RSS

Cum sa cumperi un Opel Astra second hand

01 Dec

La multi ani Romania!

819056047_3_732x488Acum… sa trecem la teapa lunii decembrie: m-a sunat un client de-al meu sa vedem o masina. M-a intrebat ce parere am si i-am spus ca daca totul e asa cum este descris in anut atunci masina merita, dar este cam scumpa si mai trebuie sa facem ceva la pret. http://autovit.ro/anunt/opel-astra-iii-ID7GfFdX.html#f21412e39d Asta e masina!

Am fost sa o vad si am descoperit adevaruri, jumatati de adevaruri si minciuni despre masina asta.

Vanzatorul povestea ca prietenul lui, plecat din tara si voia sa vanda masina. Pentru ca nu avea succes i-a vandut-o lui, ca sa o vanda mai departe. Vanzatorul zicea ca stie masina din 2012 cand prietenul lui a luat-o  de la un doctor.

Asta scrie in anunt acum, 1 decembrie „Masina are taxa platita si nerecuperata ! arata si funtioneaza impecabil ! nu a suferit nici un accident ! nu necesita nici un fel de investitie materiala ! reviziile sunt la zi ! detin carte service si facturi pt tot ce am schimbat ! distributie schimbata , discuri de frana noi , etc , tinuta in garaj , are vopseaua originala , km reali 100% accept orice verificare ! interior din piele maro , buton de sport IDS+ , climatronic , 2 key , 10 x AIRBAG , jante pe 18 inch originale opel cu anvelope de vara folosite doar 2000 de km + 1 set de roti de iarna cu jante din aliaj pe 16 si anvelope de iarna aproape noi ! volan multifunctional din piele reglabil pe inaltime si adancime ! compter de bord dezvoltat , pilot automat ! anvelope aproape noi ! ITP 2017 , RCA valabil , impozitul este 160 de lei pe an ! costuri de intretinere foarte mici ! consuma in BUC 8-9% si 6-7% afara la mers normal ! se poate proba ! accept orice test autorizat ! nu doresc variante ! o vand pentru ca plec din tara !” Mai zice ca are Head up display, airbag pentru genunchi, Xenon, carlig de remorcare si ca masina este din aprilie 2008, si in anuntul original spunea ca are vopsea originala.

ADEVARURI
+  masina exista, e pe bune, arata bine si merge ok.
+ km sunt reali, cartea de service este autentica.
+ are distributie schimbata + discuri de frana noi, revizia facuta la 106.000 km
– ambreiajul este cam uzat. Tine sus, dar mai merge 10.000 km. Omul a fost reticient cand am condus masina, ba sa avem grija, ba sa nu acceleram prea tare, ba sa mergem cu 60 km/h

JUMATATI DE ADEVARURI
– are mai multe elemente revopsite. Far stanga este nou. Dar nimic grav. Nu a avut accidente mari, ci doar zgarieturi
– cauciucurile de vara sunt din 2012 si sunt uzate 50%
– nu consuma 9% in oras. Asta e buna!
– computer de bord dezvoltat??? Ce e ala?

MINCIUNI DE-A DREPTUL
– masina este din iunie 2007. Nu stiu ce calendar foloseste omul, dar aprilie 2008 nu este totuna cu iunie 2007
– nu are xenon, carlig de remorcare, head up display sau airbag la genunchi
– are 6 airbaguri, nu 10
– fostul proprietar nu are garaj 🙂
– cauciucurile de iarna (pe care le are acasa) sunt din anul 2008.

SI ACUMA FII ATENT
Poate te intrebi acum: pai daca nu ai vazut cauciucurile pentru ca nu le avea cu el – de unde stii din ce an sunt?
Ei bine – pentru ca mi-a aratat cateva facturi si acolo am vazut numele unui amic de-al meu impreuna cu numarul lui de telefon. Asa ca l-am sunat si l-am intrebat:
– bai, din ce an sunt cauciucurile, ca vanzatorul spune ca sunt bune din 2014? (Nu, sunt proaste din 2008)
– pleci din tara? (Nu)
– il stii pe asta? (Nu)
Se pare ca tipul care vinde masina a cumparat-o cu sub 5000 EUR de la el si acum o vinde cu 6000 EUR. S-a gandit sa „exagereze” cateva detalii pentru a face un profit.

I-am spus clientului meu ca masina nu este proasta si merita luata la un pret mai mic. Dar nu a mai dorit. Mi-a zis ca nu este vorba de bani, ci despre principii si ca daca ei o cumpara o sa il incurajeze pe tipul asta sa faca la fel in viitor.

Ok, si ce-i cu asta?
Vezi tu – problema este cu minciunile astea, cu jumatatile de adevar, cu exagerarile. Si da- este o problema de valori si principii.
– scriu pentru ca altii care citesc sa nu isi piarda timpul si banii sa mearga sa vada o masina care contine minciuni si jumatati de adevaruri. Poate omul o sa isi schimbe anuntul ca sa corespunda cu realitatea.
– scriu si pentru ceilati care citesc: poate si tu ai exagerat, poate si tu ai fost pacalit cumva. Daca valorile noastre nu se schimba atunci Romania o sa ramana fix asa cum este acum.

Chiar asa: voi ati lua masina?

 
6 comentarii

Scris de pe Decembrie 1, 2015 în Uncategorized

 

6 răspunsuri la „Cum sa cumperi un Opel Astra second hand

  1. Alex Negrus

    Decembrie 2, 2015 at 9:15 am

    Buna ziua! Eu am fost pana in Turda, eu fiind din Piatra Neamt pentru un Golf 4 pe care vanzatorul cerea 2300 euro, full option, 2001, motor 1.9 tdi 90 cp. Cand am ajuns la fata locului am vazut masina din poze, insa am fost mintit cu faptul ca masina era 1998 an de fabricatie si vanzatorul batea cu pumnul in piept ca e 2001. In acte scria data fabricarii 1998 si data primei inmatriculari 2001, se mai practica in Italia insa la noi se ia data de 2001. In secunda doi nu am mai vrut sa ne uitam la ea insa imi pare rau ca nu am facut o plangere la ANPC, masina nu avea nici numere rosii macar, deci acel om o vindea „la negru”, nu platea taxe pentru ea. De-acum cer tot timpul seria masinii.

    Apreciat de 1 persoană

     
  2. andrei

    Decembrie 3, 2015 at 8:29 pm

    Nici eu nu as fi cumparat-o…masini sunt si avem de unde alege 🙂

    Apreciază

     
  3. elwing

    Decembrie 4, 2015 at 2:49 pm

    Nu as fi cumparat-o, din aceleasi motive, adica principii; Daca omul nu se grabea sa faca rost de masina, avea toate motivele sa mai astepte pana apare una care ii este pe plac, in fond sunt banii lui, si nu a muncit samsarul pt ei.
    De asemenea nu pot sa suport oamenii care incep cu argumnete de genul “hai dom’ne ca esti prea mofturos, le vrei pe toate!”.. imi amintesc de atitudinea tipic copilareasca de ofticare, cand se vad pusi la colt, avand cumva impresia ca astfel de ‘argumente’ pot avea vreun soi de efect;

    Apreciază

     
  4. Madalin

    Decembrie 4, 2015 at 10:03 pm

    Da, as fi cumparat-o, la 4500 €

    Apreciază

     
  5. bogdan

    Decembrie 9, 2015 at 1:02 pm

    pe samsarii fara bun simt si cu ideea incoltita in minte de a pacali pe cei naivi si fara experienta in a verifica o masina sh ii putem reclama undeva ? ( pentru inselatorie ca asta fac)
    as aprecia un samsar care imi spune de la telefon ce are masina ( la nivelul celor stiute de el) decat sa incerce cu minciuna vrajeala si musamalizarea defectelor .
    vreau sa imi cumpar o masina si pana acuma am vizitat 10X masini dar nici un vanzator nu a spus adevarul toti inclusiv propieri masinilor care leau avut de noi incercau sa pacaleasca ( numai daca observai defectul incepeau si ei sa isi aminteasca ca masina parca a fost lovita, ba ca nu merge xyz )

    Apreciază

     
  6. Inspector Auto

    Ianuarie 4, 2016 at 3:11 pm

    Mi mie se pare destul de shady acest vanzator si daca l-ai prins cu minciuna cu siguranta este dispus sa te minta si in legatura cu alte aspecte. Deci nu, nu as cumpara de la el.

    Sunt constient ca nu exista masina perfecta dar prefer o masina cu cateva probleme vanduta de un vanzator onest. De ce? Pentru ca stiu la ce sa ma astept, stiu ce trebuie sa repar la ea si ce buget suplimentar treubie sa pregatesc.

    Eu am vandut mai multe masini si de fiecare data am raspus cu placere la telefon chiar si dupa 1 an de la vanzare cand cumparatorul ma intreba de codul de la sistemul audio sau daca a fost sau nu distributia……

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
