RSS
Galerie

BMW 520 F11 cu 275.000 km. In teste pana in Austria.

Da, nu e mașina mea, ci a colegului meu. Un BMW F11 din noiembrie 2012, masina cu 275.000 km, zf in 8 trepte, motor 2.0 N47 de 184 cp, tractiune spate. 
Fordul meu chior nu s-a simtit in stare sa mearga 2500 km, asa ca prin indurarea colegului meu am avut cu ce sa ma deplasez, avand in vedere ca testele COVID nu au iesit la timp pentru biletele de avion. 


DRUMUL

La dus: Bucuresti – Viena am facut 12 ore de condus efectiv si vreo 14 ore in total: benzinarii, am prins un accident (in care au fost implicati niste samsari de masini second hand din Romania) dar in general am mers bine, viteza medie de 93 km/h si consum de 6.6. As zic ca nu este rau. 

In Viena: am mers maxim 300 km in 4-5 zile – dar viteza medie de vreo 40-45 km/h avand in vedere restrictiile de viteza

La intoarcere: Viena- Bucuresti am facut 13 ore de condus efectiv si 15 ore in total – totul a fost ok pana pe la Sibiu – Brasov-Bucuresti. 
Consum total: 6.7 %, viteza medie de 80km/h 

 

Bine bine – dar cum merge o masina de 275.000 km veche de 8 ani?

 

SUSPENSIA: in modul sport este ok, mi-ar fi placut putin mai dura, dar cu siguranta nu reuseam sa conduc atat de mult. Face bine fata la denivelari mari si mici, o ajuta si ampatamentul – asta e clar. In general pot spune ca m-a multumit. 

DIRECTIA: barca – asta este cuvantul. Barca imprecisa. Directia seriei 5 nu imi place mie in general. Am un sentiment de deconectare totala a volanului de roti si cand am de luat viraje mai stranse pe langa tir-uri ma simt nesigur. Spre comparatie: Ford Focus 2008, Ford Mondeo – modelul pana in 2014. Directie super. 

MOTORUL: sunt multumit. Nu incantat. Caroserie mare, masina mare – ar fi mers ceva cu mai multa putere. Dar motorul biturbo este cam pretentios, turbina mica se strica des, mai toate BMW 525 ajung in service cu ceva de investigat la turbine, asa ca mi-ar fi frica.  M-a cam dezamagit la depasiri acest motor gandit pentru viteze de autostrada. 
Se simte bine de tot la viteze de peste 160 km/h – eu am prins insa 180 doar de 2 ori, pentru ca imi e frica de radar si amenzi rau de tot. Daca sunteti subscriberi stiti voi de ce, iar daca nu stiti mai bine nu va povestesc. 

CUTIA DE VITEZE ZF: Da – e ce trebuie – nu cred ca merita DSG in comparatia cu ZF. Cutia asta este marginal mai lenta, dar mult mai intuitiva. Totodata ai multe moduri de condus si te obisnuiesi cu ea destul de usor. La drum lung recomand sport, manual – masina o va tine mai mult in treapta a 7-a, dar tu pui maneta in a 8-a. 

DOTARI: limitatorul de viteza este super util in Viena, m-a scapat de 2 radare in zona de 30 km/h. Pilot automat normal, auto hold, navigatie mare – da: dotari normale si utile. 

ZGOMOTE SI GREIERASI: exista, da. Are totusi o varsta si are totusi un numar de km. Dar nu ceva iesit din comun. 

SPATIU: in cateva cuvinte: nu prea iti faci griji despre ceva „bai… dar oare incape”

IN REST: masina e super. Super inchegata, super lejera, super spatioasa. Are cam tot ce iti trebuie. 
Si cel mai misto lucru la ea: nu te oboseste. Dupa 15 ore petrecute in masina, cu pauze, am reusit sa imi car toate bagajele in casa si sa nu le las „pe maine”. 

URME DE UZURA

Are, normal ca are. In fond umbla pe drumuri de 8 ani. 
SCAUN SOFER: sta putin stramb – multe funduri au tras basinute in scaunul acela, dar se pare ca a rezistat bine. De vazut se vede ca nu este nou si daca ar fi masina mea l-as duce la un atelier sa schimbe buretele din interior. 

VOLAN: da – e uzat – dar nu indecent de uzat

EXTERIOR: mici urme de uzura, mici infundaturi. Ciobituri de pietre pe capota, parbriz, faruri, bara fata – nimic neobisnuit. 

Faptul ca ai 275.000 km nu intereseaza pe nimeni, si nici pe tine. Masina merge ca una noua, cu directie enervanta ca la un F10 normal. Nu bubuie nimic, nu suiera nimic, nu scartaie nimic, nu face bum bum sau poc poc si nu, nu te lasa in drum. 

Well done BMW, well done!.
Oficial anul asta am parcurs 10.000 km doar cu BMWuri in calitate de posesor de Ford 🙂

 

 
3 comentarii

Scris de pe septembrie 24, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Top 5 mașini second hand pe care le-aș cumpăra

Neața dragilor.

Mai jos e clipul cu toată povestea. Enjoy


Verificarea unei masini second hand este mai usoara decat alegerea unei masini care trebuie verificata. Sunt asa de multe… asa de diverse. Care e buna pentru tine? 

Cam despre asta este episodul – de ce sa nu iti iei una si sa o iei pe alta? 
Si nu tine totul de buget si fiabilitate sau consum. Tine si de altceva – de exemplu – de cum vrei sa fii perceput. Nu? Ca in fond poti sa te deplasezi din A in B si un o Corsa din 2000. O sa te mai tina …stai stai ca nu e bun exemplul. 
… ca in fond poti sa mergi din A in B si cu un Golf 4 din 2002 – ti se strica una, alta (cutie de viteze 1200 RON, toba 1000 RON, radiator apa 1000 RON) PE AN. Adica da – dai 2000 EUR si inca 200 EUR pe an, apoi peste 4 ani o vinzi cam tot cu 2000 EUR. 
DAR – pari bogat? Destept, frumos? Nu. 
Sau cu un Ford Focus – daca esti in relatie o sa se desparta partenerul de tine, iar daca nu esti … nici nu vei fi vreodata :))

Sarbatoresti ceva in viata ta? Evident ca nu o sa iti iei un Focus 2008 obosit (din ala ca al meu). 
Ai cash, potential de cash sau nu prea?
Cat mergi, pe unde mergi?

Incerc in clipul de sus sa raspund la cateva intrebari si sa nasc (sper eu) alte intrebari. 

Iar daca nu sunt coerent e ok, eram obosit, am incercat sa filmez mai multe episoade si trebuia sa si returnez masina peste 2 ore. Asta dupa ce trebuia sa verific o alta masina si sa fiu atent acolo. 

Sper sa va placa. 
Daca aveti si alte idei va rog sa imi spuneti. 

Thanks. 
 
Scrie un comentariu

Scris de pe septembrie 20, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Scad sau cresc preturile la masinile second hand dupa pandemie?

Si prin „pandemie” ma refer la starea de urgenta/ alerta prin care am trecut lunile trecute.

Neata- eu sunt Dan – si am inregistrat un episod interesant despre piata masinilor second hand prin primavara. Atunci estimam ca preturile vor scadea foarte mult, si pentru o perioada chiar am avut dreptate.
Episodul este ceva mai jos, si il las aici pentru comparatie. Dar na – vremea a trecut. Nu prea mai conteaza ce era bine sa faci, sau sa fac si eu, ci ce putem face de acum inainte. Desigur invatand lectiile 🙂

Doar ca de atunci si pana acum lucrurile s-au schimbat. Iar preturile au luat-o in sus. Vad asta in preturile masinilor second hand pe care le verific cu echipa zilnic, dar si din interactiunea cu dealerii auto care importa masini second hand.

Totodata ma ajuta si clientii mei (thanks andreiB_21) care au monitorizat o perioada de timp preturile pentru masinile de care erau interesati.

Ce parere aveti voi?

Cred ca o sa postez postarea (auzi ce exprimare de balta am) pe facebook, dar puteti scrie parerea voastra si aici.

🙂

 
Un comentariu

Scris de pe septembrie 13, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Ce nu imi place la BMW x1

In ultima vreme am tot mers cu BMWuri, am verificat foarte multe BMWuri si imi place si mie. Merg des cu X5, X3, X1, seria 4, seria 5 si seria 3.
Imi plac, imi place marca si inteleg de ce BMWurile sunt in general niste status simboluri, mai mult decat o masina de mers din A in B.

In ultimele 2 saptamani am mers cu un BMW X1 facelift, 2.0 benzina, 190 cp, motor transversal, xDrive, cutie automata Aisin. Am mers prin Romania vreo 2500 km cu treaba, la verificari de masini second hand. Cel putin 10 dintre masinile verificate de mine au fost alte BMWuri asa ca mi-a fost usor sa compar BMWul asta nou cu BMW second hand.

Am prins autostrazi, ambuteiaje, drumuri bune, drumuri proaste, ba chiar offroad si am si dormit in masina. Da – gen cu ochii inchisi 🙂
Am reusit sa iau si o amenda – nu va impacientati – taxa de pod, pe care am uitat sa o platesc prin SMS.

Mai jos impresiile mele despre ce mi-a placut si ce nu mi-a placut. Daca va plictisiti aveti si optiunea sa va uitati la clipul pe youtube 🙂

CE NU IMI PLACE


1. Consumul mare

Consuma mult frate. 9% mixt.
Este mixt dar am mers dupa cum urmeaza:
– 80% extraurban, 20% urban
– sub 1% din timp in sport, 50% in mod confort si 49% in mod eco pro
– 140 pe autostrada cu pilot automat (ca mi-am pierdut odata permisul si nu mai vreau), pe DNuri rar am depasit 120, in general am mers normal. In oras am mers cum se merge. In Bucuresti mai alert, in Cluj mai putin alert 🙂

Toate ca toate, dar consumul e mare. Pana si seria 2 Gran Coupe M235i de 306 cp a consumat mai putin.
Iar ca SUV – o Honda CRV se descurca mai bine, e si mai mare (si mai ieftina).

2. Prestanta scazuta

BMW e BMW.
Si – sa fim seriosi – iti iei BMW pentru 2 motive: iti place cum se conduce si iti place valoarea marcii in sine. Prestigiul. Vrei sa comunici ceva despre tine, despre succesul tau, despre cum esti, dar de comunicat tot comunici.
Si poti sa imi spui oricat de mult vrei tu ca nu e asa – ba da. Asa e!

Si tocmai aici X1 asta ramane in urma. E un fel de miniatura a unui X5. Prima generatia arata mai special, a doua s-a facut mai mare, iar facelift-ul asta arata ca o copie mai mica, mai saraca a unui obiect pe care de fapt nu ti-l permiti.

Asa ca aici, dupa parerea mea, X1 esueaza. E prea scump pentru ce ofera, si pana la urma nici ce promite nu prea ofera. „Prestanta” este sub BMW.


3. Optiuni slabe

N-are lane keep, n-are keyless entry, n-are gesture control, n-are scaune ventilate (big minus). In rest optionale de bun simt,ok.

Foarte incomod HUD-ul, enervat chiar. Are o pozitie dubioasa, asa ca l-am dezactivat complet.Butoanele reciclate ma enerveaza maxim – inteleg ideea de fiabilitate, insa daca iti iei un BMW in 2020 parca nu ar avea voie sa aiba butoate de e90 din 2006, nu?

Pe langa asta este si enervanta combinatia de butoane vechi cu display nou, dar meniu semi-vechi/ semi-nou. Este o imbinare nereusita intre vechi si nou, imbinare pe care la celelalte masini testate saptamanile astea nu am intalnit-o.


4. Dinamica de condus

Cum sa spun: nu este ceva nasol, sunt doar cateva puncte de care „ma iau”
Cutia de viteze: in mod normal merge decent, dar cand vrei acceleratie imediata sta putin mai mult sa se gandesca. Nu raspunde ca o cutie ZF. Clar nu. Si zic asta pentru ca in fiecare zi am condus alte BMWuri si am cu ce sa compar.

Raportul maselor este diferit. Asta este un motor transversal, cutia este in fata rotilor din fata, la fel ca si motorul. Se simte, mai ales cand ai cu ce compara.
Nu ma intelegeti gresit: pentru ce e masina asta sta bine pe drum. Dar nu „freude am fahren” de bine. Si exista si alte marci care pot, unele chiar mai bine.

Suspensia – eco pro si confort sunt ok – destul de vagi ca exprimare, iar modul sport este deodata dur. Lipseste ceva intermediar – adica lipseste cu desavarsire. Iar in modul normal simti ca parca conduci un offroader pe strada si cand pui frana se mai „balangane” putin.
In modul sport parca esti pe un M235i. Da – exact. Esti PE masina, nu IN masina.

CE IMI PLACE

Hai ca parca am fost prea dur din start. Apropo – in sectiunea asta cu „ce imi place” este posibil sa ma contrazic cu ce am scris mai sus. Da – nu e o greseala, am curaj sa ma auto-contrazic fara probleme.

Motorul e fain, flexibil, nu se aude super, dar trage binesi puterea e livrata imediat. In modul sport am un feeling de urgenta. Imi place asta.

Suspensia– stiu, stiu ca tocmai ce am crititcat suspensia, DAR in apararea ei pot spune ca te obisnuiesti si cu modul sport 🙂
Odata ce te inveti cu masina si stii cum trebiue sa iei curbele, cat de multa acceleratie duc sa nu duc , poti sa te adaptezi. Si tu la ea si ea la tine.
Deci da – imi place.

Farurile – geniale, nu am cuvinte de lauda suficiente. Led-urile alea se misca foarte bine, faza lunga automata este un must have pe orice BMW, face toti banii, nu as vrea masina fara asa ceva.


Spatiul – mie imi place sa dorm in masina. Conduc mult, obosesc, tragpe dreapta, rabatez bancheta si vreau sa incap bine. In x1 poti face asta si este usor. Plus: masina este rafinata, nu ca o Mazda 3 sedan de rafinata, dar susficient de rafinata.
Si stai sa vezi in portbagaj: spatiu si in locul roti de rezerva. Deci sunt chiar impresionat.

Si da – tocmai am spus ca un X1 scump este mai putin rafinat decat o Mazda 3 mai ieftina (in caz ca nu am fost suficient de clar) nu mai vreau),

Offroad – aici am mixed feelings – dar o trec totusi la plusuri pentru ca am fost arecum impesionat. Nu ma asteptam sa urc pe unde am urcat (zona Tarnita, Cluj).
Am si ramas cu rotile suspendate (in x – fata stanga si dreapta spate) si din pcate masina nu a stiut sa transfere puterea la rotile cu aderenta, asa ca nu e o idee buna sa o bagi offroad offroad.
Dar de ucat urca bine.

Optiunile: ) – da pilotul automat adaptiv e super. Am stat mult in ambuteiaje si m-a ajutat la fel ca lane departure warning.


CONCLUZIA MEA

De ce critic eu BMWurile?
Pai critic toate marcile, nu doar pe BMW. Cred ca fiecare marca incearca sa joace o carte – ba ca e produs in Romania, ba ca e premium, ba ca e woman friendly, sau child friendly. O sa ne trezim ca vom avea masini cu optiune „Covid19 block”.
Un „mare influencer” ma critica cum ca eu prea critic BMWurile, ca sunt cele mai bune masini si ca ea, influencerul, stie mai bine si ca in 100 de masini conduse in 8 ani de cand are permis a dibuit marcile si astea sunt cele mai bune.

Eu vad lucrurile diferit insa: responsabilitatea mea este sa spun adevarul, sa verific – chiar si ce cred eu ca fiind adevarat. Sa ii verific pe altii si sa ma verific constant pe mine. Sa nu abuzez de cunostinte, sa nu fiu prost sau mandru si prost 🙂

Iar cu privire la X1 asta: da mi-a placut. Masina este decenta, misto chiar, trebuie sa te obisnuiesti.
Dar parca nu ma vad in X1 – eu. Nu este masina potrivita pentru mine, dar pentru altcineva sigur este.

Hai, keep safe, conduceti prudent
Mersi


 
Scrie un comentariu

Scris de pe august 4, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Despre etica dealerilor auto second hand

Photo by Pixabay on Pexels.com

Neata.
Am fost recent la un dealer auto care vinde masini second hand. Dealer oarecum nou, dar cu oameni „vechi” in spate.
In anuntul de vanzare oamenii trec ” Polo 1.4, impecabil, 100.000 km, 03.2016. Atentie: masina noua a fost 24.000 EUR. Atentie: nu confundati cu masini importate… Masina fara accident.”

Si cand merg la ei Polo e defapt din 06.2015, are 130.000 km si nu, nu e impecabil. Adica km apar diferiti in anunt, dar nu s-a umblat la masina efectiva. Nu are accident grav – dar are ceva alemente schimbate: capota, bara fata, faruri, un radiator.
Sunt oameni care vin de la 300 km sa vada masina din anunt, sau de la 50 km, sau doar trec strada.

Dar nu e etic.
Nici ilegal – pentru ca nimeni nu a dat practic km inapoi.

Deranjant este ca la intrebarile mele despre practicile astea oamenii raspund: „avem 5 pe stoc similare si aia din anunt tocmai s-a vandut, nu avea rost sa facem un anunt nou” sau „avem mai multe pe stoc intre 100.000 km – 150.000 km. Si o postam pe cea cu km cei mai putini.”

La fata locului oamenii sunt „imbroboditi” sa cumpere, ca uite ca nu e asa grav, ca noi suntem cei mai buni de pe piata, ca aia la care ai sunt tu tocmai s-a dat.

Nu e ilegal.
Sunt si alte firme care fac asta: te duci sa iti schimbi cauciucurile si oamenii iti spun „pff… uite, trebuie cauciucuri noi ca ale tale au deja o vechime de 5 ani si na… iti pun viata in pericol” si uite asa te imbrobodesc si astia sa cumperi lucruri de care nu ai nevoie – dar nu ca le pasa de tine, ci ca trebuie sa dea bine in niste cifre de vanzari, ca primesc un bonus daca vand in plus.
Asta spun din experienta proprie. Unde e etica aici?

Si mai sunt si reprezentante auto – ti se strica o fulie de la compresorul de aer conditionat (o reparatie este vreo 300 RON) si oamenii iti spun „uite… compresorul il avem pe stoc cu 4400 RON, dar putem sa iti facem o reducere de 10% si inca putin ca imi place mie de tine. 3900 RON si pleci fericit.
Asta spun din experienta proprie. Unde e etica aici?

Nu mai spun ca daca te duci la un service oarecare o sa iti spuna oamenii de acolo ca trebuie sa schimbi (la ei) jumate de masina si se uita la tine ca la Mos Craciun cand intri pe usa 🙂

Ce faci azi determina ce vei face maine si peste 10 ani.
Am intrebat dealerul auto second hand respectiv ce e cu practicile alea, neetice. Raspunsul a fost mirobolant „pai daca esti corect nu ai cum sa te ridici. Noi nu mai facem ce faceam acum 2 ani in targ… „

Serios?

Adica faci toata viata ceva si deodata nu mai faci?

Am inceput MasinaPotrivita in 2011 si de la fix fix fix inceput au fost oameni carora le-am recomandat sa nu lucreze cu mine. I-am trimis altundeva, i-am refuzat frumos. Nu ca nu aveam neovie de bani, nu ca nu imi placea de ei – pur si simplu am simtit in inima mea ca nu sunt omul potrivit pentru ei. Si nu ar fi etic si normal din partea mea sa spun „hai vino sa lucrezi cu mine” cand de fapt am realizat ca omul nu are neovie de mine. Si asta fac de atunci.
Nu am inceput ieri.

Intreaba-ma: Dane esti multumit de serviciile tale?
Nu, nu sunt. Pentru ca as vrea sa ofer servicii mai bune, mai rapide, sa ofer sfaturi mai bune, sa fiu mai disponibil
Ma gandesc – oare cum as putea sa ma instruiesc – oare la ce cursuri as mai putea merge, oare cum pot oferi ceva in plus clientilor mei? Sunt vesnic nemultumit de mine pentru ca simt ca oamenii merita mai mult si eu sunt mereu in urma cu ce pot oferi. Si nu o sa ofer niciodata suficient, dar ma fortez.

Inca un exemplu, in caz ca nu esti convins 🙂
Poate lucrezi la multinationala de hai sa zicem vreo 10 ani. Ai inceput cu sperante, asteptari, ai munci mult (mai ales in audit financiar 🙂 Si ti-ai spus „lucrez mult acum, sa cresc, sa imi creasca salariul, ca dupa aia, peste 10 ani sa stau mai linistit , sa o las mai moale. Mai stii cand gandeai asta?

Meanwhile au trecut anii astia, nu te-ai linistit, muncesti cu disperare pentru ca asa te-ai obisnuit.

Si cam asta vreau sa spun: e important sa ai grija cum gandesti si ce practici in fiecare zi. Pentru ca la un moment dat vei vrea sa faci schimbari, dar cu toata vointa ta nu poti sa astupi un canal care s-a sapat 10- 15-20 de ani.

Am scris articolul asta mic pentru ca in ultima vreme tot primesc cereri de „colaborare” – oamenii ma confunda cu un fel de papagal pe care il platesti si el canta ce vrei tu.
Iar eu trebuie sa le refuz companiile si campaniile pentru ca pur si simplu nu vreau sa imi asociez numele cu unii care au afaceri egoiste, neetice.

I-am intrebat pe unii la un moment dat: Voi sunteti multumiti de ce faceti?
Nu – au raspuns ei – nu suntem. Am putea face profit mai mare!

Ce parere aveti voi?
Ati vrea sa lucrati cu unii care va vad ca pe un Mos Craciun?
Daca sunteti in business – folosit practici din astea cu scuza ca ” daca clientu’ cere eu ii dau” sau ” asa se fac afaceri in Romania” ?
Ati incercat sa schimbati ceva la voi insiva? A fost greu?

Thanks for reading
Dan

 
5 comentarii

Scris de pe iulie 18, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

BMW M235i – in sfarsit un BMW care imi place

Saptamanile trecute am avut ca daily driver un BMW M235i Grand Coupe – Adica motor de 2.0 turbo benzina de 306 cp (fix ca un 335i cu motor 3.0 benzina 6 in linie), automata in 8 rapoarte, motor transversal, Xdrive, LSD Torsen pe fata, culoare din poza.

Cand l-am vazut va marturisesc ca nu mi-a placut.
E prea ciudata masina: Spatele arata ca la un X6 mai mic, e prea inalt.  Botul arata de parca s-a lovit de un gard cu sarma ghimpata si s-au creat prea multe unghiuri si orificii. Iar dintr-o parte linia mediana arata prea optimist. In plus: culoarea aia este prea „in your face”. Este ca si cum strigi pe strada „vreau atenttttiiieeeee”
Am intrat in masina, am mers cu ea si m-a enervat sunetul fake de toba sparta si motor de in 4 cilindri. Cu o suspensie dura am simtit cum imi clantane dintii.

Am lasat Fordul meu in parcare la BMW dar ma si gandeam: duc BMWul acasa, vin cu un Uber si iau Fordul. Tot Fordu-i mai bun, tot Fordu-i mai bun.

DAR…
Am facut un drum pana la Pitesti cu BMWul iar  cei  306 vor sa fuga, asa ca m-am limitat la 140 km/h in modul Eco Pro. Am scos un consum de 9.7 mediu oras + autostrada la 140 km/h.  Pot spune ca oamenii pe autostrada au s-au uitat la masina de 62.000 EUR pret cu optionale sau 52.000 EUR fara optiuni. Da – efectiv toata lumea se uita.

M-am intors obosit de la zdruncinaturi pentru da – suspensia este dura, roti pe 19, talon de 40. Mno… e totusi sport.

Apoi am inceput sa merg cu ea ici-colo si am inceput sa ma obisnuiesc cu suspensia. Cu cutia de viteze, cu modurile de condus.
Mi-am dat seama ca zgomotul de tobe nu este trist sau fake ci este real, cu clapeta.

Factorul WOW
M-a oprit politia de cateva ori ca sa se uite la masina. Jur.
Sa ma intrebe ce e, ca e faina culoarea. Barbati, femei, copii, sugari – toata lumea s-a uitat la masina asta.
Este ceva neobisnuit la masina si la culoare. Nu ai mai vazut asa ceva – este controversat. Si cand o conduci trebuie sa fii sigur pe tine – trebuie sa stii ca vei fi vazut si poate admirat sau poate catalogat ca „fitos”. Adica iti asumi cate ceva.

M-am obisnuit cu directia rapida si precisa si mi-a placut enorm sa stiu ca am treisute”sasecai frumosi” si oricand pot accelera violent si sa ma iau la intrecere cu un Audi 2.0 TDI tunat, pentru un loc mai in fata la semafor. Sa stiu ca pot, daca vreau. Nu, nu m-am luat la intrecere, dar sentimentul de putere este frumos.
Imi place puterea si imi place sa o tin sub control. In BMW flashy sau in orice altceva. Imi place sa dau prioritate, sa semnalizez si sa merg decent.

Drum lung
Am mai mers cu ea la Alba Iulia. Mi-a fost frica pentru ca una este sa mergi confortabil 8-9 ore prin Romania si alta e o masina sportiva. Dar a fost bine. Am consumat 8.8% in modul normal de mers si dupa ce am accelerat-o in diverse zone consumul total a urcat la 9.4%
Pentru 306 cp nu este rau, as zice ca e chiar bine.
Mai jos este clipul pe care l-am facut. Primul. Mai urmeaza unul 🙂

Pe circuit
Da- am mers si pe circuit si aici am de comentat.
In primul rand masina se raceste bine de tot – lucru important si remarcabil. Cand o calci pe un circuit masina merge la „full power” si are nevoie de o racire eficienta si rapida. Well done BMW.
Acceleratia este super, am scos timp bun 2:16:06 invers fata de directia normala – daca stateam mai mult estimez ca ieseau 2:14 si probabil in mainile unui pilot bun 2:12?
MI-a placut rotatia masinii datorita LSD-ului fata si a torque vectoring-ului general, suspensiile au fost chiar „prea soft” pentru circuit.
Nu mi-a placut tractiunea fata. Se simte, o simt. Un BMW cu 306 ar trebui sa impinga, nu sa traga.

Concluzia mea
Cu masina asta nu ai cum sa te ascunzi. Nici in oras si nici altundeva.
Toata lumea se uita. Poate e culoarea, poate e forma, poate e chiar soferul,  dar de vazut esti vazut.
Dar pe langa asta am descoperit o masina cu adevarat BMW, cu directie super, cu tinuta de drum impecabila, cu interior functional, decent, inchegat, suficient de rafinat, o masina pentru sofer care chiar produce „Freude am Fahren”

Spor(t) in tot ce faceti!
Dan

 
Scrie un comentariu

Scris de pe mai 11, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate si probleme motoare diesel si benzina VW Volkswagen

Salut
Aici facem o statistica cu privire la fiabilitatea motoarelor pe diesel si benzina Volkswagen- ce se strica si ce nu se strica.

Read the rest of this entry »

 
Un comentariu

Scris de pe aprilie 25, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Probleme si fiabilitate motoare diesel si benzina MITSUBISHI

Salut
Aici este statistica cu cu privire la fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA de la Subaru.

Read the rest of this entry »

 
Un comentariu

Scris de pe aprilie 20, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate si probleme motoare benzina si diesel SUBARU

Salut
Aici este statistica cu cu privire la fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA de la Subaru.

Read the rest of this entry »

 
2 comentarii

Scris de pe aprilie 20, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Probleme si fiablitate motoare diesel si benzina AUDI

Salut
Aici facem o statistica cu privire la fiabilitatea motoarelor pe diesel si benzina AUDI – ce se strica si ce nu se strica.

Read the rest of this entry »

 
Scrie un comentariu

Scris de pe aprilie 20, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Probleme si fiabilitate motoare diesel si benzina SEAT

Salut
Aici  facem o statistica cu privire la fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA SEAT – ce se strica si ce nu se strica la ele.

Read the rest of this entry »

 
Scrie un comentariu

Scris de pe aprilie 20, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Probleme si fiabilitate motoare diesel si benzina Skoda

Salut
Aici  facem o statistica cu privire la fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA Skoda – ce se strica si ce nu se strica la ele.

Read the rest of this entry »

 
Scrie un comentariu

Scris de pe aprilie 20, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate si probleme motoare NISSAN diesel si benzina

Salut
Aici este statistica cu cu privire la fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA de la NISSAN.

Read the rest of this entry »

 
Un comentariu

Scris de pe aprilie 10, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate si probleme motoare Land Rover/ Jaguar Diesel

Salut
Aici este statistica cu cu privire la fiabilitatea motoarelor DIESEL de la Land Rover/ Jaguar

Read the rest of this entry »

 
Scrie un comentariu

Scris de pe aprilie 7, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate motoare MAZDA

Completeaza formularul pentru fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA de la MAZDA

Read the rest of this entry »

 
Scrie un comentariu

Scris de pe aprilie 7, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate si probleme motoare HYUNDAI/ KIA

Completeaza formularul pentru fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA de la HYUNDAI/ KIA

Read the rest of this entry »

 
15 comentarii

Scris de pe aprilie 5, 2020 în Uncategorized

 
Galerie

Fiabilitate si probleme motoare TOYOTA

Completeaza formularul pentru fiabilitatea motoarelor DIESEL si BENZINA de la TOYOTA

Read the rest of this entry »

 
4 comentarii

Scris de pe aprilie 5, 2020 în Uncategorized

 
 
%d blogeri au apreciat: