RSS

Cum am luat tzeapa cu un Opel Astra second hand

20 Oct

Foarte demult, pe cand eram proaspat muncitor la multinationala mi-am cumparat un Opel Astra H.
Masina era din prima serie de fabricatie inceputa prin septembrie 2004, dar nu stiam pe atunci ca e bine sa iau asta in calcul atunci cand cumpar o masina second hand.

Prezumtii gresite

Desigur ca nestiind mare lucru despre masini (dar crezand ca stiu) am facut urmatorul rationament:
– km multi = masina proasta
– km putini = masina buna
si
– masina cu putini km + km facuti de mine (100.000) o voi vinde usor si „nu voi pierde multi bani”
– masina cu multi km + km facuti de mine (100.000) o voi vinde foarte greu si „voi pierde o gramada de bani”.
Asfel incat am cautat in toata Europa masina cu cel mai bun pret si cei mai putini km.

 

Masina

Opelul meu „minune” avea 44.000 km, 1.7 diesel, carte de service, era de la finalul lui 2004, avea tot felul de zgarieturi insa asta nu m-a deranjat. Fiind pelcat in delegatii asa de des incat uitasem si cum ma cheama am trimis un prieten sa aduca masina pentru mine. Masina in sine am luat-o de pe un site, de pe care mai cumparasem masini iar dealul cu ei a fost: platesti, apoi vezi masina. Daca are ceva stricat iti platim noi. Stiam ca sunt seriosi asa ca am continuat.

Lista cu probleme(din ce imi amintesc)

  1. Masina avea turbina defecta = 1200 EUR. A durat 3 luni si am trimis 1.545.055 de mailuri si pana la urma am primit banutii (fara TVA) inapoi.
  2. Toate filtrele, distributia + alte mici defectiuni au mai fost 400 EUR fix la inceput.
  3. S-au spart 4 din cele 9 furtune de antigel, a curs antigelul iar eu am ramas cu masina in pana in diverse locuri din tara (Transfagarasan, Cluj…). Cred ca in total am lasat peste 3500 RON la platforme prin tara.
  4. S-a stricat alternatorul, noaptea, si iar am folosit platforma. M-am chinuit mult sa evit niste consilieri de service nesimtiti de la reprezentanta Radacini Opel de pe bulevardul Timisoara. Ei au demontat alternatorul, mi-au facut o oferta de 4400 RON pentru unul nou, eu am cautat si l-am reparat la un atelier, apoi ei l-au montat aiurea si uite asa am pierdut o gramada de timp, dar nu chiar asa de multi bani.
  5. S-a stricat compresorul de AC. I-am evitat cu succes pe cei de la Opel Vitan, care mi-au facut o oferta de 2900 RON, spunandu-mi ca nu se poate repara. In final reparatia a fost 200 RON, dar am pierdut nervi si timp.
  6. S-a stricat un ventilator din bord + masina nu mai incalzea. Nu mai stiu cat a costat.
  7. S-a stricat un furtun de motorina si masina pornea greu. „Expertii” de la reprezentanta Opel din Brasov  de pe Calea Bucuresti mi-au spus ca este pompa de injectie care trebuie schimbata. Asta dupa ce au folosit multe testere, ai am fost la ei de mai multe ori. Nu mai stiu cat  a costat testul.
  8. S-a stricat volanta si a costat si aceea cam 3000 RON. Nestiind mai bine nu am inlocuit si kitul de ambreaiaj.
  9. Nestiind mai bine am cautat pe forumuri „hypermiling” – cum sa scoti un consum cat mai mic in oras. 2 luni am mers prin oras cu un consum de 5% real. Apoi s-a infundat valva EGR.
  10. Injectoarele s-au stricat si ele din cauza ca la un moment dat m-am zgarcit si am pus filtre de motorina mai ieftine. Rectificarea injectoarelor s-a facut la microscop si am petrecut o zi cu baietii de la TDS (Total Diesel Service). Cred ca pe curatarea EGR. Cred ca reparatiile au costat peste 2000 RON.
  11. Constant de blocau franele pe spate din cauza unor defectiuni la etrieri.
  12. Cablu de la frana de mana s-a blocat. Am tras frana de mana si a ramas asa. M-am dus la un mecanic in cartier cu rotile „tarsaite”. Noroc ca oricum nu tinea pre bine frana aceea 🙂
  13. Tot felul de butoane din interior s-au stricat. Am uitat cum am rezolvat problema, dar am gasit pe unii care erau specializati pe butoane de la Opel.

Cred ca asta este o tzeapa, mai ales din cauza acestor cheltuieli multe, mari si neplanificate. Si poate cel mai mare cost la o tzeapa nu sunt banii, ci nervii, stresul, timpul. Este foarte frustrant ca odata la 2 luni sa ti se strice ceva la masina si sa nu stii ce sa faci, unde sa mergi, mai ales cand esti noaptea pe Transfagarasan 🙂

Cateva lectii pe care le-am invatat 

  1. Prezumtia de la inceput este extrem de falsa. O masina cu putini km inseamna ca probelmele majore vor aparea la tine. Una cu 300.000 km = tot ce era de inlocuit s-a inlocuit.
  2. A fost prima si ultima data cand m-am lasat influentat sau „invatat” de forumuri
  3. Avand asa de multe probleme cu masina am invatat pe pielea mea cum se repara anumite componente, care sunt riscurile, care sunt tzeparii.
  4. Trebuie sa conduci turat in oras. Altfel masina ta devine un sac fara fund.
  5. Niciodata nu mai cumpar o masina din primul lot de fabricatie, indiferent cat de tentanta este oferta.

P.S. Am dat si de oameni normali – gen: reprezentanta Opel din Brasov – Kraiter (Victoria Global) si reprezentanta Opel de pe Ferdinand (intre timp nu mai este).

 
6 comentarii

Scris de pe Octombrie 20, 2017 în Uncategorized

 

6 răspunsuri la „Cum am luat tzeapa cu un Opel Astra second hand

  1. Victor Lehaci

    Octombrie 20, 2017 at 1:32 pm

    http://i0.poll.fm/js/rating/rating.jsEu am cumparat mai demult o masina din primul lot. In 2009 Un a6 din 2005 2.7 tdi fara quattro 154000 (reviziile facute la timp la representanta audi atat in Germania cat si in Romania). A mers impecabil, am tinut-o 5 ani fara sa bag nici un ban in ea inafara de consumabile. Al 3-lea proprietar in Romania si unu in germania. BIneinteles tot ce s-a schimbat la ea a fost facut la Autoworld Audi cluj pe tot timpul sederii ei in Romania atat de mine cat si de ceilalti doi proprietari romani. Fiecare cu norocul lui. SI la masini trebuie sa ai noroc, degeaba e tipla cand o cumperi de la neamt sau de unde o cumperi.

    Apreciat de 1 persoană

     
  2. gabrielpintican

    Octombrie 20, 2017 at 1:57 pm

    cum ai rezolvat problema cu compresorul de AC ? am aceeasi problema pe un Astra H si toti pe care i-am intrebat sub 2000 ron nu mi-au cerut…cum ai reusit sa rezolvi totul cu 200 ron?

    Apreciază

     
    • Dan

      Octombrie 20, 2017 at 2:31 pm

      Salut
      Am fost la un tip care repara compresoare, pe strada Teleajan in Bucuresti.

      Era o problema la ambreiajul care cupleaza compresorul de AC.

      Apreciat de 1 persoană

       
  3. Vlad

    Octombrie 22, 2017 at 2:28 am

    Țeapa vieții mele a fost cu o maşină, luată de nouă, din reprezentanță-Germania. S-class 2016, la două săptămâni nu s-a mai deschis geamul de la paaager, după care a urmat: disc frână ovalizat, martor de ulei aprins färă motiv, radio blocat pe kiss fm, la 230 pe autostradă in ungaria a sărit cutia în N, senzoriii de parcare au dat kicks, am zgâriat bumper-ul din spate, evacuarea a început să se cojească, la un kick down de pe loc, m-a întors de-a latul străzii, pe banda opusă şi multe altele pe care le consider nimicuri. A fost o maşină pe care mi-am dorit-o, îmi permit să o întrețin, dar e sac fără fund….

    Apreciat de 2 persoane

     
  4. Marius

    Octombrie 25, 2017 at 10:29 am

    Eu am cumparat in 2015 un Astra H din 2004 1.7 CDTI, masina a fost cumparata de pe OLX si se pare ca am avut noroc de un samsar. Am mers cu ea in primul service unde baietii mi-au zis ca e ok insa dupa doar cateva ore au inceput problemele. Suma problemelor rezolvate in primele 6 luni: Masina avea ECU de Vauxhall pe ea astfel ca dupa lungi cautari in a vedea de ce nu merge aerul cum trebuie si alte functii am ajuns sa reprogramez ECU, turbina a avut o parte din din ea facuta cu flex-ul + aparat de sudura(probabil inca se mai gaseste la Revizie Opel la sectiunea „Wtf is that?„), deci cumparata alta turbina, returul la injectoare era taiat si bagata o pasta de pix in furtunasul ce ducea pe injectorul 3 deci inlocuit retur injectoare + reconditionare injectoare, airbagurile erau deconectate din REC, frana tinea doar pe roata dreapta fata si stanga spate, inlocuire radiator AC, inlocuire caseta CIM, fulie alternator, schimbat jante pentru ca una era sparta si una foarte ovalizata (plus distributie, discuri, placute etc…). In concluzie nu cumpara o masina fara sa o verifici temeinic. Pret 3100 E investitie in primele 6 luni 3500E. In momentul de fata masina inca imi mai arata la Km totali in mile si cheile sunt de vauxhal deci nu stiu daca cineva s-ar incumeta sa o cumpere vazand astea.

    Apreciază

     
  5. Vlasf

    Octombrie 25, 2017 at 10:50 pm

    Multe din defecțiuni au legătură și cu faptul că Opel nu face cele mai fiabile mașini. Dar tine mult și de modul în care fostul proprietar a ingrijit-o

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: