce masina va cumparati ar fi bine sa o verificati cumva inainte de cumparare. Pentru ca dupa e prea tarziu.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe august 1, 2021 în Uncategorized

 

Etichete: , , , ,

Galerie

Neața.

Dan aici.
Pentru cei care nu stiti ce facem noi- ei bine te ajutam pe tine sa îți cumperi o masina second hand fara sa fii păcălit. Facem asta de 10 ani full time – suficient timp sa rafinam atat metoda de testare cat si sa crestem experienta noastra.
Si… suficient timp pentru a face tot felul de greseli.
Iar articolul de azi despre asta este – greseli.

Greseala e inevitabila si in general romanii supra-dramatizeaza greselile. De cand sunt mici si pana cand mor, oamenii traiesc cu teama de a gresi sau de a face lucrurile imperfect. Recunosc – ma lupt si eu uneori cu treaba asta. Si asociata cu greseala este vina – care nu are cum sa scape nepedepsita, neamendata.

Greseli iertabile si neiertabile

Clientii (chiar si eu ca si client al altor business-uri) impart greselile in 2 tipuri:
– greseli iertabile
– greseli neiertabile. Pe astea de obicei ne razbunam, ne varsam emotiile, tunam si fulgeram.
Din pacate nu exista un standard clar si fiecare are alta busola interna pentru ce e aia o greseala.


De exemplu: un client care este project manager la ceva companie si este obisnuit cu mailuri de genul „status update” are asteptarea ca eu sa fac la fel. Dar eu nu trimit status update. Sunt de mentalitate ca daca zic ca fac ceva o sa si fac la timp. In general, noi tinem clientul informat cand apar divergente intre vanzator si noi sau cand vanzatorul zice ca ba poate ba nu poate, ba o vinde, ba nu o vinde. Dar nu il informam despre toate micro activitatile.

Dar poate acest Project Manager face asta cu superiorii lui, cu clientii. Si atunci cand noi nu facem ne trezim ca ne „arde” un feedback de genul „sunteti niste tzepari, m-ati pacalit, ce-i asta…”. Evident, dupa ce cumpara masina pe baza raportului de la noi.
Incercand sa intelegem care-i problema, aflam ca asta era, frate: „pai nu mi-ati dat status update”

SAU
O masina pornita la rece face alte sunete fata de o masina pornita la cald. Are alte trepidatii si iti poti da seama de defecte mai in detaliu.
Dar noi nu avem cum sa ajungem la masinile respective „nepornite”. E imposibil. Cu unii vanzatori ne intalnim la o locatie fixa, cu altii in oras, altii merg cu masina la serviciu. Cazuri si cazuri.

„Daca o duceam la reprezentanta aia isi dadeau seama”.
Cu siguranta – dar doar daca o duceai pe platforma sa fie la prima pornire 🙂

Eu insumi sunt client (roman) …

Ca idee de astfel de clienti – am fost de curand cu un BMW 750 GS in Andalucia – frumos, minunat. Experienta mea a fost de nota 20. Doar ca – casca pe care mi-au dat-o cei de la inchirieri nu era de cea mai buna calitate.
Ghici ce le-am spus celor de la care am inchiriat motocicleta?
Pai ca ce e asta, ca ruineaza experienta, ca nu le pasa…. prostii emotionale prin care am incercat sa „le dau in cap”.
Apoi m-am gandit: epxerienta super, motorul super, zero accidente, zi frumoasa… eu fericit.
M-am intors si mi-am cerut iertare ca am fost „recalcitrant si prost”. Casca era naspa, dar reactia mea a fost mult peste „naspitatea” castii.
Intelegeti voi.

Greselile de mai sus sunt intr-o zona de perceptie.
Dar sunt si greseli pe care le-am facut, sunt reale si nu stiu cum puteam sa le evit.

Exemple de greseli reale

1. Rezervorul spart.
Merg, vad masina, vanzatorul tocmai vine cu ea de la spalatorie. Rezervorul pe zero. Eroare pe un senzor de nivel din rezervor. Scriu totul in raport. Pe dedesubt masina uda – tocmai a spalat-o.
Clientul ia masina, face plinul, merge 100 km si hop – jumate de rezervor se duce.

Ce puteam face?
Sa astept sa se usuce masina pe dedesubt? Dar daca o vedeam pe vreme ploioasa?
Sa il pun sa faca plinul?
Ce puteam face?

2. Volanta uzata complet.
Clientul grabit, vanzatorul disponibil, verificare in curtea Metro. Totul bine.
A doua zi dimineata vanzatorul il asteapta pe cumparator cu masina pornita.
A treia zi dimineata volanta bate, fara urat de tot.
Ce puteam face? Nu am vazut masina la rece.

3. Injectoare
Verific masina, injectoarele ok. Masina cu rezervorul gol. In drumul spre casa vanzatorul alimenteaza 10 Litri de la Lukoil. Dimineata urmatoare clientul cumpara masina si la 20 km nu mai trage, check engine aprins.
Ma suna, ma mir, sun vanzatorul, telefoane peste telefoane…
Injectoare puse pe bancul de proba – dupa vreo 2 saptamani aflu povestea cu motorina.
Vanzatorul zice: pai am mai avut probleme cu alta masina si la fel a facut.
Cine e de vina?

Cazuri similare am patit si cu dealeri care tin masina pe zero zero zero, eu o verific. Apoi mai vin vreo 3-4 sa o verifice si in final clientul meu o cumpara. Doar ca ii moare masina pana la benzinarie. Apoi nu mai merge bine.
Mizerie in pompa de injectie.
Cine e de vina?

4. Cutie de viteze Powershift 1.
Cutia asta isi sterge singura erorile. O poti testa DOAR la rece.
Am fost la un dealer, am testat masina, era calda. Am scris asta in raport. Dealerul in afara Bucurestiului. Ce puteam face? Sa astept 4-5 ore sa se raceasca uleiul din cutie?
Masina merge bine, testez intens cutia aia (stiind cat de problematica este). All good. Mentionez totul in raport, toate stelutele, toate trebuirile.

Clientul o cumpara, cutia pica dupa 50 km. Cine e de vina?

Il ajutam pe client cu reparatia, dureaza mult, costa mult. Ducem masina si la Ford, Ford zice ca merge bine, fara erori. Si de ce ne impacientam.

5. Ploua in masina.
Testez masina, totul ok.
Vine ploaia, ploua in masina pe la un cheder de la trapa.
Clientul: trebuia sa mergi cu o sticla de apa sa vezi daca ploua in masina veche de 13 ani.

6. Asta e nasoala si imi pare rau
Am avut recent un client care a pierdut o masina din cauza noastra. A durat o saptamana, cand in mod normal noi promitem 2-3 zile lucratoare. A mai fost si un weekend, a mai fost vanzatorul plecat vineri, insa din orice unghi privesti e vina noastra. Foarte foarte rar se intampla asa ceva, dar uite ca s-a intamplat.

L-am sunat pe client sa imi cer iertare, sa ii oferim o verificare gratis, dar omul cred ca nu va mai lucra cu noi.

7. Greseli de stres.
Un client insistent ne trimite la un Golf problematic 1.4 CAVD. Vanzatorul necooperant, pana la urma rup o jumatate de zi din concediu sa satisfac clientul meu. Merg, vad masina. Observ vasul de expansiune tulbure, scriu in raport, dar omit sa sterg o alta linie din raport.
Sun clientul si ma las convins de clientul meu care isi doreste masina aia ca o gura de aer, ca masina nu e asa de rea. Cu toate ca era lovita.

Dupa achizitie – probleme – specifice motorului.
In testul meu masina a mers foarte bine, am forjat-o mult, am mers mult.
Greseala mea: trebuia sa fiu ferm sa spun sa nu o cumpere si gata.

DAR
Alt client cu alta masina – injectoarele rontaiau, am testat-o pe drumuri publice fara asigurare – adica pe riscul meu. Probleme la injectie si nu mai stiu ce altceva. Testarea a durat vreo 55 de minute.
Scriu ferm clientului meu – nu o lua, o sa bagi bani multi, vei avea multe batai de cap cu ea.

Feedback de la client: nota 1 – pai am platit si nu am cumparat masina. Si ca ce-i asta!

Sunt nemultumit de servicii, a durat doar 20 de minute!

Orice testare este limitata

La o masina – la fel ca la corpul uman – lucrurile sunt super interconectate. Un senzor de pe admisie aer poate genera erori la cutia de viteze. Ar fi si aiurea sa spui ca nu merge bine cutia, avand doar o ora de investigatii, fara sa ai voie sa demontezi nimic de pe masina si in conditiile frigului sau caldurii sau adesea a vanzatorilor grabiti.


Ca sa testezi un motor ar trebui sa il desfaci, sa masori uzura componentelor interne cu sublerul. Sa dai jos turbina sa o pui pe banc de proba, sa demontezi injectoarele sa le verifici pe banc, sa dai jos DPF-ul si sa bagi camera, sa masori vascoziteatea uleiului la cutie, sa dai jos filtrul de motorina sa vezi daca are span de la pompa de injectie, sa masori ambreiajul si volanta si toate cele. Apoi sa dai jos toata vopseaua de pe masina sa vezi ce e sudat si unde, mai ales daca sudura este in aluminiu (pentru care nu se foloseste chit).

Si pe langa toate masuratorile tale se poate intampla ca MAINE, sau peste 2 ore dupa verificare sa nu mearga ceva.
Si tu nu realizezi ca nu cumperi o masina noua, e second hand. Si nu e testata in conditii ideale.

Astia care sunteti trecuti de 30 – 35 de ani. Esti sanatos, te pui la somn. Dimineata te doare un genunchi.
Esti sanatos tun, a doua zi ai racit. Iti curg mucii.

Nu am o concluzie, am vrut doar sa spun ca si noi suntem oameni, gresim, uneori mai soft, alteori mai grav. Incercam sa reparam, sa ajutam, sa remediem ce putem si sa ne asumam. Chiar si atunci cand nu e vina noastra.
Pentru ca ne pasa de oamenii pe care ii servim si o stiu asta cei „patiti” cu diverse probleme de-a lungul timpului.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe iulie 2, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

Verificare KM reali si daune – CarVertical. Ce e si ce face Carvertical asta?

Neata. Eu sunt Dan si verific masini second hand din 2011.
Noi folosim la MasinaPotrivta Carvertical si avem o reducere de 15%. Ti-o dam fix asa cum o si primim
Click aici pentru reducerea asta.

Ce e CarVertical asta?

CarVertical e o companie din Lituania care prelucreaza datele masinilor pe baza seriei de sasiu. VIN (Vehicle Identification Number). Au o aplicatie care genereaza un raport cu mai multe capitole si practic cauta in muuuuulte baze de date informatii despre un VIN.

Cauta in baze de date ale asigurarilor, Interpol, RAR-uri (registre nationale), Eurotax, Dat, Audatex, reprezentante auto (sincer nu stiu cum fac rost de datele astea) si alte institutii unde se trec inregistrari ale unei masini pe baza seriei de sasiu.

Aici apar ramificatii – de exemplu – multe registre din Germania sunt pe hartie – da, exact. Nemtii nu sunt asa de avansati pe partea de inregistrari de daune.

Cum functioneaza CarVertical?

1. Ai asigurare RCA si ai un accident. Intra unul in tine si iti indoaie usa sofer, bara fata, aripa fata, sparge un far.
2. Tu te duci la asigurarea lui (sper ca nu City Insurance – glumita) si le zici de accident, completezi formulare, le dai amiabila.
3. Apoi asigurarea te trimite la un service cu care lucreaza.
4. Service-ul zice ca iti tine masina 1 saptamana (dar in realitate dureaza 4 saptamani) si apoi masina ta e gata.
5. Si tu te bucuri in continuare de masina ta (de fapt te enervezi ca nu au lucrat bine, ca au pus piese after market si alte cele…)

Atat pentru a putea determina TOAAAAATe piesele pentru reparatie, cat si pentru a tine legatura cu asiguratorul, service-ul foloeste unul dintre urmatoarele softuri: AUDATEX, EUROTAX sau DAT.

La finalul reparatiei masina ta apare in „registrele” asiguratorului, pe baza devizelor din AUDATEX, EUROTAX sau DAT cu dauna respectiva.

Si CarVertical FIX de acolo isi ia datele. Are contracte cu Audatex, de exemplu, cu asiguratori si cu altii si uite asa genereaza rapoarte.

Asta este primul articol pe care il scriu cu privire la CarVertical, insa am tot filmat in ultimul an o gramada de clipuri in care prezint neconcordante, anomalii, explicatii.

Cum poti verifica istoricul unei masini dupa VIN?

Sunt mai multi concurenti pe piata. Avem softuri autohtone (2016) , RAR (2019) , AutoDNA (2012?) si exista VinChecker sau VINDecoder de mai demult.
CarVertical a venit in Romania prin 2018 la final si cred ca acum este cea mai mare platforma de verificari. Concurentii principali, AutoDNA au semnat cu autovit.ro si probabil asta le aduce ceva venituri in plus, dar CarVertical probabil este cea mai cunoscuta platforma.

Noi recomandam informarea pe RAR https://pro.rarom.ro/istoric_vehicul/dosar_vehicul.aspx si, evident (daca tot avem reducere) CarVertical – click aici pentru reducerea asta.

Preistoric vorbim a existat si baza de date CEDAM, care oricum era foarte greu de accesat. Intre timp nu mai functioneaza. Acolo informatiile erau gratis.










 
Scrie un comentariu

Scris de pe aprilie 19, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

Teapa lunii martie: Km dati inapoi, frauda TVA, defectiuni, samsar suparat.

TZEAPA LUNII MARTIE

Salutare dragilor.
Rubrica consacrata, mult iubita si indragita „Tzeapa lunii” se întoarce. De data asta tzeapa lunii martie.

INTRODUCERE

În data de 12 martie la 10 dimineața am fost sa verific o Skoda Octavia Alba, TMBJG7NE7J0097650, cu 141.500 km în anunț, 2018 tot in anunt, motor 1.6 diesel, DSG, pret – intre 8500 – 9500 EUR, tot oscila 🙂

Mașina apartine unei firme CTECH ELECTRIC FACTORY SRL, CUI RO42224380. Intre noi fie vorba firma are ca obiect de activitate: Comerț cu ridicata al materialului lemnos și al materialelor de construcții și echipamentelor sanitare. Nicio treaba cu numele firmei sau cu importul de masini second hand.

Zis si facut: Il sun pe Dumitru 0765222729, vanzatorul masinii si merg sa o vad pe strada Stiucii.

CE MAI TREBUIE SA STITI?

Clientul se grabea, asa ca la nici 2 ore dupa verificare deja avea raportul in mana cu tot cu poze.
Pe la 12:30 ma trezesc cu un review pe google – guess de la cine? Pai de la Dumitru Dreptu. Evident un review negativ – Dumitru Dreptu fiind suparat. Am formulat un raspuns, apoi a scris si el. Da – el era 🙂
Asa ca postarea asta este cumva si un raspuns mai pe larg la ideea lui „ca nici nu am vazut mare lucru la masina”.

CUM E MASINA DE FAPT?

Alba, mici zgarieturi superficiale. Sa o luam treptat.

The good:
– mici zgarieturi superficiale, discuri si placute spate ok, anvelope de iarna uzate vreo 70% – adica o masina sh uzuala
– vopsea originala pe cele mai multe componente.
– revizia facuta!
– masina merge bine – nu sunt surprins, dar da – a mers bine. Motor, cutie, mod de rulare all good?

The bad:
– usor atinsa in spate (nimic grav)
– trebuie discuri si placute fata
– masina este 2017, nu 2018
– trebuie inlocuit parbrizul

The ugly:
– peste tot in ECU masinii apareau 228.000 km
– DPF este pe duca – dar se poate curata cu vreo 200 EUR
– ambreiajul 1 la DSG este foarte pe duca, nu se mai poate recalibra. Masina mai merge asa o luna, apoi trebuie kit de ambreiaje – la un atelier costa asta vreo 2600 RON
– avem erori neinregistrate pe releul de bujii sau pe bujiii in sine – masina porneste si vibreaza puternic pentru un minut
– nu avem absolut niciun istoric de service
– ba da – avem o carte de service falsa – în caz ca nu știți asta deja constituie tentativa de înșelăciune.
– interiorul masinii: totul uzat, inclusiv scaunul.
– Dumitru nu mi-a aratat actele masinii, ca nu ma privesc, ca de ce pun eu intrebari despre TVA,
– Totodata plata trebuie cash, Dumitru nefiind reprezentantul firmei , ci o persoana fizica fara nicio legatura trasabila cu firma respectiva. Evident ca este si vorba despre o frauda de TVA, iar in perioada asta ANAF face perchezitii. Sensibil subiectul, sensibile informatii as zice.

Nu am recomandat masina clientului meu, avand in vedere toate costurile care se apropie de el.

Apropo: mai postase cineva pe un grup pe facebook fix masina asta, dar la vreo 5 ore dupa ce am verificat-o eu.

PAI SI TZEAPA CARE E?

Cumperi o masina cu 228.000 km si nu stii niciun istoric service.
1. distributia, ulei cutie, = bani, timp
2. kit ambreiaje DSG = bani, timp
3. bujii = bani, timp
4. Km dati inapoi = ?
5. Parbriz = bani
5. Daca masina intra in vreo selectie ANAF o sa ai de tras cu ea la inmatriculare pe de o parte si la diferite procese, pe de alta parte.

Tzeapa este ca tu cumperi altceva decat iti este prezentat, crezand pe cuvant vanzatorul. Tzeapa este ca tu dai prea multi bani pe ceva cu valoare mica. As vedea masina asta la 6500 EUR, dar nu 8500.
Pe de alta parte – in apararea lui Dumitru trebuie sa spun si ca – „pai da, da la pretul asta ce vrei”? Normal ca mai trebuie sa bagi bani in ea, ca in fond masinile se strica, sunt consumabile.

CONCLUZIE

Concluzia este sa nu luati tzeapa.
Nici prin asteptarile voastre bombastice si fanteziste cum ca lucurrile ieftine sunt extrem de bune si durabile. Nici prin comparatii aiuristice pe internet: uite dom’le ca e unula Oradea si ala are mai multe dotari si mai putini km, si uite: in banii astia mi-o da si pe mama!

Nici prin a va lasa pacaliti de vanzatori cu vorbele la ei.

Cum zicea si Dumitru: masina se vinde oricum.
Un fraier se gaseste imediat, un roman care se bucura de o ocazie, fara sa stie ca „ocazia” este chiar el pentru samsar.
Si daca nu ma credeti o sa va povestesc in urmatoarea postare din rubrica „Tzeapa Lunii”

* Toate pozele imi apartin, au fost facute cu consimtamantul vanzatorului, acesta fiind langa mine tot timpul.
** postarea este scrisa in calitate de blogger, contine in totalitate opinii subiective si personale.
*** anuntul, numarul de telefon, datele firmei sunt publice nefiind necesar un consimtamant anume pentru publicare

**** mai am aproximativ 100 de poze și filmări cu privire la toată aceasta tentativa

 
Un comentariu

Scris de pe martie 23, 2021 în Uncategorized

 

Etichete: , , , , , , , ,

Galerie

Poveste cu samsari de masini second hand ep1

Samsar: Primesc mesaj pe whatsapp de la dealer și am jumate de ora sa iau decizia. Iau cele mai bune mașini. Ma uit puțin, o caut sa vad ce aflu despre ea. Dacă e ok o iau, trimit avans și trebuie sa ajung repede cu banii cash sa o iau. Asa se dau mașinile bune. 
Toți vor cash în euro iar cu noi nemtii nu au batai de cap, mai scapa si ei de taxe, le convine. 

Eu: Pai și ce părere ai despre cei care merg ei singuri în Germania după mașina?
Samsar: (rade) Ei iau de obicei ce rămâne. Am câte un băiat pe la dealeri și ala îmi zice: cumetre uite asta, asta, asta. Alege. Suntem multi și toți avem rețele. Mai ales ăștia care aducem mașini de 20 de ani. Pot lua orice mașina din Germania în câteva ore. Pana se trezește romanu’ sa ia mașina eu deja o și vând.

Eu: Da ce faci daca iei tzepe de la aia din Germania?
Samsarul: Din când în când mai iau eu, vorba aia, și aduc mașini din 2000. Îți dai seama ce pățește unu care e nou sau nu știe ce face?

Eu: Si sa zicem ca iei tzeapa – ce fel de teapa ei, sau cum procedezi mai departe? 
Samsarul: Romanu’ cumpăra orice atâta timp cât lucește. Hoțoman romanu asta – multi îmi cer ei sa dau km înapoi sa se laude ca au făcut nu știu ce afacere și când o vând zic „nu știu domn’le asa am luat-o”. Venise unu la mine cu mașina pe care tot eu i-o vandusem acu câțiva ani sa mi-o dea cu km reali și uitate ca pe mine m-a pus sa ii dau înapoi.

Eu: Bine, bine, dar ce tzepe ai luat? 
Samsarul: Ca tot omu – km dati inapoi – si nemtii nu se incura, nu dau 100.000 km ca noi. Dau si ei serios inapoi. Neamtu’, olandezu’, francezu’ sa vezi cum se pricep baietii. Ca au si ei pile la reprezentante sa iti apara ce km vrei tu. 
Romanu crede ca gata – citesti 5 randuri pe internet si esti expert – si ajungi in Germania si iti fac aia matanii ca ai venit tu, neica nimeni, sa le cumperi lor o amarata de masina. (rade). 

Eu: si ce masini aduci in general?
Samsarul: Scumpe. Omu vine, vede, ii place si cumpara. Conteaza pretul si optiunile. Daca vrea ii dau si km inapoi sa se laude la prietenii lui. Daca iau din alea ieftine am mai multa bataie de cap. Auzi – au venit odata vreo 2 la masina si se tot uitau, se tot invarteau – la mine in curte era masina – se tot invarteau si aveau si lista. Masina de 4500 EUR sau … nu mai stiu…  Faceam profit la ea 350 EUR, ca era buna si am luat-o si eu scump. Imi zic astia ca imi ofera 3500 EUR ca atata au. Pai auzi la ei: si le-am zis la telefon ca pretul e fix, sa nu vina daca nu au banii. I-am dat afara  – da ce cred ei ca eu le fur, le iau gratis? 

Eu: … 
Samsarul: Romanii vor sa fie mintiti si iti „descopera” tot felul de nimicuri doar sa mai scada din pret. Daca vre masina impecabila sa isi ia din reprezentanta noua si sa le zica si la aia – uite dom’le ca aici nu e prefecta. Sa vedem daca le lasa aia din pret. 

Eu: Ai dat si peste oameni seriosi?
Samsarul: da, mai sunt. Dar cei mai multi zic „dom’le vin azi dupa masina, uite acuma scot banii si vin de la Suceava. Scoate anuntul de pe net, ca o iau ca imi place… ” Scot anuntul de pe net si ce sa vezi – nu mai vine, nu mai suna. 
Sau imi zice „hai sa ne vedem sambata la 11 nu stiu unde”. Eu imi tin sambata libera si ce sa vezi: asta nu mai vine, nu mai raspunde la telefon… 
Auleu cati din astia sunt.. 

 
Un comentariu

Scris de pe februarie 6, 2021 în Uncategorized

 

Etichete: , , , , , ,

Galerie

Motor benzina vs motor diesel 2021

E 2021 iar toamna trecuta am verificat pentru același client 2 masini similare, japoneze.

Mazda 3 cu motor de 2.2 diesel 150 cp și

Mazda 3 2.0 benzina 120 cp, ambele mașini second hand.

Am filmat și 2 episoade pentru fiecare motorizare iar episodul 3 aduce și o concluzie personala împreună cu argumentele mele despre cum am gândit-o. Apoi va spun și ce a decis clientul cu ajutorul meu. 


Deocamdata dieselul e la putere

Nu știu dacă știți, dar nou facem tot felul de studii cu privire la fiabilitatea motoarelor și ale cutiilor de viteze automate. Interesant este ca în mediul online  oamenii striga: „trebuie sa fii idiot sa îți mai iei diesel în 2021” dar realitatea este ca dieselul nu pleacă nicăieri, merita în continuare, poluează mai puțin și pur și simplu oamenii se bucura când mașina nu consuma mult. Totodata oamenii vor cuplu si putere. 

Iar de hibride nu vor sa auda decât cei super pasionați. „cutie e-cvt… ce prostie mai e și asta?”. Chiar și când e „la moda” sa strigi ecologic „viitorul este electric” realitatea contrazice puternic. Sunt putini oameni cu masini electrice pentru ca sunt scumpe, au autonomie EXAAAAGERATA de producatori, cu timpi de incarcare exagerati grosolan si… sunt mici. 
In plus nu ai unde sa le incarci – si nu, nu e „problema de Romania, pentru ca in Olanda  o statie de incarcare nu este fix la fiecare metru. 

Totodată în anunțurile online – filtrati va rog sa vedeți câte anunțuri exista cu mașini pe benzina și câte cu mașini diesel. Mai ales la masini populare cum ar fi BMW seria 3 second hand,  BMW seria 5 second hand, VW Passat second hand! Pff, despre ce vorbim aici. Skoda Octavia second hand sau Superb second hand. Ford Focus second hand…  Pana si Mazdele sunt preferate in varianta de 2.2 diesel cu toate ca nu sunt printre cele mai fiabile motoare. Cate 2.5 benzina sunt de vanzare? Acum o saptamana erau 2 🙂

Cu alte cuvinte viitorul nu este maine, este azi.
Iar azi în România oamenii merg cu diesel pentru ca pur și simplu consuma mai puțin iar mașinile second hand din alte tari au parcurs mai mulți km, au apucat sa se devalorizeaze suficient ca să ni le permitem și noi. De-aia ne place dieselul! Pentru ca masina e ieftina la achizitie. Si dieselurile au cuplu. Pai un Ford Focus de 1.5 diesel E6 si 120 cp are 270 Nm manuala si aproape 300 Nm automata. Simti putere, simti cum te duce inainte. Comparativ cu un motor de 1.8 si 100 cp de la Toyota.cu cutie eCVT lenesa si care produce zgomot, dar fara miscare…. evident ca ti-ai lua Fordul 🙂

Argumete pro si contra

Va las un link si la unul dintre articolele mai vechi, nu de alta, dar sa vedeti ca nu m-am apucat de scris ieri https://masinapotrivita.wordpress.com/2012/12/04/benzina-sau-motorina-2/

DIESELUL
+ Foarte pe scurt dieselul ni-l permitem mai usor pentru ca are mai multi km, s-a depreciat mai bine. 
+ Dieselul consuma mai putin – in medie cu 1.5 l- 2l /100 in afara (mers non – babalones) si mai mult de atat in oras (mers peste viteza legala, dar in limita bunului simt) 
– complexitate mai mare 
– cc mai mare, impozit mai mare, asigurare mai mare
– intretinere mai scumpa
– fiabilitate mai mica
– cand incep sa se strice componente de injectie … plangi
– cand incep: volanta, turbina… plangi

BENZINARUL
Aici intram in dificultate pentru ca avem aspirate benzina, supraalimentate turbo, compresor, turbo+compresor, aspirate + electric. 
Cele aspirate natural nu prea mai exista. Mazda mai misca ceva in directia asta, le mai gasim pe hibride japoneze, in rest totul turbo cu injectie directa. 
– benzinarele cu multi km se vand mai greu
– flotele europene nu prea au benzinare => oferta mica = pretul sus
– romanii nu au incredere in motoare de cc mic si turbo, zic ca sunt „pocnitori”,”tigai”, „ascutitori”
– marcile europene au cam dat kiks-uri cu motoare turbo mici, asa ca romanii sunt oarecum indreptatiti cu parerile lor 🙂
– consuma mult si alea mici si alea mari
+ costuri de intretinere mai mici (vs diesel) la non turbo
+ motoarele turbo mici au un consum la drum lung similar cu dieselul
(-dar te rup in oras)
+ se aud mai bine

Dar mie? Mie ce îmi place?

Sincer pentru mine nu prea contează, mașina sa fie!  De turat le turez pe toate :))
Cel mai mult aștept sa vina căldura câtuși de puțin ca să ard benzina pe 2 roti. 
Asfalt uscat!

 
Scrie un comentariu

Scris de pe ianuarie 25, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

Finanțare auto – second hand. De unde ai banii?

Mai jos este și studiul, în link.

>>>> CLICK AICI <<<<. 

Practic foarte multi dinttre noi ne imprumutam ca sa ne cumparam niste bunuri care nu aduc bani si se si devalorizeaza. Pierdem pe 2 planuri – platim rate si bunl se devalorizeaza.

Discutia este in clip, nu o sa o repet aici.

Dar nu am povestit in clip ce cred eu – cum actionez eu 🙂
Sunt un om practic si provin din lumea financiara. Inteleg bine „datoriile”, inteleg ca oamenii si companiiile se intind mai mult decat au plapuma si am vazut multi oameni intrand in faliment (atat cu firma cat si personal) din cauza ca s-au imprumutat prea mult. 

Nu am fost niciodata inclindat da ma „dedau” la credite, ma bucur ca nu a fost nevoie pana acum. Nu sunt impiotriva „imprumuturilor” dar le vad mai degraba o resursa pentru investiti, nicidecum ceva pentru consumat sau cheltuit. 

As zice despre mine ca sunt mai de mentalitate nordica (strangi banii, iti iei masina de cati bani ai strans). Evident ca nu o sa dau niciodata toti banii pe masina si la nivel personal practic regula de 10% – adica maxim 10% din banii tai ii dai pe auto. 
Eu am multe hobby-uri asa ca banii se pot „prapadi” relativ urgent pe auto, scuter, motor, bicicleta. Poti sparge 20.000 EUR foarte repede. 

Bancile si companii de creditare te invata ca poti accesa bani foarte usor si chiar te imping de la spate. Dealerii de masini second hand se dau peste cap sa te „ajute” sa obtii finantare – evident ca nu le pasa de TINE CA OM. 

Sper ca acest clip sau poate textul sa te ajuta cumva. Si daca nu te ajuta macar sper sa iti pui intrebari?

Thanks, 

Dan

 

 

 

 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe ianuarie 9, 2021 în Uncategorized

 
Galerie

Cea mai buna masina second hand de 1000 eur

Da – este un Mitsubishi Lancer care și-a început viata prin 2004, 1.6 benzina de 115 cp, aspirat. Are km reali, e revopsita toată, farurile nu mai stau bine și îți provoacă putina frica la 120 km/h.

Dar…

Costa doar 1200 eur (am rotunjit eu în jos) și are o grafa de opțiuni, nu te ninge, nu te ploua, te duce, te aduce, are Gaz asa ca după ce ca e trista, ieftina mai e și săracă. Și bănuții rămân la tine în buzunar.

Patrusiopt de milioane.

Nu știu despre voi, dar mie mi se pare ca face banii. Voi ce mașini de 1000 eur aveți?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe ianuarie 6, 2021 în Uncategorized

 

Etichete: , , , , , ,

Galerie

Care este cea mai fiabila cutie de viteze automata?

Ei bine – este un singur mod de a afla lucrul asta.

Cel mai bine stie despre un bun omul care il foloseste, nu cel care il repara sau cel care il vinde. Practic tu conduci masina respectiva.

Lamsam studiul asta, il lasam activ cateva luni, apoi vom face cate un episod separat pentru fiecare tip de cutie de viteze, pentru ca este mult de spus la fiecare.

Vom incerca sa fi filmam fizic cate o cutie de viteze in fiecare episod, ca sa vedeti ce aveti pe masini 🙂
La momentul publicarii studiului avem filmat deja un episod pe un tip de cutie, asa ne-am pus la treaba.

– Cand completezi fii atent te rog la numele cutiei.
– Daca nu gasesti atunci completeaza la cutii automate „orice marca”. Trebuie totusi sa stii ce tip de cutie ai: Convertizor, dublu ambreiaj, CVT sau manuala automatizata.
– Daca ai nelamuriri sau sugestii de imbunatatire scrie in prima staptama.

Mersi fain.
Sunt curios ce o sa iasa 🙂

            >>>> PENTRU FORMULAR CLICK FIX AICI <<<<

  • TIPUL 1 – cutii cu dublu ambreiaj
    DSG 6, DSG 7, Powershift 1 (inainte de 2014), Powershift 2&3 (dupa 2014), DCT de la Renault si Mercedes, Kia. Adica tot ce misca cu dublu ambreiaj.

  • TIPUL 2 – cutii automatizate/ robotizate
    Practic acolo e o cutie manuala robotizata. ai doar 2 pedale – frana si acceleratie. Exita de obicei un mic „lag” la schimbarea treptelor. Adesea se denumesc „i-shift, easy-shift, easy-tronic,) si apar pe masini cu motoare mici.

  • TIPUL 3 – CVT – Cutie cu variatie continua
    Adesea apar pe hibride sau japoneze (toyota, honda, subaru)

  • TIPUL 4 – cutii cu convertizor de cuplu
    Cea mai veche tehnologie, apare adesea la toate marcile cu denumiri diferite. Exista producatori mari de cutii de viteze automate cu convertizor de cuplu (ZF pentru BMW) si exista si companii care isi dezvolta singure cutiile automate (Honda).

PS: poti sa iti lasi adresa de mail daca vrei sa iti mai trimite update-uri. Nu dam adresa ta nimanui, nici nu o sa apara pe undeva.

Pentru mesaje raspundem cel mai repede pe instagram: https://www.instagram.com/masinapotrivita/ sau pe facebook https://www.facebook.com/masinapotrivita

 
2 comentarii

Scris de pe decembrie 16, 2020 în Uncategorized

 
 
%d blogeri au apreciat: