RSS
Galerie

Masina cu cea mai mare reducere de Black Friday pe Autovit. Ro

Autovit.ro m-a trimis tocmai la Timisoara ca sa filmez un Ford Fiesta 1.5 tdci de 85 cp, 2017, 10400 km.

MAINE la 7:00 AM o sa vezi masina pe site-ul Autovit http://bit.do/BF_MasinaPotrivita cu prețul final.

Dealerul a zis: Mai, e BLACK FRIDAY… hai sa facem o reducere monstruasa. Pretul nu vi-l spun, trebuie sa vedeti filmuletul de mai sus.

Fiesta asta nu este în niciun caz o mașină perfecta sau ideala. Dar merita pentru preț, chiar dacă te gândeai sa îți cumperi de fapt altceva.

Oamenii de la TM au fost tare faini, mi-a plăcut de ei.

Daca cumva iei masina pentru ca ai vazut si filmuletul asta te rog sa iti faci o poza, apoi trimite si la noi 🙂

 
Scrie un comentariu

Scris de pe noiembrie 15, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Masina cu cea mai mare reducere de Black Friday

Autovit.ro m-a trimis tocmai la Timisoara ca sa filmez un Ford Fiesta 1.5 tdci de 85 cp, 2017, 10400 km.

MAINE la 7:00 AM o sa vezi masina pe site-ul
Autovit http://bit.do/BFX Masinapotrivita cu prețul final.

Masina este vanduta de Casa Auto Timisoara, dealer Ford. https://autorulatermb.autovit.ro/

Dealerul a zis: Mai, e BLACK FRIDAY… hai sa facem o reducere monstruasa. Pretul nu vi-l spun, trebuie sa vedeti filmuletul.

Sunt absolut convins ca va fi un macel 🙂

Daca cumva iei masina pentru ca ai vazut si filmuletul asta te rog sa iti faci o poza, apoi trimite si la noi 🙂

 
Scrie un comentariu

Scris de pe noiembrie 15, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Teapa lunii noiembrie. Opel Zafira „full, impecabil”.

Ohohhhhooooo
Nu am mai scris demult o postare cu titlul asta. Sau o postare dedicata. In ultima perioada vorbesc mai mult pe youtube,  insa la masina asta nu am putut filma.
Sunt si destul de suparat pentru ca am fost trimis clientul meu din Tulcea sa vad o masina in Campulung, jud. Arges.
Nu stiu frate ce au oamenii prin Arges, insa foarte foarte des am avut experiente proaste.
Urasc minciuna mai mult decat prostia.

Anuntul este aici, format PDF, in caz ca se sterge:

https://masinapotrivita.files.wordpress.com/2018/11/opel-zafira-1-9tdi-7locuri-2008-unic-proprietar-de-noua-impecabil-full-campulung-e280a2-olx-ro.pdf

Introducerea

Un client m-a trimis sa vad o masina. A folosit serviciul GO TO TARGET – adica el suna proprietarul, discuta cu el, vede daca proprietarul accepta o verificare amanuntita a masinii sau nu, apoi faca plata catre noi si abia apoi merg sa vad masina. E simplu.
Omul a sunat, iar pe cealalta parte a raspuns vanzatorul, a spus ca este masina lui personala, a luat-o noua de la reprezentanta din Romania in 2008, a mers putin cu ea, masina e super, are carte de service, 127.000 km reali facuti de el.
Pozele aratau bine, facute undeva intr-o curte.
Am zis ca o sa fie ok.

Prezentarea personajelor: EU, EL, EA, Zafira

Pe drum au fost cateva semne de neseriozitate, dar le-am ingnorat.
1. Vino tu in Campulung, ca iti zic eu apoi unde sa vii exact.
2. Vino in centru, ca vin cu masina sa te iau. (am presupus ca vine cu Zafira, am presupus gresit 🙂 )
3. Stai acolo ca vin cu alta masina, ca nu eram acasa.
Ma tot intrebam… de ce nu imi zice adresa unde e masina?
Omul a venit cu o alta masina (revopsita si lovita in spate si partea stanga) – asta am vazut din mers. Defect profesional – da – ma uit dupa masini si revopsiri chiar si cand nu e nevoie.
Nu mi-a inspirat nico incredere.

M-a dus in spatele unor blocuri comuniste urate rau. Nici vorba de curte… acolo zacea Zafira asta. Cu pana, cu anvelopele roase rau de tot. Treaba era destul de clara, insa nu poti judeca o carte dupa coperta – asa ca am inceput sa verific.

Desfasurarea actiunii

Imi place sa pun intrebari. Si cand miros minciuna pun si mai multe intrebari. Parea o poveste nasoala.
EU: a cui e masina, e masina ta?
EL: da
EU: deci tu ai condus-o si o ai de noua?
EL: nu, e a sotiei
„Sotia” era o tipa care parea mai ok
EU: de curiozitate: de la ce reprezentanta ati cumparat-o, sigur trebuie sa stiti
EA: Paii…. Eu am fost in Spania si am luat masina in 2008 noua din reprezentanta de acolo, apoi am venit cu ea aici si am inscris-o in 2009.
EU catre EL: deci nu e a ta, nu ai condus-o tu.
EL: nu
EU: ??????
EU: aveti un talon?
… primesc talonul, acolo scrie data primei inmatriculari candva in ianuarie 2007.
EU: masina e fabricatie 2006, inscrisa in ian 2007, voi ziceti ca era 2008
EI: 2006, 2009 nu mai stiu.

M-am apucat de verificat si masina avea chit pe hayon si inca in cateva locuri. Per total nu cred ca fusese lovita. Dar i-am intrebat despre revopsiri, chit, incidente.
Ziceau ca nu, ca asa e ea.
Chitul pe hayon fusese apoicat prost si crapa :))

Detalii

Apoi am intrat in detaliile verificarii: Lovita in fata de i-au sarit farurile. La propriu. Au fost apoi lipite, insa aveau joc. Spoiler spate spart, un proiector spart. Plastice rupte pe la motor. Cablajele injectoarelor prinse cu soricei, o pornire ciudata, grea, cu erori pe partea de bujii. Sistemul „navigatie mare” este un fel de „basina” in cel mai bun caz. Mini – TV- ul care atarna din plafon facea o burta foarte mare plafonului si vibra. Cauciucuri roase rau de tot. Plastice in interior rupte, volanul arata de 400.000 km, schimbatorul tot asa. Nu are aia 127.000 km nici in 1000 de ani. Never!
Carte de servie clar nu. Erori pe EGR.

Eram dezamagit, imi parea rau pentru clientul meu care m-a pus sa bat atata drum pana la oamenii astia doar ca sa vad un jaf. Iar ei stateau acolo relativ ok. Adica fara rusine, nimic.
Zici ca ai palat acasa, chemi pe unu la palat, ala vine, si de fapt tu ai cocina. Si zambesti. Cum sa ii zic? Cum se cheama asta?

Punctul culminant
EU: hai sa mergem cu masina, ca poate merge bine.
EL: pai are pana, nu vezi. (cauciucurile fata erau complet pe pana). Totusi in portbagaj am sesizat un compresor si niste cabluri pentru incarcare.
EU: dar ai compresor, sigur merge.
EL: nu, nu merge
EU: (fatza mea atunci cand cineva ma minte direct iar eu sunt oripilat, mirat, contrariat in acelasi timp)
Practic omul mi-a spus ca vrea sa primeasca o oferta si poate o vinde.
„Ai venit, ai vazut, ti-ai facut o parere”

Concluzie

Am fost, am vazut, mi-am facut o parere. Dar mi se pare ca omul a incercat sa ne pacaleasca, sa ne traga o tzeapa. Atat mie cat si clientului meu. Si chiar imi pare rau ca mi-am petrecut ceva timp sa merg pana acolo, sa ma uit la jaful acela de masina, sa fiu mintit in fata, si sa ma intorc cum m-am dus.  
Tipul sigur este un fel de samsar local, combinator, habar nu am ce. Nu stiu daca chiar era masina fetei sau nu, ce combinatie avea. Nu stiu cati km are masina, dar clar multi. Mai trebuie bagati banuti in ea, e din alt an, la 4000 EUR este o TZEAPA, teapa, intepatura, frauda, asta e clar. Dar nu a avut accidente grave.

Spuneti si voi: vi se pare normal, sau traiesc eu intr-o lume paralela?
V-am salutat. 

HOME    |   EVALUARE MASINA   |   REVIEW DEALERI    |    VIDEO    |   CLIENTI♥    |   DESPRE NOI 

 
5 comentarii

Scris de pe noiembrie 3, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Cum sa verifici o masina second hand lovita. Golf 6 din 2009

Salut
E drept ca e mai usor sa explici intr-un filmulet pe youtube, insa e bine sa ai si informatie scrisa.

Am fost sa verific acest Golf: 1.4 TSI, 122 cp, automata, 2009 cu 190.000 km. Proprietarul cerea 5300 EUR pe masina

Plusuri:
+ distributie schimbata. La motoarele 1.4 TSI se slabesc „patinele” – adica ghidajele de plastic care intind lantul de distributie. Apoi lantul prinde joc si se poate rupe, desincronizand fatal pentru motor miscarea axelor cu came cu cea a arborelui cotit. Inlocuirea costa intre 1000 – 1200 RON.
+ revizie facuta. O revizie tipica costa aprox 500 RON la masina asta.

Minusuri:
– accident dreapta fata reparat cu componente din China.
– in urma impactului exista o mica dez-aliniere a componentelor caroseriei
– lonjeronul dreapta fata poarta o urma a fuliei alternatorului. Adica a avut loc o deplasare de aprox 10 – 15 cm. Lonjeronul a fost indreptat, insa nu inlocuit. Probabil nu era nevoie.
Aici nu mai ai ce face – fie cumperi masina si mergi asa cu ea, fie nu o cumperi. O reparatie ar fi prea costisitoare si inutila.
– un cauciuc dreapta spate trebuie cumparat – 400 RON
– trebuie schimbate bucsi bara stabilizatoare spate + flanse amortizoare fata. Inca 600 RON.
– ambreiajul 2 al cutiei DSG trepideaza la viteze mici. Am simtit asta, dar am si vazut pe tester. Un schimb de ambreiaj este vreo 1500 RON + 700 RON = 2200 RON piese si manopera.
La asta se adauga timpul tau prin diferite unitati service.

DAR masina este sub pretul pietei cu aproximativ 1000 EUR.

Acum va las cu filmuletul.
Nu uitati sa dati un share si like canalului Masina Potrivita.
Daca vrei sa iti cumperi o masina second hand si ai dubii nu ezita sa ne cauti. Suntem cam scumpi, dar muncim bine si serios. In fond – nu prea merita riscul, doar nu iti cumperi o masina second hand in fiecare luna.

HOME    |   EVALUARE MASINA   |   REVIEW DEALERI    |    VIDEO    |   CLIENTI♥    |   DESPRE NOI 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe octombrie 22, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Dealeri masini second hand in Romania

Salutare.
Nu stiu daca va place sa va cumparati masini second hand de la persoane fizice sau de la dealeri. Noi avem o sectiune cu pareri despre dealerii care vand masini.
De fiecare data cand voi updata lista voi trece udate-ul si pe blog, aici.

Noi verificam masini toata ziua. Si dam peste oameni foarte de treaba – niste bomboane de oameni. Au masini bune, la preturi decente, dar ei ca oameni sunt super. Mai mare iti este dragul sa vorbesti cu ei, sa te intelegi cu ei. Unii sunt persoane fizice, altii dealeri. Adesea ii intreb despre business-ul lor: cum au devenit dealeri de masini, cum au inceput. Si povestile sunt impresionante. Cu inceputiri modeste rau de tot.

Altii sunt rai. Ok – una este sa fii prost, aiurit – dar total altceva este sa fii rau, nesimtit, agresiv. Printre injuraturile primite am incercat sa intreb si ce i-a determinat pe oamenii astia sa fie asa de rai, sa devina tzepari. Nu a raspuns nimeni foarte clar, iar din injuratura nu mi-am dat seama ce vor sa spuna exact.
Dar parea ceva dureros.

Inainte sa va las cu 2 noi dealeri la care am fost luna asta pot sa va spun ca omul sfinteste locul. Si pana la urma daca primesti o masina buna sau proasta tine de om si de valorile lui.

https://masinapotrivita.wordpress.com/pareri-dealeri/

9.5 /10 Arisari Auto Concept  – Pitesti 

https://arisariauto.autovit.ro/

Nu credeam ca o sa ajung sa acord o nota asa de mare unui dealer din Pitesti. E o curte mare acolo, multi dealeri.
Am fost sa vad o masina si mi-a placut totul – omul, onestitatea, prezentarea, a acceptat testarea, masina a fost buna, cu km reali. Nu a incercat sa „mi-o bage pe gat”. Super profi. 
Plusuri: Masinile au kilometri reali, sunt bune. 
Minusuri: Erau ceva mai multe zgarieturi pe masina decat in poze, dar asta este ceva minor pana la urma. 

_________________________________________________________________

8.5 /10 Cars dealer – Otopeni  

https://carsdealer.autovit.ro/

Recent am fost sa vad o masina la ei, mi-a placut. Au sediul in curte cu Haff.ro – cei care inchiriaza camper vans.
Omul a fost ok, masina era buna – mi-a placut ca am fost pus in tema cu revopsirile, micile daune, necesarul de reparatii. Adica a fost ceva corect. Well done. 
Plusuri: Masina avea km reali.  
Minusuri: Masina nu era fix ca in poze. 
Toate cele bune,
Dan
 

Etichete: , , , , , ,

Galerie

Teapa cu un Audi Q3 la Autoklass Pipera? Voi decideti!

audi-1277957_1280

Sursa foto: Pixabay

UPDATE: Vineri seara, la o ora dupa ce am postat articolul pe facebook, m-a sunat directorul general Autoklass Romania ca sa isi ceara scuze. Luni dimineata m-am intalnit cu directorul Autoklass Pipera si la fel a facut si el. Cu el m-am si intalnit si pot spune ca a avut o atitudine deschisa. Este onorabil ca cineva isi cere scuze, isi asuma o greseala. Dar e remarcabil, laudabil ca omul de luni (azi) a incercat sa inteleaga cum ar putea remedia greseala, cum ar putea preveni sa se intample o greseala. Pentru asta ii felicit!! Well done.
Simt ca omul de azi m-a inspirat si pe mine prin atitudinea lui.

Voteaza mai jos!

Va amintiti poll-ul nostru de pe Facebook in legatura cu teapa data de o mare reprezentanta din Bucuresti? Pentru ca am terminat investigatiile, asa cum v-am promis, vom relata in continuare intreaga poveste.

Pentru a vota in cunostinta de cauza, vom face un nou poll, in care sa decideti daca metoda de vanzare a acestui dealer este sau nu pacaleala.

Acum o luna am fost sa vad un Audi Q3 la o reprezentanta Mercedes din Pipera, Autoklass Pipera. Ma asteptam sa fie o verificare normala, mai ales ca era o reprezentanta si stabilisem la telefon cu ei ca sunt de acord cu testele mele. Realitatea a fost diferita, iar visul meu de a avea un final de zi linistit s-a naruit.
Despre masina: Audi Q3, din 2014, 121.000 km parcursi, motor 2.0 cu140 CP, cutie automata S-tronic, quattro, 17.900 EUR, redusa brusc la 16.000 EUR. Numarul de inmatriculare era B-788-CAM, iar seria de sasiu WAUZZZ8U2ER046986.

1. Prima vizita la reprezentanta

M-am dus imbracat cu pantaloni scurti cargo, un tricou polo si adidasi. Culori neutre. Clientul meu fusese sa vada masina deja, asa cum ii recomandasem. Pe mine m-a primit un domn imbracat cu un costum frumos. Domnul era tare politicos. Cam asa e la reprezentante – costume frumoase, nu neaparat si servicii de calitate. Asta urma sa mi se confirme in urmatoarele minute.

2. Accident sau… accidente?

Inainte de verificare, omul mi-a spus ca masina a avut zgarieturi si a fost vopsita pe CASCO.
Din verificarile mele, a rezultat ca hayonul era nou, capota motor noua, faruri noi, radiatoare noi, punte fata noua. Asadar, aveam indicii ca avusese un accident major.
In plus, existau si diferente de culoare pe masina, fapt pentru care am presupus ca au fost multiple „incidente”, nu doar unul.
Totodata, cauciucurile fata erau foarte uzate in interior, iar rotile fata stateau putin stramb.

3. Schimbare de atitudine

Le-am spus ca am gasit defectele respective, iar atitudinea lor s-a schimbat brusc. Mi-au spus ca pentru orice voi posta despre ei ma vor actiona in instanta, orice poza voi face in curtea lor este pentru uz personal, nu am voie sa o postez nicaieri.

Am vrut sa conduc masina, insa m-au lasat sa merg doar 10 metri in curte, dupa multe insistente din partea mea. Nu mi-au dat voie sa ma conectez cu testerul la masina lor, cu toate ca initial au spus ca e ok, atat acolo, cat si la telefon.

4. Discutia cu managerul de vanzari

Pentru ca e imoral sa vanda o masina lovita, fara sa comunice asta, am cerut sa vorbesc cu managerul de vanzari. Speram sa imi spuna ca nu au stiut, ca le-a scapat, ca e inadmisibil sa faca asta, ca vor face cercetari etc. M-as fi bucurat de orice explicatie, doar sa vad o atitudine buna si dorinta de a schimba ceva.

M-as fi asteptat de la un samsar sa faca asta, sa zica „boSS, am si io familie, tre’ sa traiesc”. Dar nu de la o reprezentanta Mercedes.

Managerul de vanzari a fost agresiv verbal. Eu eram calm, incercam sa inteleg. Cel care mi-a prezentat masina a vorbit cu seful lui si cred ca a omis sa ii spuna marea mea descoperire. Iata cum a decurs discutia mea cu el (redau din memorie):

Eu: Buna ziua, sunt de la MasinaPotrivita si…
El: Nu conteaza cine esti tu, spune ce vrei!
Eu: … am venit sa verific…
El: Ce sa verifici, noi dam garantie, daca vrei sa verifici du-te in Targ la Vitan, masinile noastre sunt verificate si sunt bune.
Eu: Masina voastra verificata de mine a avut un impact frontal major. Stiati despre asta?
El: In ce calitate spui tu asta? Cum ai ajuns la concluzia asta?
Eu: Pai.. – aici am explicat toate neconcordantele.
El: Mecanicii nostri au verificat masina si avem un raport, iar in raport nu scrie asta.
Eu: Probabil mecanicii vostri au omis acest detaliu.
El: Noi avem un raport…
Eu: Pot sa vad si eu raportul?
El: Nu, e un raport intern pentru noi. Daca masina a fost lovita si reparata conform, pe noi nu ne intereseaza.
Eu: Rotile sunt inca strambe.
El: Cum ai determinat asta?
Eu: M-am uitat la ele si uite: erau strambe.

Pe masura ce avansau discutiile, incercam sa imi dau seama daca oamenii erau incompetenti sau erau pur si simplu rauvoitori si ascundeau un accident cu buna stiinta.
In apararea lor – ei sustineau – si sunt de acord cu acest lucru – ca in cazul in care o masina este reparata foarte foarte bine, cel care o verifica nu isi poate da seama daca a fost lovita sau nu.

Doar ca la masina asta puteai sa iti dai seama. Aici era problema mea. Cumparatorul are dreptul sa stie: fie ca nu ai verificat masina, fie ca a avut accident si a fost reparat bine. El trebuie sa ia decizia in cunstinta de cauza. Daca el cumpara ceva, crezand ca a cumparat altceva… cum se numeste asta?

6. Investigatia proprie

Le-am spus ca voi investiga situatia. Ceea ce am si facut. In scurt timp aveam istoricul complet de la Audi. Ultima dauna a fost de 8.000 EUR, la o masina de 20.000 EUR. Deci nu era dauna totala. Zece pagini de piese schimbate. Zece pagini!

Iată daunele:

Accident 1: In 2016 a avut un accident important. Masina a fost demontata complet, avand lonjeroanele strambe si a fost indreptata pe un „cal de tras” – nu explic acum ce inseamna, dar a fost pocnita serios. Centuri, pretensionere, bord, ambele airbaguri declansate, trager, componente de pe puntea fata, radiatoare, bara fata, spoiler fata, faruri, grila, proiectoare, capota motor, aripi fata – toate noi.

Daca o masina are bordul nou, cu airbaguri si calculator de airbaguri noi, iar piesele sunt montate exemplar la o reprezentanta, nici eu nu pot sa imi dau seama. Dar ma duce capul sa imi dau seama din alte zone (asa cum am facut) si ma duce capul sa investighez (ceea ce am si facut). 

Accident 2: In 2016 a avut un nou accident, de data aceasta in spate. A fost indreptata in spate, i s-au schimbat bara si hayonul.

Accident 3: In 2017 a fost din nou lovita in spate.

Accident 4: In 2018 a fost lovita in lateral si in spate.

7. Sondajul de Facebook si confruntarea

Imediat cum am aflat despre dauna le-am spus si i-am rugat fie sa treaca in anunt pe site ca masina a avut accident, fie sa o scoata de la vanzare. S-au enervat, au amanat procesul. I-am tot sunat, dar nu au vrut sa modifice anuntul.
Le-am spus ca nu este corect fata de posibilii cumparatori, dar ei tot insistau ca oameni accepta asta si nimeni nu ar avea nimic impotriva.

Asadar, am facut un sondaj pe Facebook, ca sa il vada si ei. Intr-o singura zi am primit 1.300 de raspunsuri.  Un procent de 97% dintre oameni au considerat ca nu este ok ce fac ei, doar 3% au considerat ca este ok. Pe cei din urma nu ii intereseaza daca dauna a fost mare, atata timp cat a fost reparata conform.

Reactia lor a fost in continuare una urata. Cand am fost sa vorbim fata in fata, aproape m-au dat afara.

Concluzie
In final, dupa ce au vandut masina, au admis ca trebuia sa faca un job mai bun, sa faca rost de informatii. Dar totusi au vandut masina si sunt sigur ca nu au spus despre accidente.

Ca sa investighez practicile acestea, am contactat alte trei reprezentante Mercedes, o reprezentanta Toyota si doua reprezentante Audi. Toti oamenii de la reprezentante mi-au spus ca este inadmisibila treaba asta, ca li s-a intamplat si lor sa primeasca o astfel de masina, dar ca au scos-o imediat de la vanzare. Ei sustin ca prefera sa vanda propriile marci, insa, daca un client cu bani vrea sa dea la buy-back o masina scumpa, nu il refuza, insa toti cunosc pe cineva la cealalta reprezentanta. Asadar, se pare ca doar Mercedes Autoklass Pipera este izolata.

Va las pe voi sa decideti. Cum vi se pare atitudinea lor? Cum v-ati simti daca ati fi cumparat acest Audi Q3 si ati citi acum articolul acesta?

P.S. Daca ai cumparat in luna mai – iunie 2018 un Audi Q3 de la Mercedes Autoklass Piepra, sa stii ca asta e. Daca nu te deranjaza ca masina sa fie lovita si reparata bine, atunci totul e ok. Insa daca ai o problema cu asta… ar fi o idee sa mergi pana la Audi sa intrebi.

P.P.S. Daca esti de la Autoklass Pipera si citesti articolul asta: ti se pare ca este nedrept?
Scrie-ne! A
rticolul contine doar date publice despre voi, pozele sunt facute de pe spatiu public, am descris doar functii, fara sa dau nume. Nu am folosit niciuna dintre pozele facute de mine in incinta voastra. (Dar le am, impreuna cu fiecare mic detaliu al investigatiei mele)
Cu totii gresim, asa ca daca tot vedeti articolul asta – ar fi bine sa recunoasteti ca ati gresit si sa va cereti scuze, macar din motive ce tin de marketing.

 
8 comentarii

Scris de pe iulie 1, 2018 în Uncategorized

 
Galerie

Cum sa verifici o masina second hand

Salutare prieteni

Nu stiu daca stiti sau nu stiti despre canalul youtube „MasinaPotrivita”. Daca va abonati la canalul acesta veti putea intelege mai usor lucruri noi despre masini second hand, despre cum se prezinta dealerii pe siteuri si cum arata la ei in curte in realitate, despre cum arata o masina pe un site si ce poveste gasim la fata locului.

Totodata exista un Playlist intitulata „CUM SA..” Acolo sunt filmulete informative depre cum poti verifica si TU daca o masina are defecte majore sau nu.

Daca ai nelamuriri, nedumeriri, intrebari, critici, aprecieri scrie-ne pe masinapotrivita@gmail.com

 
Scrie un comentariu

Scris de pe martie 20, 2018 în Uncategorized

 
 
%d blogeri au apreciat asta: