RSS

Tzeapa lunii august!

30 Aug

Dragi cititori sunt sigur ca ati simtit lipsa articolelor de genul „tzeapa lunii….”. De aceea masinapotrivita va aduce o noua editie a rubricii acesteia! Desigur ca exista tzepe si in alte luni, dar am uitat sa fac poze concludente ca sa postez ceva de calitate pe blog.

Pre-text

Honda Civic 1.8

Honda Civic 1.8

Un client de-al meu m-a trimis sa evaluez o masina din Brasov. Am sunat proprietarul (care parea de treaba) si am venit sa vad masina. Honda Civic 1.8 cu iShift – o cutie manuala robotizata. Ca minusuri: trebuie sa te obisnuiesti cu ea, uzeaza mai repede ambreajul si ca sa nu bruscheze trebuie sa ridici piciorul de pe acceleratie cand schimbi(a) viteza. 15.000 km reali cu carte de service. Discuri de frana noi si pe dedesupt impecabila. Cauciucuri de vara aproape noi si iarna bune. Masina din 2007 cu taxa platita. Normal ar trebui sa coste incepand cu 9xxx EUR. Cea din Brasov este cu 7400 pe net. Suna prea bine sa fie adevarat?

Intr-un fel masina este o tzeapa pentru ca nu spune clar ce are si ce nu are. Dar in alt fel nu este o tzeapa – din cauza pretului, prin care vanzatorul semnalizeaza ca „are ceva”.  Mi-e tare greu sa cred ca cineva ar veni sa vada masina asta sperand ca omul o vinde „de buna ce e” sau pur si simplu nu cunoaste piata auto. Tu ti-ai vinde masina la jumate de pret doar ca nu cunosti piata? Sau ca vrei sa faci un bine comunitar? Din cauza ca vanzatorul era de treaba intentionez sa cred ca nu stia ce are masina. Dar nu sunt sigur. 

Bucata principala

Revenind la masina – pe scurt: accident frontal in partea dreapta. Puntea fata este deplasata inspre dreapta cu 6 cm. Adica puntea fata nu mai este paralela cu puntea spate. De aici pot aparea o sumedenie de probleme in timp. Aripile fata schimbate si revopsite. Schimbate – pentru ca nu au mai putut fi indreptate. Omul mi-a zis ca masina a stat mult, dar nu arata ca o masina „stata”. C29962046_8Probabil in urma accidentului au fost schimbate si componente pe la motor. Ce-i drept arata foarte foarte bine. In rest mai multe revopsiri, iar usa dreapta fata cu mult chit in zona stalpului fata. Ce-i drept: vopsire de calitate. Scaunul soferului avea un joc destul de mare, probabil de la impact. Cauciucuri foarte bune, discuri de frana foarte bune, interior curat… ba si mai mult – masina mergea foarte bine.  Chiar si cutia ciudata „iShift” parca mergea bine nesperat de bine!

Ce m-a iritat cel mai mult a fost ca a fost schimbat bordul (vezi diferenta de textura din pozele de mai jos) precum si capacul de la airbagul soferului (vezi pozele de mai jos). Chiar daca martorul airbag din bord se stingea am presupus – avand in vedere toate celelalte indicii ca masina asta nu mai are airbaguri frontale ( si asta explica si diferenta de pret fata de cat ar valora masina in stare buna).

Concluzie (+ poze mai jos)

Problema cu masinile lovite este ca pot fi facute sa mearga bine o perioada (scurta). Apoi incep sa se strice diferite componente. La aceasta masina ma astept sa se strice componente de la articulatii fata, caseta de directie… Totodata faptul ca masina a fost implicata intr-un accident mai serios precum si lipsa elementelor de siguranta ar trebui indicate de vanzator cumparatorului iar apoi aceasta ar trebui sa se reflecte in pretul masinii (La masina asta se cam reflecta 🙂 )

PS. Vanzatorul spunea ca azi mai vine cineva din Iasi sa vada masina. Daca esti din Iasi si tocmai ai cumparat o Honda Civic rosie din Brasov imi pare rau pentru tine.

Spor la cumparaturi!

Capac airbag original (la alta Honda Civic)

Capac airbag original (la alta Honda Civic)

Capac airbag contrafacut. Suprafata este foarte aspra si nefinisata. Totodata difera de restul masinii

Capac airbag contrafacut. Suprafata este foarte aspra si nefinisata. Totodata difera de restul masinii

Bordul contrafacut- cu diferenta de textura, care se potrivea insa foarte bine.

Bordul contrafacut- cu diferenta de textura, care se potrivea insa foarte bine.

 
3 comentarii

Scris de pe August 30, 2013 în Uncategorized

 

3 răspunsuri la „Tzeapa lunii august!

  1. Dan

    Septembrie 2, 2013 at 12:39 pm

    Salut Ovi.
    Nu este nevoie. Trebuie doar sa bagi mana in spatele rotilor fata avand volanul drept iar distanta pe fiecare parte ar trebui sa fie aproximativ egala. Abateri mici sunt ok. Abateri mari nu sunt in ordine 🙂

    Apreciază

     
  2. Daniel U

    Septembrie 16, 2013 at 9:43 pm

    Eu nu inteleg de ce cei care au avut un accident cu masina, nu folosesc pentru bord piese originale de la dezmembrari. Se observa atat de evident diferenta de textura in pozele tale

    Apreciază

     
    • Bugariu Ovidiu

      Aprilie 15, 2015 at 8:31 pm

      Am avut exact asa o Honda,aceleasi probleme,doar ca a mea era de Bucuresti,aurie.Luandu-mi o mare teapa intrucat am cumparat-o noapte si eram grabit,abia a doau zi am observat diferentele de pe bord si de la airbagul soferului.E un tip din Targoviste ce repara capacele de airbaguri si de bord la vreo 170 de euro ambele,pe cand originalele nu le cumperi sub 1000…Asta e diferenta.Eu am dat-o pe a mea din 2009,acelasi motor de 1.8,cu 4400 euro…desi avea 130000 de km reali,verificati la reprezentanta.

      Apreciază

       

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: