RSS
Galerie

DIFERENTELE DINTRE CUTIILE TIP-TRONIC, MULTI-TRONIC SI S-TRONIC

14 iun.

Salutare tuturor.
Am facut recent un material despre cutii automate Audi: Tiptronic, Multitronic si Stronic. Am inlcus si Steptronic de la BMW doar pentru comparatie scurta, dar despre cutiile BMW voi discuta in alt episod.
Deocamdata va las filmuletul aici.

Practic aceste denumiri: Tiptronic, Multitronic, Stronic sunt doar nume inventate de Audi pentru categorii de cutii automate: Tiptronic = cutie automata clasica cu convertizor de cuplu, S-Tronic = cutie DSG, dublu ambreiaj, iar Multi-Tronic = cutie CVT cu un multiplate clutch, adica un set ambreiaj cu 6 sau 7 discuri de ambreiaj. Adica o combinatie putin ciudata, dar care functioneaza bine.

Cum stii ce cutie de viteze ai pe masina ta second hand?
S-Tronic = schimba precis si foarte rapid. O gasesti pe masini cu motor pana in 2.0 litri
Multi- Tronic = schimba fara absolut nicio bruscare – de fapt nu schimba – este ca la scuter. Totodata poti trece in modul manula si datorita ambreiajelor integrate se simte ca o cutie Tip- Tronic. Desigur ca daca faci asta des se uzeaza si ambreiajele alea. Ideea aici deste e confort si nu de spotrivitate.
Tip- Tronic = este intre cele doua cutii. E clasica, e veche, dar si asta este foarte complexa. De obicei vine fie pe modele cu quattro fie pe modele cu motoare mai mari, de 3.0 litri. Asta din cauza ca este singura cutie care face fata la cuplu mare.

De prin 2015 Audi a renuntat la Multi-Tronic.

Intretinere:
Tip Tronic odata la 100.000 – 120.000 km. Costa 1800 – 2000 RON.

Multi Tronic 60.000 km. Costa 1500 RON

S Tronic 60.000 km. Costa 1500 RON
* Preturi de reprezentanta.
Daca eu as avea un Audi cu orice cutie automata as face schimbul de ulei la reprezentanta.
Am testat multe multe masini pana acum. Si Sa stiti ca pot sa simt care masini au avut intretinerea la Audi si care nu. Asta dupa cum schimba cutia de viteze.

Personal recomand ulei de la reprezentanta. ATF pentru unele cutii si ZF pentru Tiptronic. Asta din cauza aditivilor care sunt un secret comercial si nu pot fi reprodusi de producatori de uleiuri after – market. Apropo: stiati ca uleiurile ZF sunt produse doar de ZF? Nu mai exista niciun alt producator de ulei pentru cutiile ZF decat… ZF.

Sper ca va uitati si la filmulet.

Toate cele bune
Dan

 
Scrie un comentariu

Scris de pe iunie 14, 2019 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

 
%d blogeri au apreciat asta: