RSS
Galerie

Teapa cu un Audi Q3 la Autoklass Pipera? Voi decideti!

01 iul.

audi-1277957_1280

Sursa foto: Pixabay

UPDATE: Vineri seara, la o ora dupa ce am postat articolul pe facebook, m-a sunat directorul general Autoklass Romania ca sa isi ceara scuze. Luni dimineata m-am intalnit cu directorul Autoklass Pipera si la fel a facut si el. Cu el m-am si intalnit si pot spune ca a avut o atitudine deschisa. Este onorabil ca cineva isi cere scuze, isi asuma o greseala. Dar e remarcabil, laudabil ca omul de luni (azi) a incercat sa inteleaga cum ar putea remedia greseala, cum ar putea preveni sa se intample o greseala. Pentru asta ii felicit!! Well done.
Simt ca omul de azi m-a inspirat si pe mine prin atitudinea lui.

Voteaza mai jos!

Va amintiti poll-ul nostru de pe Facebook in legatura cu teapa data de o mare reprezentanta din Bucuresti? Pentru ca am terminat investigatiile, asa cum v-am promis, vom relata in continuare intreaga poveste.

Pentru a vota in cunostinta de cauza, vom face un nou poll, in care sa decideti daca metoda de vanzare a acestui dealer este sau nu pacaleala.

Acum o luna am fost sa vad un Audi Q3 la o reprezentanta Mercedes din Pipera, Autoklass Pipera. Ma asteptam sa fie o verificare normala, mai ales ca era o reprezentanta si stabilisem la telefon cu ei ca sunt de acord cu testele mele. Realitatea a fost diferita, iar visul meu de a avea un final de zi linistit s-a naruit.
Despre masina: Audi Q3, din 2014, 121.000 km parcursi, motor 2.0 cu140 CP, cutie automata S-tronic, quattro, 17.900 EUR, redusa brusc la 16.000 EUR. Numarul de inmatriculare era B-788-CAM, iar seria de sasiu WAUZZZ8U2ER046986.

1. Prima vizita la reprezentanta

M-am dus imbracat cu pantaloni scurti cargo, un tricou polo si adidasi. Culori neutre. Clientul meu fusese sa vada masina deja, asa cum ii recomandasem. Pe mine m-a primit un domn imbracat cu un costum frumos. Domnul era tare politicos. Cam asa e la reprezentante – costume frumoase, nu neaparat si servicii de calitate. Asta urma sa mi se confirme in urmatoarele minute.

2. Accident sau… accidente?

Inainte de verificare, omul mi-a spus ca masina a avut zgarieturi si a fost vopsita pe CASCO.
Din verificarile mele, a rezultat ca hayonul era nou, capota motor noua, faruri noi, radiatoare noi, punte fata noua. Asadar, aveam indicii ca avusese un accident major.
In plus, existau si diferente de culoare pe masina, fapt pentru care am presupus ca au fost multiple „incidente”, nu doar unul.
Totodata, cauciucurile fata erau foarte uzate in interior, iar rotile fata stateau putin stramb.

3. Schimbare de atitudine

Le-am spus ca am gasit defectele respective, iar atitudinea lor s-a schimbat brusc. Mi-au spus ca pentru orice voi posta despre ei ma vor actiona in instanta, orice poza voi face in curtea lor este pentru uz personal, nu am voie sa o postez nicaieri.

Am vrut sa conduc masina, insa m-au lasat sa merg doar 10 metri in curte, dupa multe insistente din partea mea. Nu mi-au dat voie sa ma conectez cu testerul la masina lor, cu toate ca initial au spus ca e ok, atat acolo, cat si la telefon.

4. Discutia cu managerul de vanzari

Pentru ca e imoral sa vanda o masina lovita, fara sa comunice asta, am cerut sa vorbesc cu managerul de vanzari. Speram sa imi spuna ca nu au stiut, ca le-a scapat, ca e inadmisibil sa faca asta, ca vor face cercetari etc. M-as fi bucurat de orice explicatie, doar sa vad o atitudine buna si dorinta de a schimba ceva.

M-as fi asteptat de la un samsar sa faca asta, sa zica „boSS, am si io familie, tre’ sa traiesc”. Dar nu de la o reprezentanta Mercedes.

Managerul de vanzari a fost agresiv verbal. Eu eram calm, incercam sa inteleg. Cel care mi-a prezentat masina a vorbit cu seful lui si cred ca a omis sa ii spuna marea mea descoperire. Iata cum a decurs discutia mea cu el (redau din memorie):

Eu: Buna ziua, sunt de la MasinaPotrivita si…
El: Nu conteaza cine esti tu, spune ce vrei!
Eu: … am venit sa verific…
El: Ce sa verifici, noi dam garantie, daca vrei sa verifici du-te in Targ la Vitan, masinile noastre sunt verificate si sunt bune.
Eu: Masina voastra verificata de mine a avut un impact frontal major. Stiati despre asta?
El: In ce calitate spui tu asta? Cum ai ajuns la concluzia asta?
Eu: Pai.. – aici am explicat toate neconcordantele.
El: Mecanicii nostri au verificat masina si avem un raport, iar in raport nu scrie asta.
Eu: Probabil mecanicii vostri au omis acest detaliu.
El: Noi avem un raport…
Eu: Pot sa vad si eu raportul?
El: Nu, e un raport intern pentru noi. Daca masina a fost lovita si reparata conform, pe noi nu ne intereseaza.
Eu: Rotile sunt inca strambe.
El: Cum ai determinat asta?
Eu: M-am uitat la ele si uite: erau strambe.

Pe masura ce avansau discutiile, incercam sa imi dau seama daca oamenii erau incompetenti sau erau pur si simplu rauvoitori si ascundeau un accident cu buna stiinta.
In apararea lor – ei sustineau – si sunt de acord cu acest lucru – ca in cazul in care o masina este reparata foarte foarte bine, cel care o verifica nu isi poate da seama daca a fost lovita sau nu.

Doar ca la masina asta puteai sa iti dai seama. Aici era problema mea. Cumparatorul are dreptul sa stie: fie ca nu ai verificat masina, fie ca a avut accident si a fost reparat bine. El trebuie sa ia decizia in cunstinta de cauza. Daca el cumpara ceva, crezand ca a cumparat altceva… cum se numeste asta?

6. Investigatia proprie

Le-am spus ca voi investiga situatia. Ceea ce am si facut. In scurt timp aveam istoricul complet de la Audi. Ultima dauna a fost de 8.000 EUR, la o masina de 20.000 EUR. Deci nu era dauna totala. Zece pagini de piese schimbate. Zece pagini!

Iată daunele:

Accident 1: In 2016 a avut un accident important. Masina a fost demontata complet, avand lonjeroanele strambe si a fost indreptata pe un „cal de tras” – nu explic acum ce inseamna, dar a fost pocnita serios. Centuri, pretensionere, bord, ambele airbaguri declansate, trager, componente de pe puntea fata, radiatoare, bara fata, spoiler fata, faruri, grila, proiectoare, capota motor, aripi fata – toate noi.

Daca o masina are bordul nou, cu airbaguri si calculator de airbaguri noi, iar piesele sunt montate exemplar la o reprezentanta, nici eu nu pot sa imi dau seama. Dar ma duce capul sa imi dau seama din alte zone (asa cum am facut) si ma duce capul sa investighez (ceea ce am si facut). 

Accident 2: In 2016 a avut un nou accident, de data aceasta in spate. A fost indreptata in spate, i s-au schimbat bara si hayonul.

Accident 3: In 2017 a fost din nou lovita in spate.

Accident 4: In 2018 a fost lovita in lateral si in spate.

7. Sondajul de Facebook si confruntarea

Imediat cum am aflat despre dauna le-am spus si i-am rugat fie sa treaca in anunt pe site ca masina a avut accident, fie sa o scoata de la vanzare. S-au enervat, au amanat procesul. I-am tot sunat, dar nu au vrut sa modifice anuntul.
Le-am spus ca nu este corect fata de posibilii cumparatori, dar ei tot insistau ca oameni accepta asta si nimeni nu ar avea nimic impotriva.

Asadar, am facut un sondaj pe Facebook, ca sa il vada si ei. Intr-o singura zi am primit 1.300 de raspunsuri.  Un procent de 97% dintre oameni au considerat ca nu este ok ce fac ei, doar 3% au considerat ca este ok. Pe cei din urma nu ii intereseaza daca dauna a fost mare, atata timp cat a fost reparata conform.

Reactia lor a fost in continuare una urata. Cand am fost sa vorbim fata in fata, aproape m-au dat afara.

Concluzie
In final, dupa ce au vandut masina, au admis ca trebuia sa faca un job mai bun, sa faca rost de informatii. Dar totusi au vandut masina si sunt sigur ca nu au spus despre accidente.

Ca sa investighez practicile acestea, am contactat alte trei reprezentante Mercedes, o reprezentanta Toyota si doua reprezentante Audi. Toti oamenii de la reprezentante mi-au spus ca este inadmisibila treaba asta, ca li s-a intamplat si lor sa primeasca o astfel de masina, dar ca au scos-o imediat de la vanzare. Ei sustin ca prefera sa vanda propriile marci, insa, daca un client cu bani vrea sa dea la buy-back o masina scumpa, nu il refuza, insa toti cunosc pe cineva la cealalta reprezentanta. Asadar, se pare ca doar Mercedes Autoklass Pipera este izolata.

Va las pe voi sa decideti. Cum vi se pare atitudinea lor? Cum v-ati simti daca ati fi cumparat acest Audi Q3 si ati citi acum articolul acesta?

P.S. Daca ai cumparat in luna mai – iunie 2018 un Audi Q3 de la Mercedes Autoklass Piepra, sa stii ca asta e. Daca nu te deranjaza ca masina sa fie lovita si reparata bine, atunci totul e ok. Insa daca ai o problema cu asta… ar fi o idee sa mergi pana la Audi sa intrebi.

P.P.S. Daca esti de la Autoklass Pipera si citesti articolul asta: ti se pare ca este nedrept?
Scrie-ne! A
rticolul contine doar date publice despre voi, pozele sunt facute de pe spatiu public, am descris doar functii, fara sa dau nume. Nu am folosit niciuna dintre pozele facute de mine in incinta voastra. (Dar le am, impreuna cu fiecare mic detaliu al investigatiei mele)
Cu totii gresim, asa ca daca tot vedeti articolul asta – ar fi bine sa recunoasteti ca ati gresit si sa va cereti scuze, macar din motive ce tin de marketing.

Reclame
 
8 comentarii

Scris de pe iulie 1, 2018 în Uncategorized

 

8 răspunsuri la „Teapa cu un Audi Q3 la Autoklass Pipera? Voi decideti!

  1. munteanuioana79@gmail.com Ioana

    iulie 1, 2018 at 10:11 am

    Buna ziua sunt unul din cei care si au luat teapa ..de la un delear auto.In luna aprilie..am luat un ford focus 2007..toate bune si frumoase pana cand am ajuns la RAR si am costatat ca masina este din 2004…am incercat pe cale amiabilă sa ma inteleg..nu am reusit..OPC ul a zis ca este inselaciune prin omisiune..acum nu stiu cum ar fi mai bine sa l sau in judecata pe civil sau sa i fac plangere penala?

    dum., 1 iul. 2018, 09:34 WordPress.com a scris:

    > Dan posted: “Voteaza mai jos!!! Salutare tuturor, ma bucur sa va vad 🙂 > Vreau sa fac ceva inedit pe blog, anume sa va las pe voi sa decideti daca > metoda de vanzare a unui dealer este sau nu pacaleala. Voi relata ce mi s-a > intamplat mie. Cam lung articolul, dar asta e” >

    Apreciat de 1 persoană

     
  2. Mihai

    iulie 5, 2018 at 4:03 pm

    Daca nu ma insel se pot face ambele. Da-i in judecata si cere daune si in acelasi timp si plangere penala pentru inselaciune.

    Apreciat de 1 persoană

     
  3. Raluca

    iulie 5, 2018 at 5:16 pm

    Buna ziua,

    Va informăm pe aceasta cale ca echipa de management Autoklass a luat cunoștință de cele reclamate de dumneavoastra si ca vom face toate cercetările ce se impun.

    Va multumim ca ne-ati semnalat aceasta situatie si va asigurăm că veți primi un raspuns oficial în cel mai scurt timp posibil.

    Cu deosebita consideratie,

    Echipa Autoklass

    Apreciat de 1 persoană

     
    • Bob

      iulie 6, 2018 at 8:46 am

      Neata Raluca,
      E iulie, Dan v-a spus toate astea inca din mai. Autoklass, meritati tot ce urmeaza.

      Apreciat de 1 persoană

       
    • ion

      iulie 7, 2018 at 10:37 pm

      cam tarziu nu crezi ?

      Apreciază

       
  4. Ion

    iulie 7, 2018 at 8:22 am

    Salut, lucrez în Pipera și credeam ca miturile de le aud despre Autoklass Pipera sunt false.
    Se vede treaba ca nu sunt.

    E ok, acum avem dovada clara.

    Ma întreb oare din potențialii clienti din zona că-ți vor mai veni la ei 🙂

    Veștile astea circula.

    Apreciat de 1 persoană

     
  5. Cata

    iulie 7, 2018 at 1:36 pm

    Mai băieți, dacă voi cu ochiul liber vedeți ca rotile pot sta strâmb atunci ar trebui sa reglați o geometrie tot din ochi…
    O astfel e mașina necesita in primul rand o verificare pe un echipament de direcție iar mai apoi trase concluziile dacă era ok sau ba… Sincer nici atitudinea celor de la Autoklass nu a fost cea mai buna dar nici voi se pare ca nu ați fost departe.

    Apreciază

     
    • Dan

      iulie 7, 2018 at 3:14 pm

      Thanks de comment.
      Treaba este ca mie mi s-a spus ca masina nu are nicio problema, ca tocmai fusese verificata si totul este ok 🙂

      Apreciază

       

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

 
%d blogeri au apreciat asta: