RSS

Peugeot 508 vs BMW 318. Km dati inapoi si mituri.

15 Feb

Salutare tuturor.
„Kilometrii putini nu inseamna nimic” – am zis sa incep brutal si direct si abia apoi sa explic ce vreau sa spun de fapt. Si nu, articolul asta nu e teapa lunii 🙂

Nu stiu daca stiti, poate da sau poate nu, dar eu fac teste de acceleratie cu masinile pe care le evaluez. In urma acestor teste pot spune care este uzura in % a componentelor majore ale motorului, in special piesele care cedeaza primele – ambreiaj, volanta, rulment de presiune, apoi turbina si altele si cum afecteaza acestea mersul masinii. Mai spun si cam in cat timp se vor strica si vor necesita inlocuire.

Cei de la Autobild din Germania au facut un test interesant (dar nu mai am linkul) cu o masina care a mers 1.000.000 km. BMW cu ceva motor 3.0 diesel. Ei au spus ca 300.000 km pe autostrada echivaleaza cu 50.000 km facuti in oras. Iar eu am  m-am gandit sa vad daca au dreptate.

De la inceputul anului am testat deja foarte multe masini dar acum cateva zile am testat 2 masini similare. Si se aseamana intr-un mod surprinzator.

  • Peugeot 508/ mai 2012/ manual/ 2.0 litri diesel/ 136 cp @4000 rpm si 340 Nm@2000 rpm. 185.000 km rulati pe autostrada. 157.000 km pe bord.
    Ca optiuni : full piele, scaune full electric incalzite, self parking, lane departure warning,
    Ca intretinere: discuri de frana noi, revizie facuta recent, volanta + kit ambreiaj noi.
    Ca acccidente: zero revopsiri, zero accidente.
    Pret: 9200 EUR.
    819246725_3_1080x720.jpg819246725_5_1080x720.jpg819246725_7_1080x720.jpg

 

  • BMW 318/ mai 2012/automat/ 2.0 litri diesel/ 143 cp @ 4000 rpm si 320 Nm@1750 rpm, 175.000 km rulati pe autostrada.
    Ca optiuni: xenon, fara piele sau scaune sport, fara scaune incalzite, fara parctronic, fara scaune electrice, cutie automata, mod sport.
    Ca intretinere: discuri ok, cauciucuri putin uzate, trebuie revizie.
    Ca acccidente: zero revopsiri, zero accidente.
    Pret: 14500 EUR819241469_1_1080x720.jpg819241469_4_1080x720.jpg819241469_7_1080x720 (1).jpg

Diferenta cea mai mare este…
Au mers pe autostrada, sunt bine dotate, sunt din luna mai 2012.
Diferentele sunt de tractiune (BMW>Peugeot), prestigiu al marcii (BMW> Peugeot), bani (BMW >>Peugeot), si de zgomot al motorului (BMW>Peugeot). La bani vorbim de o diferenta de 5300 EUR, adica cam cat un Ford Focus din 2010 , 1.6 benzina, alb 🙂
Ah.. si nu puteam sa uit ca BMWul este mai lent cu 0.7 secunde fata de Peugeot de la 0-100, dar si in reprize, iar scaunele astea sunt cam ciudata. Fie asta fie pozitia la volan…

Asemanarea cea mai mare este… 
Timpul de raspuns al cutie de viteze al BMW-ului este instantaneu. Timpul de acceleratie pe cauciucuri de vara 205/60/R16 la 7 Grade celsius, 80 metri altitudine (Bucuresti), 2 oameni in masina, rezervor 1/2 are o diferenta de 0.012* secunde fata de o masina noua. O zecime de secunda. Adica putin de tot.

Timpul de raspuns a ambreiajului Peugeotului este instantaneu. Timpul de acceleratie pe cauciucuri de vara 225/45/R17 4 Grade celsius, 80 metri altitudine (Bucuresti), 2 oameni in masina, rezervor 1/4  are o diferenta de 0.008* secunde fata de o masina noua. Iti dai seama ce putin este?

Concluzie
Dupa aproape 200.000 km masinile astea sunt minunat si glorios de noi.  Si asta din cauza ca au fost foarte bine intretinute si foarte bine conduse.
Chestia asta desfiinteaza categoric mitul romanesc instaurat de insusi Herodot conform caruia „orice masina second hand dupa 100.000 km se strica, dupa 150.000 km se strica rau  de tot si dupa 200.000 km explodeaza in mers

Asa ca fie ca esti mai dichisit, conteaza din ce masina te dai jos, esti mai bogat, iti place tractiunea spate la nebunie si condusul in general si urasti orice masina care nu este teutona,  fie ca iti place conceptul de „underdog”, iti place confortul, iti place headup display, piele,  si fancy parking system, esti mai sarac si te gandesti ca si altii fac masini bune…. nu mai cauta dom’le kilometri putini! Cauta kilometri de calitate! Astia conteaza, astia o sa te ajute sa nu bagi bani in masina. Km putini nu inseamna nimic. 

Extrapoland masinile astea vor fi cu adevarat second hand abia dupa 900.000 km 🙂

*Am testat folosind un aparat foarte customizat de la Racelogic, folosit de un developer de racebuggies din US si care nu este al meu. Nici eu nu mai vazusem aparat care sa masoare timpii cu 3 zecimale.
** este fff greu sa faci masuratori exacte si diferentele astea ar putea fi de la cat de repede apas pedala de acceleratie. Deci exista erori de inregistrare. Dar asta nu schimba cu absolut nimic faptul ca masinile astea cu km astia sunt absolut demential de bune si de noi.

 
27 comentarii

Scris de pe Februarie 15, 2016 în Peugeot 508, Uncategorized

 

Etichete: , , ,

27 de răspunsuri la „Peugeot 508 vs BMW 318. Km dati inapoi si mituri.

  1. Andrei Rînea

    Februarie 15, 2016 at 2:28 pm

    Când le spuneam cunoscuților același lucru nu mă luau în seamă. În sfârșit cineva cu autoritate care spune același lucru! O să țin o referință la pagina asta.

    Apreciază

     
  2. Razvan

    Februarie 17, 2016 at 1:50 pm

     
    • Dan

      Februarie 17, 2016 at 10:59 pm

      Posibil sa fie asta. Eu cred ca exista si un filmulet pe youtube despre BMWul asta si acolo spun de echivalenta cu 300.000: 50.000 km. Thanks Razvan

      Apreciază

       
  3. Miha

    Februarie 19, 2016 at 10:57 pm

    0.012 secunde inseamna o sutime de secunda 🙂

    Apreciază

     
    • Dan

      Martie 22, 2016 at 10:18 am

      Da, se pare ca am gresit. As putea corecta „ca si cand nu s-ar fi intamplat”. Dar mai bine sa las asa si sa imi asum, ca doar sunt barbat!
      Thanks

      Apreciază

       
  4. Dan

    Februarie 22, 2016 at 10:26 am

    Intr-adevar, daca iti intretii masina cum trebuie si iti schimbi consumabilele la timp, vei avea o masina noua mult timp.

    Apreciat de 1 persoană

     
  5. Alex

    Februarie 29, 2016 at 12:03 pm

    Nu mai sunt gandite masinile actuale sa tina un numar atat de mare de km. Nici macar la alea vechi, din epoca de aur a fiabilitatii, nu se laudau cu 900k km.
    Parerea mea este ca articolul asta induce lumea in eroare.
    De curiozitate, cu ce ai masurat timpii 0-100?
    Nu te poti lua dupa 0.012/0.008s ca sa evaluezi starea unei masini,
    La 185k km e doar o bomba cu ceas. Te poti considera un norocos daca nu pica nimic pe ea in urmatorii 50k km.
    Sa nu uitam ca mai nou se rup lanturile la BMW si pe 3.0d, nu numai pe 2.0d. Poti sa vezi cazuri concrete pe bmwclub.
    Mi-a ramas in minte un caz, X5 3.0d 2008, 218k km, revizii la intervalul cerut de constructor, numai la reprezentanta.
    Alte marci? VW? lanturi rupte sub 50k km, DSG-uri stricate, etc.

    185k km = bomba cu ceas, chiar si daca a fost intretinuta ca la carte. Poate sa fie o bomba mai mica, sau mai mare, o turbina, un lant, o cutie de viteze, un element de suspensie, etc…

    Apreciază

     
    • Dan

      Februarie 29, 2016 at 2:52 pm

      Salut Alex
      Imi place ca m-ai criticat dar fara rautate. Apreciez!

      1. Timpii i-am masurat cu Vbox de la Racelogic si un cronometru digital.
      2. Cred ca articolul face lumina si nu induce lumea in eroare, tocmai de aceea l-am scris.
      3. Eu testez muuuult mai multe decat acceleratia. Asta este doar un test din mai multe.

      In general sunt de acord si cu tine, adica masinile se strica, fie noi fie second, dar eu spun ca nu numarul de km influenteaza asta, ci modul in care au fost conduse si intretinute masinile.

      Apreciat de 2 persoane

       
      • Alex

        Martie 1, 2016 at 9:40 am

        Am vazut pe youtube ca testezi mult mai multe. Am zis doar ca idee, sa nu ramana lumea cu impresia ca o masina cu 200k km, care inca trage bine, mai rezista fara probleme inca 200k.

        Apreciază

         
  6. Andrei Maciac

    Februarie 29, 2016 at 11:55 pm

    Salutare. Lasă-te de treaba asta caci ești pe lângă rau.

    Apreciază

     
    • Dan

      Martie 1, 2016 at 12:04 am

      Salutare.
      Nu ma las.
      Dar mersi de incurajare, apreciez.

      Apreciază

       
  7. Bogdan

    Martie 1, 2016 at 6:46 pm

    Da, bun articol, buna concluzie de final…pacat ca nu multa lume gandeste la fel si se tepuieste cu cei 120 000 „reali, nerulati in Ro”.

    PS 508/2.0 HDI/140 CP/2012: cumparat in aprilie 2015 cu 162 000 km (verificati in reteaua Peugeot) acum are putin peste 206 000 km; a primit o resoftare, FAP off si distributie noua….in rest „apa, paie si bataie”… 🙂

    Apreciază

     
  8. Alex

    Aprilie 22, 2016 at 2:48 pm

    Aici tin sa te contrazic, am ptit-o pe pielea mea si pe banii mei, mercedes e klass luna a 9-a 2010 198 mii km din Germania, vizual si estetic impecabila, cumparata in august 2015, azi 21.04.2016: turbina, suporti motor, distributie, ambreiaj volanta kit complet si ceva chestii minore suspensie fata care tot bani sunt! Deci mitul nu e mit, e ffff adevarat, neamtu d-aia o vinde 😉 sa o cumpere romanu’ si sa o repare :))

    Apreciază

     
    • Dan

      Aprilie 22, 2016 at 9:20 pm

      Imi pare rau pentru experienta ta Alex. Vizualul si esteticul nu conteaza, frumusetea e trecatoare, doar stii. Conteaza „valorile interioare” (motor, cutie). Poate te ajuta blogul meu sa inveti cateva lucruri despre cum ai putea sa testezi masinile inaite sa le cumperi.

      Apreciază

       
    • Iulian

      Martie 15, 2017 at 8:48 pm

      Tu ai cumpărat-o din Germania sau a fost adusa de altcineva?
      Si asta e important.
      In orice caz ambreiajul trebuia sa te aștepți sa il schimbi. Cam pica la 180.000 – 200.000 km.

      Apreciază

       
  9. adriantilita

    Aprilie 22, 2016 at 9:48 pm

    Eu as dori sa evidentiez altfel lucrurile: km sunt aproape nuli ca si importanta in uzura…Zic asta pentru ca (din putina mea experienra) pornirile si vechimea conteaza… Orice pornire creeaza o uzura (exista explicatie tehnica pentru uzura creata de porniri si opriri) iar vechimea se traduce prin imbatranirea componentelor… orice metal / plastic / furtun / garnitura si componenta electrica se uzeaza in timp (ganditi-va ca totusi sunt materiale care, in special in climatul nostru, sunt expuse atat la temperaturi foarte scazute cat si la temperaturi ridicate) si participa la uzarea altor componente iar lantul slabiciunilor continua….

    Eu unul prefer o masina de 150-200.000 de km de naveta (autostrada, cicluri de 300 de km per drum) veche de 3-4 ani decat una de 60.000 numai de oras (reprize de 10-20 de km per drum) veche de 6-7 ani… iti poate pica oricare dintre ele dar cred ca la cea noua sansele sunt mai mici….

    Dar nu sunt expert asa ca digerati fiecare cum vreti informatia…

    Apreciază

     
  10. Florin Muresan

    Septembrie 13, 2016 at 7:43 am

    km se resimt asupra pieselor in miscare, rulmenti, motor, cutie, amortizoare, turbine, egr si alte povesti
    Evident, in functie de drumuri si de sensibilitatile masinii.
    Nu sunt chiar irelevanti. Nu de alta dar arata-mi mie o masina de Romania care are 300mii cu suspensia intreaga. Si nu ma refer aici la vechea cobra, ci la masinile-consumabile-deunica folosinta din ziua de azi!
    Un BMW, un mertzan nu mai tine 300-400mii km ca in trecut fara nici o inlocuire de bucse.
    Basca la mertzanele diesel mai noi neceseti interventie la distributie tot la 200mii km pt schimbare de lant si la 300-400mii pt schimbarea intregului kit, ceea ce necesita scoaterea motorului!
    Daca sare lantul, desi masina are numai 100kkm, dar smecheriti, ai rupt-o-n fericire!

    ASadar nu e tot una ca dai cu o mie-doua de euro in plus sa rezolvi toate aceste hibe pt ca ai ales una cu km multi.

    Apreciază

     
  11. Cristi

    Septembrie 16, 2016 at 6:14 pm

    Salut! M-am uitat de curiozitate pe specificatiile producatorului:
    BMW 318D 143 cai -> 0-100 km 8.9 secunde
    Peugeot 508 2.0D 140 cai -> 0-100 km 9.8 secunde
    Esti sigur ca nu ai gresit cifrele cand ai scris articolul? Mersi de raspuns. Chiar sunt curios daca o sa verifici 🙂

    Apreciază

     
    • Vic

      Martie 15, 2017 at 6:53 pm

      Oare tu nu esti posesor de bmw si cam te apasa grija ca un peugeot este mai rapid ?!

      Apreciază

       
  12. Teo

    Decembrie 16, 2016 at 1:59 pm

    hai sa o lasam mai moale cu afirmatia ca o masina second hand este second hand dupa 900 000km. Nicio masina din lume nu mai tine asa de mult….am fost in Germania, am vorbit cu multi taximetristi proprietari de Mercedes Eklasse si mi-au spus clar: nici macar motoarele de Mercedes nu mai tin 500 000km. Ei isi vand masinile in intervalul 300 000-450 000km, le dau la dealeri care apoi le vand la export (a se citi Europa de Est). Daca ajungi cu un motor 2.2 cdi la 500 000km, vei baga, multi bani in interventii, si nu renteaza. E mai sigur sa le vinzi si sa iei alta masina.
    Terminati cu povestile astea ca un motor tine 900 000km, poate la RollsRoyce sa (mai) fie asa.

    Apreciază

     
  13. wtf

    Martie 15, 2017 at 6:00 pm

    Iti respect opinia insa ce ai scris in articolul asta este sora cu nebunia. Am 15 ani in domeniul auto, si nici nu stiu de unde sa incep prima data, pentru ca e absolut sora cu nebunia sa spui ca uzura morala la o masina nu conteaza.

    Apreciază

     
  14. Catalin

    Martie 15, 2017 at 6:55 pm

    Am o skoda 2 1.6 mai 2005.160k km .e masina de germania deci mulți km dati inapoi. După 10.000 de km masina se comporta ca si una noua.nu troncane nu bate.
    Am mers cu logan 2016 100k km .fara km dati inapoi care prezintă urma de rugină cutia troncane …..cred ca e un tractor.
    Nu deci nu se compara masina nemțească cu restul.

    Apreciază

     
  15. Marius Ciobanu

    Martie 15, 2017 at 7:32 pm

    Poate gasesti totusi link-ul ala….

    Apreciază

     
  16. Cosmin

    Martie 15, 2017 at 8:04 pm

    Eu nu sunt un mecanic, dar studiez astfel de probleme. Pot spune ca pentru orice angrenaj, pt orice tip de piesa se face un calcul bine stabilit dinamic. Adica se estimează solicitarile din piesa in functie de anumiti anumiti parametri, iar apoi se estimeaza durata de viață a pieselor. E clar ca tipul de condus, factorii de mediu si locul conteaza, insa cel mai aproape de adevar este un astfel de calcul. Deci pentru a afla adevarul, ori ii cauti pe aia de la BMW si ii intrebi detalii de genul (ceea ce e imposibil ), ori cauti sa afli detalii despre defectiunile unui tip de masin si iti faci o idee estimativa, o medie.

    Apreciază

     
  17. Ion

    Martie 15, 2017 at 8:58 pm

    Interesant articolul. Lucrez in automotive si zilnic mănânc pe pâine probleme de funcționare, de obicei componentele care „crapa” rapid au o deviație de specificație si situațiile sunt multe pentru ca e vorba de bussiness( banul vorbește indiferent de marca), mai rar din cauza problemelor de design. Un alt punct este garantia desi către beneficiar se da 100-200k km componentele sunt garantate mult mai mult ~500k km in cazul diesel. O diferență semnificativa o face si modul de exploatare , poate chiar cel mai mult, o mașină purtata in oraș e dărâmată total chiar daca se fac schimburile la timp, șasiul suferă deformări ireversibile din cauza drumurilor drepte si vibrațiilor datorate modului impus de condus .

    Apreciază

     
  18. Adrian

    Martie 18, 2017 at 12:04 pm

    Nu, nu este un mit romanesc faza cu km putini! Cand, aici in Anglia, am dorit sa fac un credit pentru o masina care mi-a placut enorm de mult, am fost refuzat pe motiv ca are prea multe mile la bord! Era vorba de un Audi A6, an de fabricatie 2011 full extras dar avea 200.000 mile rulaj! Masina arata si functiona impecabil, caiet de service full, etc. Toate astea nu au contat pentru banca, tot ce a contat a fost rulajul, asa ca m-am vazut nevoit sa aleg o alta masina dar cu rulaj mai mic.

    Deci mitul cu rulaj mic vine tot din occident si nu de la noi iar motivul e unul destul de simplu, pai daca tu cumperi o masina SH indiferent de rulaj (nu zic, poate chiar e buna masina) cum vrei ca cele noi sa se mai vanda? Daca cele noi nu se vand, toti producatorii ar ramane cu masini pe stoc, fabricile ar intra in imposibilitate de plata, ar face concedieri masive iar pana la o noua criza economica nu mai e decat un pas!

    Tot din acelasi motiv nu se mai fac masini (si nu numai) care sa dureze o viata. Incercati sa va amintiti, parintii vostri cate frigidere au schimbat la viata lor? Si cate ati schimbat voi pana acum?

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: