RSS
Notă
02 Mar

ImageJob description

Ce sunt eu, de fapt? Vorbind cu unul dintre clientii mei, Patric, am fost provocat sa ma gandesc ceva mai mult la jobul acesta, care nu exista in nomenclatorul CAEN din Romania.

„Sunt specializat in a te ajuta sa gasesti masina potrivita”

ImageCum ar trebui sa fie un „potrivitor”

Un lucru, pe care l-am invatat la Pricewaterhousecoopers  este etica profesionala. De fapt am avut tot timpul o etica profesionala, doar ca nu am avut tot timpul o profesie. Este inacceptabil ca cineva sa imi spuna „uite iti dau atat ca sa inchizi un ochi la asta”. In mentalitatea mea (invechita) asa ceva nu are loc.

Valorile noastre ca oameni nu se despart de noi cand lucram. Daca avem ca valoare furtul si minciuna asta vom face si la munca. Daca avem ca valoare banii – vom calca peste oameni ca sa facem bani. Daca avem ca valoare integritatea si onestitatea la fel vom fi si la munca.

In primul rand conteaza valorile si caracterul, indiferent cu cine lucrezi. Probabil ai vrea ca persoana respectiva, fie client sau furnizor de produse sau servicii sa fie serios. Adica – sa faca ce zice, sa fie consecvent cu ce promite. Sa nu intarzie s.a.m.d.

Apoi sunt convins ca ai vrea sa fie integru. Cand zice ca lucreaza in interesul tau, atunci interesul tau devine mai important decat interesul lui. Eu nu vand masini sau sfaturi, ci incredere.

Asa cum zice si un proverb din Biblie „Un nume (bun) este mai de preţ decât bogăţia; cinstea este mai preţioasă decât argintul şi decât aurul” Proverbele lui Solomon 22, 1

ImageCe ar trebui sa stie un „potrivitor”?

Cum am spus mai sus caracterul este mai important decat cunostiintele. Dar acestea nu trebuie sa lipseasca. Bunavointa singura nu tine loc de cunostiinte tehnice.

1. Feeling si Creativitate. In calitate de sfatuitor/advisor un om care face asa ceva ar trebui sa stie care sunt nevoile tale prezente (cand nu ai masina potrivita) dar si care vor fi acelea, dupa ce vei avea masina potrivita. Omul ar trebui sa se „conecteze” cu tine, sa simta ce vrei, chiar daca tu ii dai doar niste cifre si niste ciuntiri ale limbii romane, de genul „mai noua de 2008, putin km, putere, consum mic, impecabila, full options, motorina, Golf dom’le ca e masina germana”…

2. Specialist tehnic, analitic, meticulos. Multimarca. Adica trebuie sa stie particularitati despre masini: marca, model, an. Probleme trecute. Cu alte cuvinte trebuie sa fie informat. Inainte sa vad o masina de obicei ma informez cateva ore despre motor, probleme, review-uri, puncte slabe ale masinii.

3. Specialist financiar: cat va valora masina in 3 ani? Este pretul bun, e prea mare? Care e pretul corect? Cat costa reparatiile la defectiuni mici? Unele masini merita cumparate chiar daca nu ai mare nevoie de ele, sau poate ti-ai dori altceva… dar au pertul super! Altele merita cumparate pentru ca ti se potrivesc, chiar daca pretul este putin mai mare.

4. Specialist fiscal: TVA-ul de exemplu cine il plateste la masinile importate. Majoritatea masinilor aduse din Germania/Franta/Belgia au probleme fiscale. TVA-ul nu a fost platit acolo, nu a fost platit nici aici, au existat 3-4 proprietari care au tinut masina timp de cateva saptamani, apoi vor sa o vanda la tine. Este o intreaga retea… Poate masina e la super pret, e potrivita, e minunata. Dar peste 2 ani ANAF va bate la usa ta sa iti ceara TVA pentru prima cumparare… Cum stii sa te feresti de asa ceva?

5. Comunicator conversational. Iar alt termen nou! O problema a noastra, cam a tuturor, este comunicarea deficitara. Spun un propozitie, pe care am gandit-o cu mintea mea iar in spatele cuvintelor mele se afla un intreg proces de gandire. Noi plecam adesea de la presupozitia gresita ca interlocutorul gandeste la fel ca noi si are tot materialul ajutator in cap. Asfel – credem noi in mod eronat – va intelege propozitia mea perfect. Dupa cum stiti si voi – nu e asa.

6. Mai multe limbi straine. (daca nu v-ati dat seama pana acum ma descriu pe mine putin :). Am luat pentru cineva o masina provenita din Germania. Ca sa verific daca km sunt reali si cartea service este reala am sunat in Germania la reprezentanta, apoi am contactat persoana, care chiar a condus masina in Germania.

Ce sa faci – e nevoie de limba Germana. Apoi – cativa clienti de-ai mei sunt internationali: trebuie limba engleza!

ImageConcluzie

Nu am o concluzie clara, dar ma bucur de clientii, cu care am lucart pana cum, si ma bucur ca au niste masini bune. Sper ca in curand masinapotrivita sa se dezvolte si mai mult.

Job description

 
Un comentariu

Scris de pe Martie 2, 2012 în Uncategorized

 

Un răspuns la „Job description

  1. Gdml

    Martie 5, 2012 at 6:23 pm

    +1 la concluzie. Revin cu email cu detalii.
    Gdml-ul 😉

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: